«Οι άνδρες θέλουν τώρα τα οπίσθιά τους να φαίνονται ωραία με τζιν»

«Οι άνδρες θέλουν τώρα τα οπίσθιά τους να φαίνονται ωραία με τζιν»: Πώς τα ανδρικά οπίσθια έγιναν bootylicious Facebook Twitter
H μόδα των μεγάλων οπισθίων επιταχύνθηκε από το Instagram εν μέρει επειδή είναι το πιο σεξουαλικό μέρος του σώματός που μπορεί κάποιος να επιδείξει χωρίς να παραβιάσει τους κανονισμούς της πλατφόρμας... Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ, τους πολέμους και τη γενικότερη κρίση που μαστίζει τον πλανήτη, φαίνεται ότι υπάρχει ένα πράγμα με το οποίο συμφωνούμε όλοι: μας αρέσουν τα μεγάλα οπίσθια.

Το 2014 η Kim Kardashian κατάφερε να μεταμορφώσει τα πρότυπα ομορφιάς μέσα σε μία μέρα, όταν έγινε η επίσημη αποκάλυψη των γιγαντιαίων οπισθίων της στο εξώφυλλο του περιοδικού «Paper». Η σιλουέτα της κλεψύδρας έγινε το σχήμα του «ιδανικού» γυναικείου σώματος και έτσι, μια δεκαετία αργότερα, η αυξητική γλουτών αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη επέμβαση παγκοσμίως, με τη Διεθνή Εταιρεία Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής να αναφέρει αύξηση 137% από το 2018.

10 χρόνια μετά από αυτή την αξιομνημόνευτη αποκάλυψη, ήρθε η σειρά των αντρών να μπουν στο κόλπο. Το «Fitness Men's Health» ανέφερε πρόσφατα ότι «οι άνδρες χτίζουν τα οπίσθιά τους – και αποκομίζουν τα οφέλη», ενώ η «Daily Mail» διατυμπανίζει ότι: «Η απόλυτη τάση για τους άνδρες το 2024 θα είναι τα γιγαντιαία οπίσθια».

Φυσικά, αυτό δημιουργεί διάφορα επιχειρηματικά κενά στην αγορά που οι εταιρείες αγωνίζονται να κατακτήσουν. Από τη Lululemon μέχρι τη μάρκα της Kardashian, Skims, όλοι προσπαθούν να αποκτήσουν ένα κομμάτι της αγοράς στα ανδρικά ρούχα που αγκαλιάζουν τους γλουτούς. Σύμφωνα με την Ashley Wilson, επικεφαλής της επιχείρησης γυμναστικών ειδών Gymshark, που σημειώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις: «Έχουμε παρατηρήσει ότι οι γλουτοί των ανδρών λαμβάνουν μεγαλύτερη προσοχή στο γυμναστήριο και πρόσφατα δημιουργήσαμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στη ζήτηση για να τονίσουν αυτή την περιοχή».

Η μόδα των μεγάλων οπισθίων επιταχύνθηκε από το Instagram: «Εν μέρει επειδή είναι το πιο σεξουαλικό μέρος του σώματός σας που μπορείτε να δείξετε χωρίς να παραβιάσετε τους κανονισμούς του. Οι γυναίκες δεν μπορούν να δείξουν το στήθος τους, αλλά μπορούν να βγάλουν μια belfie [butt selfie]».

Ο personal trainer Nick Finney δηλώνει ότι οι πελάτισσές του ξεκίνησαν να γυμνάζουν τους γλουτούς τους ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '80. «Για χρόνια, η πιο δημοφιλής σωματική διάπλαση ήταν εκείνη του Brad Pitt στο "Fight Club" – οι πελάτες μου είχαν εμμονή με τους κοιλιακούς», δηλώνει. Πλέον ο ίδιος παρατηρεί μια στροφή στην τάση αυτή, με τους άνδρες πελάτες του να επικεντρώνονται στην τόνωση των οπισθίων τους ως «μυών επίδειξης».

«Οι άνδρες θέλουν τώρα τα οπίσθιά τους να φαίνονται καλά στο τζιν»: Πώς τα ανδρικά οπίσθια έγιναν bootylicious Facebook Twitter
«Για χρόνια, η πιο δημοφιλής σωματική διάπλαση ήταν εκείνη του Brad Pitt στο "Fight Club" - οι πελάτες μου είχαν εμμονή με τους κοιλιακούς». Φωτ.: 20th Century Fox

Ο ίδιος αποδίδει αυτή την αλλαγή στην πιθανότητα οι άνδρες να έχουν αντιληφθεί ότι οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για έναν ωραίο πισινό παρά για ένα six-pack. Η Finney υποστηρίζει ότι οι εξελίξεις στην αθλητική επιστήμη έχουν επίσης οδηγήσει στην τάση αυτή. «Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι οι γλουτοί μας είναι η ατμομηχανή μας. Είναι ο βασικός κινητήριος μοχλός της εκρηκτικής κίνησης – γι' αυτό οι παίκτες του ράγκμπι, οι ποδοσφαιριστές και οι σπρίντερ έχουν μεγάλα οπίσθια. Ακόμη και οι γροθιές οδηγούνται από το ισχίο και τους γλουτούς».

Η Heather Radke είναι η συγγραφέας του «Butts: A Backstory», μιας μελέτης που παρακολουθεί την πολιτιστική εξέλιξη της στάσης μας απέναντι στα οπίσθιά μας κατά τη διάρκεια της ιστορίας. «Από τότε που κυκλοφόρησε το βιβλίο, έχω εκπλαγεί από το πόσοι άνδρες μου λένε ότι έχουν περίπλοκες σχέσεις με τα οπίσθιά τους, ότι αισθάνονται ότι έχουν επίπεδο πισινό και δεν μπορούν να γεμίσουν ένα παντελόνι ή ότι αισθάνονται υπέρβαροι», λέει. Η Radke πιστεύει ότι η αγωνία τους επιδεινώνεται από το γεγονός ότι «είναι σύνηθες για τις γυναίκες να μιλούν ειλικρινά για το πώς αισθάνονται για τη σιλουέτα τους, ενώ οι άνδρες έχουν μια αίσθηση ντροπής για το ότι αισθάνονται άσχημα για το σώμα τους ή ότι έστω σκέφτονται το σώμα τους».

Σύμφωνα με τη Radke, η μόδα των μεγάλων οπισθίων επιταχύνθηκε από το Instagram: «Εν μέρει επειδή είναι το πιο σεξουαλικό μέρος του σώματός σας που μπορείτε να δείξετε χωρίς να παραβιάσετε τους κανονισμούς του. Οι γυναίκες δεν μπορούν να δείξουν το στήθος τους, αλλά μπορούν να βγάλουν μια belfie [butt selfie]».

Πώς λοιπόν αυτή η τάση –που ξεκίνησε από γυναίκες influencers και διασημότητες– υιοθετήθηκε από όλο και περισσότερους άνδρες; «Τα τελευταία 10 ή 15 χρόνια, οι γυναίκες ήθελαν μεγάλα οπίσθια ως ένδειξη υπερ-θηλυκότητας», λέει η Radke. «Ίσως καθώς η ρευστότητα των φύλων έχει επιτέλους γίνει πιο mainstream, θεωρείται λιγότερο παραβατικό για έναν άνδρα να θέλει κάτι που προηγουμένως συνδεόταν με τη θηλυκότητα: να φαίνονται ωραίοι οι γλουτοί του με τζιν».

«Οι άνδρες θέλουν τώρα τα οπίσθιά τους να φαίνονται καλά στο τζιν»: Πώς τα ανδρικά οπίσθια έγιναν bootylicious Facebook Twitter
Η σιλουέτα κλεψύδρας της Kim Kardashian έγινε το σχήμα του «ιδανικού» γυναικείου σώματος και έτσι, μια δεκαετία αργότερα, η αυξητική γλουτών αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη επέμβαση παγκοσμίως, με τη Διεθνή Εταιρεία Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής να αναφέρει αύξηση 137% από το 2018. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Παρ' όλα αυτά, δεν πετυχαίνουν όλοι να αποκτήσουν τα τέλεια οπίσθια μέσω της σκληρής γυμναστικής. Ο δρ. Tijion Esho, πλαστικός χειρουργός, δηλώνει πως έχει παρατηρήσει μια εντυπωσιακή αύξηση των ανδρών που αναζητούν μεγέθυνση των γλουτών τους μέσω εμφυτευμάτων, ενέσεων πλήρωσης ή μεταφοράς λίπους από άλλα μέρη του σώματος.

«Οι θεραπείες στην περιοχή των γλουτών και της κοιλιάς είναι οι πιο δημοφιλείς», δηλώνει ο Esho. Πιστεύει ότι η αύξηση των αριθμών έχει ενθαρρυνθεί από «τους άνδρες ράπερ και αθλητές που είναι πιο ανοιχτοί για τις θεραπείες που έχουν κάνει, καθώς και από τα εκατομμύρια φωτογραφιών "πριν και μετά" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που δείχνουν ότι τα αποτελέσματα μπορούν να φαίνονται φυσικά. Όταν γίνεται σωστά, οι άνδρες αποφεύγουν να αισθάνονται "επίπεδοι" ή "ξεφουσκωμένοι" στους γλουτούς. Για τους περισσότερους, πρόκειται για την επίτευξη ισορροπίας, σε αντίθεση με το να μοιάζουν με τη Nicki Minaj ή την Kim Kardashian».

Ωστόσο, αυτές οι επεμβάσεις μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες. Σύμφωνα με τον πλαστικό χειρουργό Brendan Khong: «Τα γεμίσματα γλουτών είναι υψηλού κινδύνου λόγω της πιθανότητας εμβολισμού και εγκεφαλικού επεισοδίου εάν δεν γίνουν σωστά. Ανάλογα με το τι επιδιώκει ο ασθενής, απαιτούνται αρκετά μεγάλες ποσότητες πληρωτικού υλικού για να υπάρξει οποιοσδήποτε αντίκτυπος στο περίγραμμα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει περαιτέρω τους κινδύνους. Η μεταμόσχευση λίπους ενέχει επίσης τον κίνδυνο νέκρωσης του λίπους, δηλαδή τον θάνατο του λιπώδους ιστού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία όγκων κάτω από το δέρμα».

Η πιο αμφιλεγόμενη διαδικασία είναι το BBL (Brazilian butt lift), το οποίο περιλαμβάνει λιποαναρρόφηση από άλλα μέρη του σώματος και στη συνέχεια έγχυση στα οπίσθια. Η ανάρρωση είναι επώδυνη και έχει δημιουργηθεί μια δευτερεύουσα βιομηχανία χώρων ανάρρωσης, όπου οι ασθενείς μπορούν να ξεκουράζονται σε προσαρμοσμένες ξαπλώστρες με μια τρύπα στην περιοχή των γλουτών. Ο κίνδυνος εμβολής είναι τέτοιος που μια έκθεση του Ιουλίου 2017 από το Ίδρυμα Αισθητικής Χειρουργικής Εκπαίδευσης και Έρευνας στο περιοδικό «Aesthetic Surgery Journal» διαπίστωσε ότι μία έως δύο στις 6.000 BBL οδήγησαν σε θάνατο – το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας για οποιαδήποτε αισθητική χειρουργική επέμβαση.

«Οι άνδρες θέλουν τώρα τα οπίσθιά τους να φαίνονται καλά στο τζιν»: Πώς τα ανδρικά οπίσθια έγιναν bootylicious Facebook Twitter
Η επέμβαση BBL συνεχίζει να είναι δημοφιλής στις ΗΠΑ, όπου κυκλοφορούν ατελείωτες φήμες ότι ο ράπερ Drake μπορεί να την έχει κάνει. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Την επόμενη χρονιά, η Βρετανική Ένωση Αισθητικών Πλαστικών Χειρουργών κάλεσε τα μέλη της να σταματήσουν να εκτελούν τη συγκεκριμένη χειρουργική επέμβαση. Ωστόσο, η BBL συνεχίζει να είναι δημοφιλής στις ΗΠΑ, όπου κυκλοφορούν ατελείωτες φήμες ότι ο ράπερ Drake μπορεί να την έχει κάνει.

Η έρευνα της Radke περιλαμβάνει τη χρόνια εμμονή μας με τα γυναικεία οπίσθια – από τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία και την ενίσχυση των φυλετικών ιεραρχιών στη δεκαετία του 1780, μέχρι την τρέλα της δεκαετίας του 1980 για τα «ατσάλινα οπίσθια». Μήπως το γεγονός ότι τα οπίσθια των ανδρών αρχίζουν να εξετάζονται με τον ίδιο τρόπο αντιπροσωπεύει μια εξισορρόπηση της ζυγαριάς; «Καταλαβαίνω την παρόρμηση να σκεφτεί κανείς: "Οι γυναίκες καταπιέζονται από τα πρότυπα ομορφιάς εδώ και χρόνια, και τώρα είναι η σειρά των ανδρών"», λέει, «αλλά δεν είμαι σίγουρη ότι η λύση είναι να νιώθουν περισσότεροι άνθρωποι άσχημα για τον εαυτό τους. Από την άλλη, ίσως υπάρχει μια ελευθερία στο να μπορούν περισσότεροι άνδρες να λένε: "Θέλω να δείχνω με έναν συγκεκριμένο τρόπο και ίσως δεν ένιωθα πάντα άνετα να το πω αυτό"».

Με στοιχεία από The Guardian

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ