Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ

Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση; Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ταινία ή τηλεοπτική σειρά, έχει συχνά την αίσθηση κανείς ότι παρακολουθεί μια θάλασσα από πανομοιότυπα «τραβηγμένα» πρόσωπα που έχουν υποστεί ποικίλες επεμβάσεις. Είναι ενοχλητικό και αταίριαστο καθώς συχνά έρχεται σε σύγκρουση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε για τους χαρακτήρες, ενώ μερικές φορές είναι και ιστορικά ανακριβές.

Δεν είναι όμως κάτι που συζητιέται δημοσίως εκτός των κουτσομπολίστικων blogs. Ένας κώδικας σιωπής φαίνεται να ισχύει επί του θέματος στον σύγχρονο κριτικό λόγο, όπου τοι ζήτημα της πλαστικής χειρουργικής ταυτίζεται αδικαιολόγητα με τη συζήτηση για την εμφάνιση ή το βάρος. Αλλά πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση;

Το 2007, όταν η διάσημη κριτικός κινηματογράφου Stephanie Zacharek παρακολούθησε την κομεντί του Νόα Μπάουμπαχ “Margot at the Wedding”, το βασικό ερώτημα στο κείμενό της για την ταινία ήταν το εξής: «Μα τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της;». Στην κριτική της, που δημοσιεύτηκε στο Salon, η Zacharek σχολίασε την επιμονή της ηθοποιού να δηλώνει ότι «δεν έχει κάνει τίποτα» και ότι παραμένει εντελώς «φυσική», γράφοντας: «Είναι ανειλικρινές να προσποιείται κανείς ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της Κίντμαν είναι, χωρίς αμφιβολία, όμορφο, έχει όμως μετατραπεί στον μεγαλύτερο περιορισμό της, θέτοντας ένα όριο πέρα από το οποίο δεν μπορεί να τεντωθεί».

Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Και τότε ήταν λίγο σοκαριστικό, αλλά ακόμα περισσότερο σήμερα μοιάζει εξαιρετικά τολμηρή η δημοσίευση αυτών των σκέψεων στο πλαίσιο μιας κριτικής. Για κάποιο λόγο, μοιάζουν πολύ πιο σκληρή η άποψη όταν διατυπώνεται τόσο εύγλωττα, σε σχέση με έναν κραυγαλέο τίτλο μιας σκανδαλοθηρικής εφημερίδας.

Υπάρχουν, βέβαια, κατανοητοί λόγοι για τους οποίους οι σταρ του κινηματογράφου αναζητούν αισθητικές θεραπείες – το Χόλιγουντ είναι βίαιο, ένα σύστημα που βασίζεται στον ηλικιακό σεξισμό και στην παράνοια ότι υπάρχει πάντα κάποιος νεότερος και ομορφότερος που περιμένει να σε αντικαταστήσει.

Αλλά πρέπει να υπάρχει μια χρυσή τομή, όπου οι ηθοποιοί μπορούν να χτυπάνε μια προσωρινή ένεση με ό,τι τους αρέσει για τα κόκκινα χαλιά και τις φωτογραφήσεις, να επιτρέπουν όμως στα αποτελέσματα να κατασταλάξουν ή να διαλυθούν μέχρι να βρεθούν στο πλατό. Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Το πρόβλημα με τις τόσες πολλές πλαστικές επεμβάσεις διασημοτήτων είναι η ομιχλώδης ασάφεια που επικρατεί γύρω από το όλο θέμα – αυτή η αίσθηση του να ξέρεις ότι κάτι είναι διαφορετικό στο πρόσωπο κάποιου που παρακολουθείς εδώ και χρόνια, αλλά να μην είσαι σε θέση να προσδιορίσεις ακριβώς τι είναι.

Η πλαστική χειρουργική ή άλλα είδη αισθητικής συντήρησης ή ανάπλασης δεν είναι πράγματα για τα οποία πρέπει να ντρέπεται ένας ή μία σταρ, και θα βοηθούσε κι εμάς τους θεατές να ξέραμε ότι, ναι, κάποιος ή κάποια έχει κάνει την τάδε επέμβαση ώστε να μην αναρωτιόμαστε την ώρα της ταινίας. Δεν απομυθοποιεί την αίγλη του Χόλιγουντ το να παραδεχτεί ένας σταρ ότι το πρόσωπό του δεν το χάραξαν οι θεοί αλλά κάποιος πλαστικός χειρούργος.

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ