Πώς συνέβη αυτό; H τηλεοπτική σειρά που έσπασε ρεκόρ προβολών το 2023 ήταν το «ξεχασμένο» Suits

Πώς συνέβη αυτό; H τηλεοπτική σειρά που έσπασε ρεκόρ προβολών το 2023 ήταν το «ξεχασμένο» Suits Facebook Twitter
Γιατί το Suits; Γιατί τώρα; Υπάρχουν κάποιες απλές εξηγήσεις, όπως ότι η σειρά προβάλλεται στο Netflix.
0


Η ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ
περισσότερο σε πλατφόρμες streaming μέσα στο 2023 δεν ήταν μια κλασική cult σειρά υψηλής κριτικής αποδοχής. Ήταν το Suits, το γυαλιστερό νομικό δράμα που απέκτησε δεύτερη ζωή στο Netflix. Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς του δικτύου USA προβλήθηκε το φθινόπωρο του 2019, έγινε όμως η τηλεοπτική έκπληξη του 2023, καθώς βρέθηκε στην κορυφή του streaming καταλόγου της εταιρείας Nielsen για 12 συνεχόμενες εβδομάδες (κάτι που αποτελεί ρεκόρ) και ολοκλήρωσε τη χρονιά συμπληρώνοντας 57,7 δισεκατομμύρια λεπτά μεταδόσεων –  ξεπερνώντας έτσι τον πολύ υψηλό πήχη που είχε θέσει το The Office το 2020.

Τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί ραγδαίες αυξήσεις στην τηλεθέαση σειρών όπως το The Office, το Friends και το Girls, καθώς οι παλαιότεροι θεατές επέστρεφαν στις αγαπημένες τους σειρές και οι νεότερες γενιές τις έκαναν δικές τους. Το φαινόμενο όμως να ανεβαίνει θεαματικά στην κορυφή της λίστας μια μεσαία και χωρίς περγαμηνές σειρά όπως το Suits, είναι πρωτοφανές.

Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ –  φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους.

Γιατί το Suits; Γιατί τώρα; Υπάρχουν κάποιες απλές εξηγήσεις, όπως ότι η σειρά προβάλλεται στο Netflix. Επίσης, μια σειρά 134 επεισοδίων έχει ένα εγγενές πλεονέκτημα σε σχέση με τις υψηλότερου κύρους αλλά πολύ μικρότερης συνολικής διάρκειας παραγωγές, όταν μιλάμε για το άθροισμα του χρόνου προβολής. Παραδοσιακά άλλωστε, τέτοιου είδους ‘procedurals’ όπου κάθε επεισόδιο χτίζεται γύρω από την επίλυση μιας υπόθεσης κάθε εβδομάδα, είναι οι πιο δημοφιλείς σειρές στην τηλεόραση: το Top 10 του 2023 περιλαμβάνει επίσης τα NCIS, FBI, Blue Bloods, Chicago Fire και Fire Country. Είναι επίσης βέβαιο ότι κάποια ώθηση στο Suits έδωσε η συμμετοχή της μετέπειτα Δούκισσας του Σάσεξ. Ενώ όμως το κοινό που συντηρεί τέτοιες σειρές είναι συνήθως κάποιας ηλικίας, το Suits, όπως δείχνει ακόμη και μια πρόχειρη περιήγηση στο TikTok, έχει βρει μια εκπληκτικά ισχυρή βάση οπαδών μεταξύ της γενιάς Z.

Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ –  φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους. Σε αντίθεση με την λεγόμενη ‘Peak TV’ και τις παραγωγές υψηλού κύρους, αυτές οι σειρές δεν είναι αφηγηματικά ή ηθικά πολύπλοκες. Είναι έντονα φωτισμένες και με ζωηρά χρώματα, χωρίς την εμμονή που διακρίνει κάποιες σειρές να κάνουν τα πλάνα τόσο σκοτεινά που μόλις και μετά βίας μπορείς να διακρίνεις τι γίνεται. Πρόκειται απλώς για εξαιρετικά ελκυστικούς ανθρώπους που κάνουν εξαιρετικά καλά τη δουλειά τους και μετά ξεδίνουν κάνοντας εξαιρετικά ελκυστικό σεξ. Με άλλα λόγια, πρόκειται απλώς για «τηλεόραση». Στη βιασύνη τους να αναδομήσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η τηλεόραση επί δεκαετίες, οι υπεύθυνοι του streaming παρέβλεψαν ένα βασικό μέρος της γοητείας της: εκείνο το είδος των δεσμού που μπορούν να δημιουργήσουν με μια σειρά οι θεατές μόνο όταν την παρακολουθούν για χρόνια.

Με στοιχεία από το Slate

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM