Η Tesla μπορεί πλησιάζει προς ένα ζοφερό ορόσημο, καθώς η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και τα αυξημένα επιτόκια επηρεάζουν τις πωλήσεις.
Οι αναλυτές μείωσαν γρήγορα τις προβλέψεις τους για την έκθεση παραδόσεων αυτής της εβδομάδας καθώς το τρίμηνο έφτασε στο τέλος του. Κάποιοι στη Wall Street προετοιμάζονται ακόμη και για την πρώτη πτώση των πωλήσεων της Tesla από τις πρώτες μέρες της πανδημίας.
Κατά μέσο όρο, οι αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg εκτιμούν ότι η Tesla παρέδωσε 453.964 οχήματα το τρίμηνο. Αν ισχύσει αυτός ο αριθμός, θα συνιστά μια απώλεια πάνω από 6% από το ρεκόρ της εταιρείας που καταγράφηκε το τέταρτο τρίμηνο, το οποίο τείνει να είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για πωλήσεις. Το κλειδί θα είναι η παράδοση περισσότερων αυτοκινήτων από τα 422.875 που διαχειρίζονταν τους πρώτους τρεις μήνες του 2023 και η αποφυγή της πρώτης πτώσης σε ετήσια βάση από το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο Έλον Μασκ μπορεί να... έβαλέ το χεράκι του την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος επέβαλε μια νέα οδηγία που αναγνώρισε ότι θα επιβραδύνει τη διαδικασία πωλήσεων, απαιτώντας από κάθε πελάτη στη Βόρεια Αμερική να πραγματοποιεί σύντομες διαδρομές για να δοκιμάσει τη λειτουργία υποβοήθησης οδηγού που η Tesla διαθέτει στην αγορά ως Full Self-Driving.
Η Tesla άρχισε να προσφέρει μια δωρεάν δοκιμή ενός μήνα για τη συγκεκριμένη δυνατότητα, η οποία διαφορετικά κοστίζει 199 δολάρια το μήνα ως συνδρομή ή 12.000 δολάρια για αγορά. Αυτό ήταν ένα από τα πολλά προνόμια που εισήγαγε η εταιρεία για να προσελκύσει τους καταναλωτές, μαζί με προσωρινές εκπτώσεις 1.000 δολαρίων και δωρεάν ταχεία φόρτιση. Η Tesla ενίσχυσε επίσης τη διαφήμιση στο Google και το X, την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που κατέχει ο Μασκ.
Ο Μασκ προειδοποίησε τους επενδυτές τον Ιανουάριο ότι η εταιρεία βρίσκεται «ανάμεσα σε δύο μεγάλα κύματα ανάπτυξης». Το πρώτο τροφοδοτήθηκε από το sedan Model 3 και το σπορ χρηστικό όχημα Model Y και το επόμενο αναμένεται από την κυκλοφορία ενός φθηνότερου οχήματος επόμενης γενιάς που αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του επόμενου έτους. Με αυτό το αυτοκίνητο επόμενης γενιάς να είναι ακόμα μακριά, ορισμένοι αναλυτές φοβούνται ότι η προοπτική της Tesla για έναν «ιδιαίτερα χαμηλότερο» ρυθμό ανάπτυξης φέτος μπορεί στην πραγματικότητα να εκδηλωθεί με καθόλου ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο.
Ο Emmanuel Rosner της Deutsche Bank μείωσε την εκτίμηση των παραδόσεων δύο φορές σε διάστημα μόλις δύο εβδομάδων τον περασμένο μήνα. Τώρα εκτιμά ότι η εταιρεία πούλησε περίπου 414.000 αυτοκίνητα το τρίμηνο, μειωμένα κατά περίπου 2% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. «Πιστεύουμε ότι οι ανησυχίες για τον όγκο και τα κέρδη θα μπορούσαν να περιορίσουν περαιτέρω το επενδυτικό κλίμα και να ασκήσουν σημαντική πίεση στη μετοχή», έγραψε ο Rosner σε έκθεση της 28ης Μαρτίου.
Οι μετοχές της Tesla έχουν απολέσει αξία 29% ήδη φέτος, τη χειρότερη επίδοση στον δείκτη S&P 500. Τα Model 3 και Model Y αντιπροσώπευαν το 96% των παγκόσμιων παραδόσεων της Tesla πέρυσι. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης το Model S και Model X και άρχισε να πουλά το Cybertruck στα τέλη του περασμένου έτους, αν και δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει πωλήσεις για αυτό το όχημα.
Με πληροφορίες Bloomberg