Η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πρώην γνωστή ως Twitter και νυν Χ, αξίζει σχεδόν 80% λιγότερο από ό,τι πριν από δύο χρόνια, όταν την εξαγόρασε ο Έλον Μασκ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του επενδυτικού γίγαντα Fidelity. Η X δεν διαπραγματεύεται πλέον δημοσίως, αφού ο Μασκ διέθεσε 44 δισ. δολάρια για να την ιδιωτικοποιήσει τον Οκτώβριο του 2022.
Ωστόσο, η Fidelity αποκαλύπτει ποια πιστεύει ότι είναι η αξία των μετοχών της X, και οι εκτιμήσεις αυτές χρησιμεύουν ως στενά παρακολουθούμενο βαρόμετρο για τη συνολική υγεία της εταιρείας. Στα τέλη Αυγούστου, οι μετοχές αυτές άξιζαν μόλις 4,2 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με κυριακάτικη αναφορά του Blue Chip Growth Fund της Fidelity.
Αυτή η νέα εκτίμηση σηματοδοτεί πτώση της αξίας κατά 24% σε σχέση με τις εκτιμήσεις της Fidelity στα τέλη Ιουλίου. Και αντιπροσωπεύει μια εντυπωσιακή μείωση 79% από τα 19,66 εκατ. δολάρια που εκτιμούσε η Fidelity ότι οι μετοχές άξιζαν τον Οκτώβριο του 2022, όταν ο Έλον Μασκ απέκτησε το Twitter.
Η νέα αποτίμηση από τη Fidelity υποδηλώνει ότι η X αξίζει τώρα μόλις 9,4 δισ. δολάρια αντί των 44 δισ, δολαρίων που πλήρωσε ο Έλον Μασκ. Άλλοι επενδυτές θα μπορούσαν να αποτιμήσουν την X διαφορετικά. Οι αναλυτές λένε ότι η κατακόρυφη πτώση της εκτίμησης της Fidelity για την τιμή του X, πιθανότατα αντανακλά τη συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας, η οποία δεν δημοσιεύει πλέον δημόσια τριμηνιαία οικονομικά μεγέθη.
«Ο Μασκ ξεκάθαρα υπερπλήρωσε για αυτό το περιουσιακό στοιχείο» δήλωσε στο CNN ο Νταν Ιβς, διευθύνων σύμβουλος και ανώτερος αναλυτής μετοχών της Wedbush Securities. Ο Ιβς δήλωσε ότι πιστεύει ότι το Twitter άξιζε πραγματικά περίπου 30 δισ. δολάρια όταν εξαγοράστηκε από τον ιδιοκτήτη της Tesla, ενώ σήμερα αξίζει κοντά στα 15 δισ. δολάρια. Όπως εξήγησε, ενώ η δέσμευση στο X είναι «ισχυρή», η διαφημιστική πίεση συνεχίζεται.
Υπό την ιδιοκτησία του Έλον Μασκ, ορισμένοι διαφημιστές έχουν εκφράσει ανησυχίες για ακραίο περιεχόμενο και ρητορική μίσους στην πλατφόρμα, με το οποίο δεν θέλουν να συνδέονται τα εμπορικά τους σήματα.
Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Kantar διαπίστωσε ότι ένα 26% των εμπόρων σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους για Χ το 2025, η πιο απότομη «απόσυρση» από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα. Μόλις το 4% των διαφημιστών δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι οι διαφημίσεις Χ παρέχουν «brand safety» -δηλαδή την ασφάλεια ότι οι διαφημίσεις τους δεν θα εμφανιστούν κοντά σε ακραίο περιεχόμενο-, σε σύγκριση με το 39% για το «brand safety» στη Google.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Μασκ αντιμετώπισε αντιδράσεις από τις μάρκες, ορισμένες από τις οποίες σταμάτησαν τις δαπάνες στο Χ, αφού ο δισεκατομμυριούχος ασπάστηκε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας που υποστηρίζουν σθεναρά οι υπέρμαχοι της λευκής υπεροχής.
Ο δισεκατομμυριούχος ζήτησε αργότερα συγγνώμη για αυτό που αποκάλεσε την πιο «ηλίθια» ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της συγγνώμης, ο Έλον Μασκ είπε επίσης στους διαφημιστές που φεύγουν «να πάτε να γ@%».
Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε 570 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, αυξημένους κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η εταιρεία ερευνών Similarweb διαπίστωσε κάποιες μειώσεις στο engagement - δηλαδή την αλληλεπίδραση του κάθε χρήστη με τις αναρτήσεις που γίνονται.
*Με πληροφορίες από CNN