Η Βρετανία επανακρατικοποιεί τον σιδηρόδρομο μετά από 30 χρόνια

Η Βρετανία επανακρατικοποιεί τον σιδηρόδρομο μετά από 30 χρόνια Facebook Twitter
Βρετανικός σιδηρόδρομος / Φωτ.: ΕΡΑ (αρχείου)
0

Η Βρετανία θα κρατικοποιήσει τρεις σιδηροδρομικές υπηρεσίες που διοικούνται σήμερα από τον ιδιωτικό τομέα, σηματοδοτώντας την αρχή ενός σχεδίου για την επιστροφή του κλάδου σε δημόσιο έλεγχο.

Η South Western Railways, η οποία παρέχει μία από τις μεγαλύτερες προαστιακές υπηρεσίες προς το Λονδίνο, θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα επιστρέψει στον κρατικό έλεγχο όταν λήξει η σύμβασή της τον Μάιο.

Η βρετανική κυβέρνηση των Εργατικών αντιστρέφει την ιδιωτικοποίηση που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Η ικανοποίηση του κοινού από το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι χαμηλή, λόγω των συχνών καθυστερήσεων και ακυρώσεων και της πολύπλοκης τιμολόγησης των εισιτηρίων. Η South Western Railways λειτουργεί επί του παρόντος από μια κοινοπραξία μεταξύ της FirstGroup plc, μιας επιχείρησης μεταφορών με δραστηριότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βόρεια Αμερική, και της MTR Corporation Ltd, της εταιρείας μεταφορών του Χονγκ Κονγκ. Δύο άλλες γραμμές που εκτελούν δρομολόγια απευθείας στο Σίτι του Λονδίνου - η c2c και η Greater Anglia - θα κρατικοποιηθούν επίσης εντός του 2025.

Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε σήμερα, Τετάρτη 4/12,  ότι η κίνηση αυτή ακολουθεί την ψήφιση του πρώτου σημαντικού νομοθετήματος από τότε που οι Εργατικοί ανέβηκαν στην εξουσία στις γενικές εκλογές του Ιουλίου. Το νομοσχέδιο που επιτρέπει την κρατικοποίηση των σιδηροδρόμων προωθήθηκε στο Κοινοβούλιο από την πρώην υπουργό Μεταφορών Λουίζ Χέι και έγινε νόμος την ημέρα που παραιτήθηκε λόγω της καταδίκης της για ψευδή δήλωση ότι είχε κλαπεί το κινητό της εργασίας της το 2013. Η υπουργός Μεταφορών, Χάιντι Αλεξάντερ, δήλωσε ότι αναγνωρίζει ότι «η οικονομική προσιτότητα είναι πραγματικά σημαντική για τους ανθρώπους», αλλά ότι οι άνθρωποι είναι «πρόθυμοι να πληρώσουν για καλές υπηρεσίες».

Μετά τη λήξη των συμβάσεων που κατέχουν ιδιωτικές εταιρείες, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα ελέγχονται από μια κυβερνητική μονάδα με την ονομασία DfT Operator Limited, γνωστή προηγουμένως ως Operator of Last Resort. Με τον καιρό θα υπαχθεί στη Great British Railways, έναν κρατικό φορέα που σχεδιάστηκε από την προηγούμενη συντηρητική κυβέρνηση. Ο Βρετανίδα υπουργός Μεταφορών είπε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα θέσουν «τους ανθρώπους που διαχειρίζονται τις γραμμές και τις υποδομές στον ίδιο οργανισμό με τους ανθρώπους που εκτελούν τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες».

Η κρατικοποίηση των σιδηροδρόμων είναι δημοφιλής στη Βρετανία. Έρευνες της εταιρείας δημοσκοπήσεων YouGov δείχνουν ότι πάνω από τα δύο τρίτα των πολιτών υποστηρίζουν την πολιτική αυτή, ενώ λιγότεροι από ένας στους οκτώ είναι αντίθετοι.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την ώρα που ο Τραμπ απειλεί με δασμούς, η Ευρώπη και η Νότια Αμερική ενισχύουν τους δεσμούς τους

Διεθνή / Ενώ ο Τραμπ απειλεί με δασμούς, Ευρώπη και Νότια Αμερική δημιουργούν μια αχανή εμπορική ζώνη

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει τους δεσμούς της με την Αργεντινή, την Βολιβία, την Βραζιλία, την Ουρουγουάη και την Παραγουάη και δημιουργούν μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές ζώνες στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Χάος στη Βρετανία από το σφάλμα στο σιδηροδρομικό δίκτυο: «Πάρτε ταξί» λένε στον κόσμο οι εταιρείες

Διεθνή / Χάος στη Βρετανία από το σφάλμα στο σιδηροδρομικό δίκτυο: «Πάρτε ταξί» λένε στον κόσμο οι εταιρείες

Η αναστάτωση προκλήθηκε από πρόβλημα στο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ μηχανοδηγών και χειριστών σημάτων - Όλα τα τρένα των Gatwick Express, Great Northern, Southern, Thameslink και Southeastern επηρεάστηκαν
LIFO NEWSROOM