Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα

Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα Facebook Twitter
Η σειρά, όπως και το βιβλίο, τοποθετείται χρονικά στο 2014, περίοδο έντονων αναταράξεων και διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ.
0

Ο ΤΡΟΥΜΑΝ ΚΑΠΟΤΕ, ο οποίος είχε γνωρίσει από την καλή κι από την ανάποδη ποικίλους τύπους προνομιούχων Αμερικανών εμιγκρέδων, είχε πει, χωρίς να αποφύγει έναν τόνο μοχθηρίας που συχνά διέκρινε τις παρατηρήσεις του, ότι «ανάμεσα στις πιο αξιοθρήνητες φυλές του πλανήτη… είναι εκείνοι οι Αμερικανοί που επιλέγουν, από ματαιοδοξία ή για αισθητικούς, υποτίθεται, λόγους ή εξαιτίας σεξουαλικών ή οικονομικών δυσχερειών, να κάνουν καριέρα ως ξενιτεμένοι». 

Η νέα αυτοτελής δραματική σειρά έξι επεισοδίων που βασίζεται στο μυθιστόρημα The Expatriates της Janice Y.K. Lee, επικεντρώνεται στις ανέστιες υπάρξεις τριών εκπατρισμένων γυναικών (και των προβληματικών ανδρών που τις συνοδεύουν), που βρέθηκαν για διάφορους λόγους από την Αμερική στο εξωτικό, επιβλητικό, αχανές, χαοτικό Χονγκ Κονγκ.

Μόνο οι δύο από τις τρεις όμως είναι πραγματικά προνομιούχες, αν και ο άνετος και πολυτελής τρόπος διαβίωσής τους δεν φαίνεται να αποτελεί ικανοποιητική παρηγοριά στα αμείλικτα υπαρξιακά και συναισθηματικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν μακριά από το «σπίτι».

«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες».

Η περίπτωση της τρίτης είναι πιο πολύπλοκη από κάθε άποψη, και είναι η φωνή της που ακούγεται στον μονόλογο που ανοίγει το πρώτο επεισόδιο, τοποθετώντας εξαρχής τον θεατή στο κλίμα της ελεγειακής, ενοχικής θλίψης που στοιχειώνει τη σειρά: 

«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες. Για τους ανθρώπους σαν εμένα. Συγχωρούνται ποτέ; Συνεχίζουν ποτέ κανονικά τη ζωή τους;»

Ο θεατής πάντως θα πρέπει να περιμένει μέχρι το τέλος του δεύτερου επεισοδίου για να μάθει τι ακριβώς εννοεί η Μέρσι, μια νεαρή απόφοιτος του Κολούμπια κορεατικής καταγωγής, και με ποιους τρόπους (ή μάλλον με ποια τραύματα) συνδέεται η ζωή της στο Χονγκ Κονγκ με αυτές της Χίλαρι και ειδικά της Μάργκαρετ (που την υποδύεται η Νικόλ Κίντμαν, πιο γυάλινη και κλονισμένη από ποτέ ίσως), οι οποίες ζουν στο ίδιο πολυτελές συγκρότημα κατοικιών πάνω από τον περιφερειακό του Χονγκ Κονγκ. 

Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα   Facebook Twitter
Η Lulu Wang, σκηνοθέτιδα της σειράς, με την Ji-young Yoo και τη Νικόλ Κίντμαν. Φωτ.: Courtesy of prime video

Η σειρά, όπως και το βιβλίο, τοποθετείται χρονικά στο 2014 –περίοδο έντονων αναταράξεων και διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ– και φέρει την υπογραφή της Λούλου Γουάνγκ, τέσσερα χρόνια μετά το εντυπωσιακό της σκηνοθετικό ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη με το βαθιά προσωπικό The Farewell («Ο αποχαιρετισμός»), που παρότι όμως βρισκόταν, όπως και το Expats, στο σταυροδρόμι της απώλειας του πένθους και του γεωγραφικού εκτοπισμού, διατηρούσε συγχρόνως και ένα ύφος ανάλαφρης κομεντί που εδώ δεν υπάρχει. 

Υπάρχει όμως μια λεπτοδουλεμένη, υποδόρια σπουδή χαρακτήρων που αποφεύγει τις εύκολες απαντήσεις, και υπάρχει επίσης το υποβλητικά κινηματογραφημένο Χονγκ Κονγκ με τους ιλιγγιώδεις ουρανοξύστες και τις ακόμα πιο ιλιγγιώδεις ανισότητες, που λειτουργεί εν μέρει και ως ένα απόκοσμο σκηνικό διαλογισμού για τα σύγχρονα γυναικεία ζητήματα και τις επικουρικές πιέσεις που δέχονται οι γυναίκες από την κοινωνία, τους γονείς, τα παιδιά, τους συζύγους / συντρόφους, αλλά και από τον εαυτό τους τον ίδιο.     

Expats - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εγώ είμαι πια μια ξένη

Daily / Εγώ είμαι πια μια ξένη

Ο αντιπερισπασμός μπορεί να είναι πολύ έντονος όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει ξαφνικά σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο ομοίωμά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Masters of the Air: Η δράση και το δράμα απογειώνονται στα ουράνια 

Daily / Masters of the Air: Η δράση και το δράμα απογειώνονται στα ουράνια

Είκοσι τρία χρόνια μετά το «Band of Brothers» και δεκατέσσερα μετά το «Pacific», κατέφτασε μόλις το τρίτο κεφάλαιο μιας επικής τηλεοπτικής τριλογίας για τον Β’ Παγκόσμιο, πάντα υπό την αιγίδα των Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τομ Χανκς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στην άκρη της ατέλειωτης νύχτας: Η επιστροφή του True Detective

Daily / Στην άκρη της ατέλειωτης νύχτας: Η επιστροφή του «True Detective»

Δέκα χρόνια μετά τον πρώτο κύκλο και πέντε μετά τον προηγούμενο, η νουάρ σειρά ανθολογίας αλλάζει χέρια και μετακομίζει στο απόκοσμο σύμπαν βόρεια του Αρκτικού, με τη φοβερή Τζόντι Φόστερ στον κεντρικό ρόλο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ