Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία

Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία Facebook Twitter
Σ’ έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, η αποδοχή της ηλικίας και η έμφαση στην υγιή γήρανση προσφέρουν μια αίσθηση σταθερότητας και ειλικρίνειας. Φωτ.: Yana Iskayeva/Getty Images/Ideal Image
0


Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΣ
 από την «αντιγήρανση» στην «υγιή γήρανση» δεν φαίνεται να είναι μόνο μια νέα διαφήμιση. Είναι μια αλλαγή στην αντίληψη. Ωστόσο, αν αυτήν τη στιγμή θελήσεις να δεις κάτω από τη λέξη «αντιγήρανση», θα βρεις κάτι σε glow, φροντίδα και αποδοχή. Οι όροι αλλάζουν, μα όχι οι προσδοκίες. Η νεότητα παραμένει το ζητούμενο, απλώς πιο διακριτικά.

Σκέψου λίγο πως κάποτε η λέξη «anti-aging» ήταν παντού. Στα βαζάκια με τις κρέμες, στις ετικέτες των ορών, ακόμα και στα βλέμματα των διαφημιστικών που υπονοούσαν διακριτικά −ή όχι και τόσο− ότι η γήρανση είναι μια «εχθρική δύναμη» που θες να νικήσεις. Κάτι σαν τον κακό της υπόθεσης. Και δεν είχες δικαίωμα να πεις και πολλά. Και να έλεγες, δεν σε άκουγε κανείς!

Σήμερα, όμως, το 2025, με την Gen Z να κάνει normalize τις ρυτίδες στο TikTok και με influencers 50+ να γίνονται viral με skincare ρουτίνες και self-love μηνύματα, η βιομηχανία της ομορφιάς δεν μιλά για καμία μάχη με τον χρόνο, αλλά για μια ωραιότατη συμφιλίωση με τα σημάδια του. Κι έτσι, λογικό κι επόμενο μια νέα φρασεολογία να κάνει την εμφάνισή της στον κόσμο της ομορφιάς: «pro-aging», «graceful aging», «slow beauty». Κι αν όλα αυτά ακούγονται σαν λέξεις-κλειδιά για νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, στην πραγματικότητα αντανακλούν κάτι πιο ευρύ: μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας.

Τα beauty brands έχουν στα χέρια τους όλες τις αποδείξεις για το ότι η πλειοψηφία δεν αρέσκεται στο να κρύβει τα σημάδια του χρόνου με πανίσχυρες και πανάκριβες θεραπείες, αλλά προτιμάει προϊόντα που σέβονται και ενδυναμώνουν την επιδερμίδα, χωρίς ποικίλες ψευδαισθήσεις.

Αυτή η αλλαγή εμπεριέχει μια νέα φιλοσοφία, που ανατρέπει την παλιά κουλτούρα της διόρθωσης. Αντί για «λύσεις» και «θαύματα», οι εταιρείες προτείνουν πλέον φροντίδα για την επιδερμίδα κάθε ηλικίας. Σαν να λένε: η ηλικία δεν είναι κάτι που πρέπει να διορθώσουμε, αλλά κάτι που χρειάζεται να αγκαλιάσουμε. Η νέα ομορφιά δεν κρύβει, δεν διορθώνει, δεν αναιρεί, αλλά αποκαλύπτει και συντηρεί. Και όσο πιο πολύ συνειδητοποιούμε αυτό το μήνυμα τόσο οι εταιρείες θα προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα, καθώς το ζητούμενο δεν είναι η αέναη νεότητα, αλλά η υγιής, αυθεντική παρουσία σε κάθε στάδιο της ζωής μας.

Τα beauty brands έχουν στα χέρια τους όλες τις αποδείξεις για το ότι η πλειοψηφία δεν αρέσκεται στο να κρύβει τα σημάδια του χρόνου με πανίσχυρες και πανάκριβες θεραπείες, αλλά προτιμάει προϊόντα που σέβονται και ενδυναμώνουν την επιδερμίδα, χωρίς ποικίλες ψευδαισθήσεις. Η ιδέα της «σωστής φροντίδας» και όχι της «μαγικής αντιγήρανσης» αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία κι αυτό δείχνει να επηρεάζει και τον τρόπο που μικρές και μεγάλες εταιρείες ομορφιάς διαμορφώνουν τα προϊόντα τους. Η αγορά του beauty αναγκάζεται να προσαρμοστεί. 

Σ’ έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, η αποδοχή της ηλικίας και η έμφαση στην υγιή γήρανση προσφέρουν μια αίσθηση σταθερότητας και ειλικρίνειας. Η εποχή της «διόρθωσης» έχει χάσει την αίγλη της. Στη θέση της έρχεται μια ολόκληρη φιλοσοφία που προτιμά τη συντήρηση από την απόκρυψη, τη φροντίδα από την ακύρωση. Όπως αποδεικνύεται, δεν απαιτείται να ανατρέπουμε τον χρόνο, αλλά είναι προτιμότερο να φροντίζουμε καλύτερα την ομορφιά μας σε κάθε ηλικία. Οι περισσότερες εταιρείες, πολύ έξυπνα, δεν υπόσχονται πια «μαγικές λύσεις», αλλά προτείνουν «υγιή επιδερμίδα σε κάθε ηλικία». Λες και για πρώτη φορά ο αριθμός των κεριών στην τούρτα δεν είναι κάτι που χρειάζεται επεξεργασία.

Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία Facebook Twitter
Η εποχή που η ομορφιά ήταν συνώνυμη της νεότητας τελειώνει και τη θέση της παίρνει μια νέα υπόσχεση. Φωτ.: Unsplash

Όλη αυτή η επεξεργασία δεν αφορά κάποιο νέο ρομαντικό κίνημα, αλλά μια έξυπνη στρατηγική. Όσο περισσότερο απορρίπτουμε τις τοξικές αφηγήσεις γύρω από τη νεότητα τόσο περισσότερο η αγορά του beauty θα αναγκάζεται να αναπροσαρμόζει το λεξιλόγιό της. Εσύ αγοράζεις σήμερα προϊόντα που σου δίνουν υποσχέσεις αιώνιας νεότητας ή προτιμάς αυτά που σέβονται το δέρμα σου και το τώρα σου;

Νέοι όροι, παλιές προθέσεις;

 Αν όμως πιστεύεις ότι οι εταιρείες απαρνιούνται τη γοητεία του «before & after», ξανασκέψου το! Απλώς πλέον οι μεταμορφώσεις έχουν αλλάξει θεματολογία: δεν αφορούν το σβήσιμο της ρυτίδας αλλά τη λάμψη, την υφή και κυρίως την ενέργεια της επιδερμίδας. Η λέξη «νεότητα» αντικαθίσταται από τη λέξη «φρεσκάδα». Κι εδώ ξεκινάει μια νέα συζήτηση: είναι αυτό πραγματικά διαφορετικό ή απλώς ένας πιο κομψός τρόπος να ειπωθεί το ίδιο πράγμα; Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση. Από τη μία, οι λέξεις έχουν δύναμη και η αποδόμηση του όρου anti-aging σηματοδοτεί μια πολιτισμική αλλαγή. Από την άλλη, η αγορά θα βρίσκει πάντα τον τρόπο να προσαρμόζεται στις κοινωνικές εξελίξεις. 

Ας παραδεχθούμε, τελικά, ότι η γλώσσα της ομορφιάς αλλάζει κι αυτό είναι καλό νέο. Όταν αλλάζουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, δεν αλλάζουμε μόνο την αγορά. Αλλάζουμε την ίδια την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Η γήρανση δεν είναι πλέον μια εξαίρεση στην ομορφιά, αλλά μέρος της. Και όσο κι αν ο όρος «pro-aging» μπορεί να ακούγεται σαν σλόγκαν σε διαφήμιση, εμπεριέχει κάτι πιο ριζοσπαστικό: την ιδέα ότι μπορείς να μεγαλώνεις και να είσαι ακόμα εσύ, χωρίς disclaimers. Η εποχή που η ομορφιά ήταν συνώνυμη της νεότητας τελειώνει και τη θέση της παίρνει μια νέα υπόσχεση. Να είσαι καλά στο δέρμα σου, όποια κι αν είναι η ηλικία του.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ
Τί κρατάμε από το Μιλάνο

Μόδα & Στυλ / Κουρελιασμένα ντένιμ, κουλ κορίτσια, νέα κόλπα: Τι κρατάμε από το Μιλάνο

Το Μιλάνο αλλάζει τον τρόπο που βλέπει τη μόδα – τσαλακώνει βεβαιότητες, ανοίγεται στην κουλτούρα του δρόμου και, ενώ τιμά τους θρύλους του, αφήνει χώρο σε νέες εμπειρίες μόδας. Και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται τον μαξιμαλισμό και τους κώδικες της ιταλικής κομψότητας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM