Η Τήνος αναγεννιέται ως κέντρο μαρμαροτεχνίας στη μνήμη του Γιαννούλη Χαλεπά

Η Τήνος αναγεννιέται ως κέντρο μαρμαροτεχνίας στη μνήμη του Γιαννούλη Χαλεπά Facebook Twitter
Φωτ.: ΑΠΕ - Οικία Χαλεπά
0

Σε ειδική εκδήλωση παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη ταυτότητα της Τήνου ως τόπος άμεσα συνυφασμένος με τη μαρμαροτεχνία και την αποκατάσταση των μνημείων.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 13.500.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2025, συμβάλλει σημαντικά στην εκπαίδευση των νέων μαρμαρογλυπτών αλλά και στην προστασία της τηνιακής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Μαΐου, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη, του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου και του δημάρχου Τήνου Ιωάννη Σιώτου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, οι ολοκληρωμένες μελέτες αρχιτεκτονικής αποκατάστασης που παρουσιάστηκαν αφορούν στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου, καθώς και στη συντήρηση - εκθεσιακή αναβάθμιση του Μουσείου Γιαννούλη Χαλεπά, τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου Έλληνα γλύπτη.

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη ανέφερε πως «η κυβέρνηση προικοδοτεί την Τήνο με ένα σημαντικό έργο για το μέλλον της, στο οποίο πιστεύουμε και επενδύουμε. Η Τήνος θα γίνει το κέντρο της μαρμαροτεχνίας. Το δικαιούται ο τόπος, το οφείλουμε στον Γιαννούλη Χαλεπά. Έπρεπε να ξεπεράσουμε μεγάλες δυσκολίες».

Αναφερόμενη στη σχολή μαρμαροτεχνίας, η Λίνα Μενδώνη είπε πως «Τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια, παρακολουθούσα από πολύ κοντά τη σχολή. Στη νέα, εκσυγχρονισμένη εποχή της, συνολικά, αναβαθμίζει την καλλιτεχνική εκπαίδευση».

Και συμπλήρωσε πως «Οι νέες εγκαταστάσεις θα δώσουν νέα, σύγχρονη, δυναμική στη σχολή, με διεθνή απήχηση, προσφέροντας καταλυτικά στην εκπαίδευση των νέων μαρμαρογλυπτών, εξασφαλίζοντας το μέλλον τους. Παράλληλα, με την αποκατάσταση της οικίας Γιαννούλη Χαλεπά σε πρότυπο μουσειακό χώρο, τιμούμε έναν Έλληνα, στον οποίον οφείλουμε πολλά για την ποιότητα της γλυπτικής του».

Επίσης, υπογράμμισε πως «Η αποκατάσταση του επισκέψιμου μουσειακού χώρου της Οικίας Χαλεπά, στον Πύργο, θα αναδείξει το έργο του σπουδαίου Τηνίου γλύπτη, σε μια νέα, διαφορετική εκθεσιακή προσέγγιση των εκθεμάτων, γλυπτών, σχεδίων, προσωπικών αντικειμένων του, δίνοντας έμφαση στην ξεχωριστή του συμβολή και επίδρασή του, στην τέχνη του μαρμάρου».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ