Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Μια νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η επισήμανση των «μοναχικών» φρούτων, όπως των μεμονωμένων μπανανών, με συναισθηματικά φορτισμένα μηνύματα αυξάνει την πιθανότητα να αγοραστούν. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναγραφή της φράσης «είμαστε θλιμμένες μοναχικές μπανάνες και θέλουμε να μας αγοράσετε» μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα συμπόνιας στους καταναλωτές, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ μεγάλης γερμανικής αλυσίδας, με τη συμμετοχή 3.810 πελατών για 192 ώρες. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τρία διαφορετικά είδη πινακίδων:

  • Θλιμμένες μπανάνες: Η πώληση μονών μπανανών αυξήθηκε κατά 58%, από 2.02 σε 3.19 την ώρα.
  • Ουδέτερο μήνυμα: Η πώληση αυξήθηκε ελάχιστα, από 2.02 σε 2.13 (5.4%).
  • Χαρούμενες μπανάνες: Αν και η προσέγγιση ήταν πιο αποτελεσματική από το ουδέτερο μήνυμα, υπολειπόταν της θλιμμένης εκδοχής.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology & Marketing, με τίτλο: Anthropomorphic sad expressions reduce waste of "single" imperfect food.

Η επικεφαλής της μελέτης, Dr. Lisa Eckmann από το Πανεπιστήμιο του Bath, δήλωσε ότι η συναισθηματική προσέγγιση αποτελεί έναν απλό, χαμηλού κόστους και αποδοτικό τρόπο για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Τόνισε επίσης ότι οι μεμονωμένες μπανάνες, που συχνά απομένουν στα ράφια, έχουν σημαντική συμβολή στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Ο Charles Spence, πειραματικός ψυχολόγος από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, εξήγησε ότι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν συναισθήματα ακόμη και για τα τρόφιμα που αγοράζουν. Όπως σημείωσε, σε μια εποχή όπου πολλοί ζουν και τρώνε μόνοι, ένα "μοναχικό" φρούτο μπορεί να δημιουργήσει ενσυναίσθηση, αυξάνοντας την πιθανότητα αγοράς.

Η μέθοδος αυτή δεν περιορίζεται στις μπανάνες. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε διαδικτυακή έρευνα με ντομάτες, υποδεικνύοντας ότι η στρατηγική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Με πληροφορίες από Guardian

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «πενθούσα» όρκα θρηνεί και πάλι, κουβαλώντας νεκρό και το νέο μωρό της

Περιβάλλον / Η «πενθούσα» όρκα θρηνεί και πάλι, κουβαλώντας νεκρό και το νέο μωρό της

Η φάλαινα δολοφόνος εντοπίστηκε να σπρώχνει το νεκρό μωρό της ανοιχτά του Σιάτλ - Έχει χάσει δύο από τα τέσσερα μωρά της και αυτό σχετίζεται με την κακή διατροφή, πιστεύουν οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM