Η επιχειρηματική δαπάνη για γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI) σημείωσε αύξηση 500% το 2024, φτάνοντας τα 13,8 δισ. δολάρια από 2,3 δισ. το 2023, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Menlo Ventures.
Η έρευνα, που βασίστηκε σε δεδομένα από 600 υπεύθυνους πληροφορικής επιχειρήσεων με προσωπικό 50 ατόμων και άνω, αποκάλυψε σημαντική μετατόπιση στις αγορές AI. Η OpenAI, παρά την πρωτοκαθεδρία της, έχασε μερίδιο αγοράς, πέφτοντας από το 50% στο 34%. Αντίθετα, η Anthropic διπλασίασε το μερίδιο της, φτάνοντας στο 24%. Σταθερό παρέμεινε το μερίδιο της Meta (16%), ενώ η Google κατέγραψε άνοδο στο 12% από 7%.
Η στροφή προς πολλαπλά μοντέλα AI
Ο Tim Tully, συνεργάτης της Menlo Ventures, εξήγησε ότι οι επιχειρήσεις υιοθετούν τη χρήση πολλαπλών μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs), όπως το Claude 3.5 της Anthropic. «Οι προγραμματιστές είναι πλέον πιο ευέλικτοι και επιλέγουν το μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους», ανέφερε.
Η μεγαλύτερη δαπάνη κατευθύνθηκε σε γλωσσικά μοντέλα, όπως το ChatGPT της OpenAI, το Gemini της Google και το Claude της Anthropic, με επενδύσεις ύψους 6,5 δισ. δολαρίων.
Οι νέοι AI πράκτορες (AI Agents)
Το 2024, οι AI agents έγιναν κεντρικό θέμα επενδύσεων, με εταιρείες όπως Google, Microsoft, Amazon και OpenAI να εξελίσσουν την τεχνολογία. Οι AI agents, που ξεπερνούν τις δυνατότητες των chatbots, εκτελούν σύνθετα καθήκοντα, δημιουργούν αυτόνομες λίστες εργασιών και αυξάνουν την παραγωγικότητα.
Η δημιουργία κώδικα αναδείχθηκε ως η κορυφαία εφαρμογή της γενετικής AI, με το 50% των ερωτηθέντων να την αναφέρουν ως βασική χρήση. Ακολούθησαν τα chatbots υποστήριξης (31%), η επιχειρησιακή αναζήτηση, η εξαγωγή και μετασχηματισμός δεδομένων, καθώς και η σύνοψη συναντήσεων.
Η γενετική AI διαμορφώνει πλέον ένα νέο επιχειρηματικό τοπίο, προσφέροντας εργαλεία που βελτιώνουν την παραγωγικότητα και αυξάνουν τα έσοδα των εταιρειών.
Με πληροφορίες από CNBC