Ο ΤΡΟΥΜΑΝ ΚΑΠΟΤΕ, ο οποίος είχε γνωρίσει από την καλή κι από την ανάποδη ποικίλους τύπους προνομιούχων Αμερικανών εμιγκρέδων, είχε πει, χωρίς να αποφύγει έναν τόνο μοχθηρίας που συχνά διέκρινε τις παρατηρήσεις του, ότι «ανάμεσα στις πιο αξιοθρήνητες φυλές του πλανήτη… είναι εκείνοι οι Αμερικανοί που επιλέγουν, από ματαιοδοξία ή για αισθητικούς, υποτίθεται, λόγους ή εξαιτίας σεξουαλικών ή οικονομικών δυσχερειών, να κάνουν καριέρα ως ξενιτεμένοι».
Η νέα αυτοτελής δραματική σειρά έξι επεισοδίων που βασίζεται στο μυθιστόρημα The Expatriates της Janice Y.K. Lee, επικεντρώνεται στις ανέστιες υπάρξεις τριών εκπατρισμένων γυναικών (και των προβληματικών ανδρών που τις συνοδεύουν), που βρέθηκαν για διάφορους λόγους από την Αμερική στο εξωτικό, επιβλητικό, αχανές, χαοτικό Χονγκ Κονγκ.
Μόνο οι δύο από τις τρεις όμως είναι πραγματικά προνομιούχες, αν και ο άνετος και πολυτελής τρόπος διαβίωσής τους δεν φαίνεται να αποτελεί ικανοποιητική παρηγοριά στα αμείλικτα υπαρξιακά και συναισθηματικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν μακριά από το «σπίτι».
«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες».
Η περίπτωση της τρίτης είναι πιο πολύπλοκη από κάθε άποψη, και είναι η φωνή της που ακούγεται στον μονόλογο που ανοίγει το πρώτο επεισόδιο, τοποθετώντας εξαρχής τον θεατή στο κλίμα της ελεγειακής, ενοχικής θλίψης που στοιχειώνει τη σειρά:
«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες. Για τους ανθρώπους σαν εμένα. Συγχωρούνται ποτέ; Συνεχίζουν ποτέ κανονικά τη ζωή τους;»
Ο θεατής πάντως θα πρέπει να περιμένει μέχρι το τέλος του δεύτερου επεισοδίου για να μάθει τι ακριβώς εννοεί η Μέρσι, μια νεαρή απόφοιτος του Κολούμπια κορεατικής καταγωγής, και με ποιους τρόπους (ή μάλλον με ποια τραύματα) συνδέεται η ζωή της στο Χονγκ Κονγκ με αυτές της Χίλαρι και ειδικά της Μάργκαρετ (που την υποδύεται η Νικόλ Κίντμαν, πιο γυάλινη και κλονισμένη από ποτέ ίσως), οι οποίες ζουν στο ίδιο πολυτελές συγκρότημα κατοικιών πάνω από τον περιφερειακό του Χονγκ Κονγκ.
Η σειρά, όπως και το βιβλίο, τοποθετείται χρονικά στο 2014 –περίοδο έντονων αναταράξεων και διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ– και φέρει την υπογραφή της Λούλου Γουάνγκ, τέσσερα χρόνια μετά το εντυπωσιακό της σκηνοθετικό ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη με το βαθιά προσωπικό The Farewell («Ο αποχαιρετισμός»), που παρότι όμως βρισκόταν, όπως και το Expats, στο σταυροδρόμι της απώλειας του πένθους και του γεωγραφικού εκτοπισμού, διατηρούσε συγχρόνως και ένα ύφος ανάλαφρης κομεντί που εδώ δεν υπάρχει.
Υπάρχει όμως μια λεπτοδουλεμένη, υποδόρια σπουδή χαρακτήρων που αποφεύγει τις εύκολες απαντήσεις, και υπάρχει επίσης το υποβλητικά κινηματογραφημένο Χονγκ Κονγκ με τους ιλιγγιώδεις ουρανοξύστες και τις ακόμα πιο ιλιγγιώδεις ανισότητες, που λειτουργεί εν μέρει και ως ένα απόκοσμο σκηνικό διαλογισμού για τα σύγχρονα γυναικεία ζητήματα και τις επικουρικές πιέσεις που δέχονται οι γυναίκες από την κοινωνία, τους γονείς, τα παιδιά, τους συζύγους / συντρόφους, αλλά και από τον εαυτό τους τον ίδιο.
Expats - Official Trailer | Prime Video