Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ

Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση; Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ταινία ή τηλεοπτική σειρά, έχει συχνά την αίσθηση κανείς ότι παρακολουθεί μια θάλασσα από πανομοιότυπα «τραβηγμένα» πρόσωπα που έχουν υποστεί ποικίλες επεμβάσεις. Είναι ενοχλητικό και αταίριαστο καθώς συχνά έρχεται σε σύγκρουση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε για τους χαρακτήρες, ενώ μερικές φορές είναι και ιστορικά ανακριβές.

Δεν είναι όμως κάτι που συζητιέται δημοσίως εκτός των κουτσομπολίστικων blogs. Ένας κώδικας σιωπής φαίνεται να ισχύει επί του θέματος στον σύγχρονο κριτικό λόγο, όπου τοι ζήτημα της πλαστικής χειρουργικής ταυτίζεται αδικαιολόγητα με τη συζήτηση για την εμφάνιση ή το βάρος. Αλλά πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση;

Το 2007, όταν η διάσημη κριτικός κινηματογράφου Stephanie Zacharek παρακολούθησε την κομεντί του Νόα Μπάουμπαχ “Margot at the Wedding”, το βασικό ερώτημα στο κείμενό της για την ταινία ήταν το εξής: «Μα τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της;». Στην κριτική της, που δημοσιεύτηκε στο Salon, η Zacharek σχολίασε την επιμονή της ηθοποιού να δηλώνει ότι «δεν έχει κάνει τίποτα» και ότι παραμένει εντελώς «φυσική», γράφοντας: «Είναι ανειλικρινές να προσποιείται κανείς ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της Κίντμαν είναι, χωρίς αμφιβολία, όμορφο, έχει όμως μετατραπεί στον μεγαλύτερο περιορισμό της, θέτοντας ένα όριο πέρα από το οποίο δεν μπορεί να τεντωθεί».

Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Και τότε ήταν λίγο σοκαριστικό, αλλά ακόμα περισσότερο σήμερα μοιάζει εξαιρετικά τολμηρή η δημοσίευση αυτών των σκέψεων στο πλαίσιο μιας κριτικής. Για κάποιο λόγο, μοιάζουν πολύ πιο σκληρή η άποψη όταν διατυπώνεται τόσο εύγλωττα, σε σχέση με έναν κραυγαλέο τίτλο μιας σκανδαλοθηρικής εφημερίδας.

Υπάρχουν, βέβαια, κατανοητοί λόγοι για τους οποίους οι σταρ του κινηματογράφου αναζητούν αισθητικές θεραπείες – το Χόλιγουντ είναι βίαιο, ένα σύστημα που βασίζεται στον ηλικιακό σεξισμό και στην παράνοια ότι υπάρχει πάντα κάποιος νεότερος και ομορφότερος που περιμένει να σε αντικαταστήσει.

Αλλά πρέπει να υπάρχει μια χρυσή τομή, όπου οι ηθοποιοί μπορούν να χτυπάνε μια προσωρινή ένεση με ό,τι τους αρέσει για τα κόκκινα χαλιά και τις φωτογραφήσεις, να επιτρέπουν όμως στα αποτελέσματα να κατασταλάξουν ή να διαλυθούν μέχρι να βρεθούν στο πλατό. Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Το πρόβλημα με τις τόσες πολλές πλαστικές επεμβάσεις διασημοτήτων είναι η ομιχλώδης ασάφεια που επικρατεί γύρω από το όλο θέμα – αυτή η αίσθηση του να ξέρεις ότι κάτι είναι διαφορετικό στο πρόσωπο κάποιου που παρακολουθείς εδώ και χρόνια, αλλά να μην είσαι σε θέση να προσδιορίσεις ακριβώς τι είναι.

Η πλαστική χειρουργική ή άλλα είδη αισθητικής συντήρησης ή ανάπλασης δεν είναι πράγματα για τα οποία πρέπει να ντρέπεται ένας ή μία σταρ, και θα βοηθούσε κι εμάς τους θεατές να ξέραμε ότι, ναι, κάποιος ή κάποια έχει κάνει την τάδε επέμβαση ώστε να μην αναρωτιόμαστε την ώρα της ταινίας. Δεν απομυθοποιεί την αίγλη του Χόλιγουντ το να παραδεχτεί ένας σταρ ότι το πρόσωπό του δεν το χάραξαν οι θεοί αλλά κάποιος πλαστικός χειρούργος.

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ