Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter
0

 

 

πρώτα ένα τραγούδι, να παίζει όταν διαβάζετε...

τα δάκρυα θα στεγνώσουν μόνα τους...

 

 

Η Έιμι Γουαϊνχάουζ πέθανε στις 27 Ιουλίου 2011 από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Kαι όχι εμείς δεν θα τη θυμόμαστε να σέρνεται τύφλα στο μεθύσι στους δρόμους του Λονδίνου με ματωμένα γόνατα από τις απανωτές τούμπες. Δεν θα ξαναδούμε το βιντεάκι που τρεκλίζει ανάμεσα στον κιθαρίστα και τον ντράμερ της αδυνατώντας να κρατηθεί όρθια έστω και για λίγα λεπτά. Δεν μας ενδιαφέρει καθόλου αν μπέρδεψε την Αθήνα με το Βελιγράδι. Στο κάτω κάτω δεν όφειλε να ξέρει γεωγραφία. Άλλωστε Έλληνες πολιτικοί έχουν κάνει πιο τραγικά λάθη. Δεν μας νοιάζει ο διασυρμός της.

Μας αρκεί που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το πρώτο εκείνο μούδιασμα όταν σκίσαμε τη ζελατίνα του cd και ακούσαμε για πρώτη φορά το "Back to black".

Και θα θέλαμε πολύ να περιπλανηθούμε σε αυτήν την έκθεση που έχει τίτλο "Amy Winehouse: a Family Portrait" κι η οποία θα εγκαινιαστεί στο Εβραϊκό Μουσείο του Λονδίνου στις 3 Ιουλίου -με επιμέλεια της οικογένειας της.

 

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter


Τα αντικείμενα που θα εκτεθούν θυμίζουν φωτογραφικό άλμπουμ ή και παιδικό λεύκωμα: Η Έιμι σε φωτογραφίες με την μαμά, το μπαμπά και τη γιαγιά. Η Έιμι στο μπαλέτο. Η Έιμι με την πρώτη της κιθάρα, τη συλλογή των δίσκων της, τα πιο γνώριμά της ρούχα. Η Έιμι με το μπλε αγαπημένο πουλόβερ.

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

Η έκθεση αυτή, όμως, όπως όλες οι οικογενειακές διαδικασίες έφερε ξανά στο προσκήνιο και τις μεταξύ τους σχέσεις. Με μια αποκαλυπτική συνέντευξή του στη Guardian ο αδερφός της Έιμι, Άλεξ Γουαϊνχάουζ μιλά για όλα και για να είμαστε ειλικρινείς σε πολλά ακούγεται ενοχλητικός. Εκείνος, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει είναι ένας "μαχητής της ζωής". Εκείνη ένα "κορίτσι που δεν είχε όρια και το οποίο δεν μπορούσε να διαχεριστεί την αστραπιαία επιτυχία της".

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

Η πηγή του κακού για τον "καλό αδερφό" ήταν η βουλιμία η οποία της χτύπησε την πόρτα λίγο μετά την εφηβεία. "Έκτοτε οι διατροφικές διαταραχές δεν την εγκατέλειψαν ποτέ", λέει. "Στα 17 της είχε μπλέξει με κάποια κορίτσια που όλες τους έκαναν το ίδιο πράγμα: έτρωγαν μέχρι σκασμού και μετά προκαλούσαν εμετό. Οι υπόλοιπες καποια στιγμή το σταμάτησαν. Η Έιμι ποτέ. Το γνωρίζαμε όλοι αλλά κανείς δεν μιλούσε γι'αυτό. Ηταν σαν σκοτεινό μυστικό. Υπέφερε από αυτό πολύ. Δεν χρειαζόταν να το ψάξει κανείς. Το αντιλαμβανόταν από την πρώτη στιγμή που την έβλεπε. Η βουλίμια την σκότωσε. Την έκανε αδύναμη κι ευάλωτη. Αν δεν αντιμετώπιζε αυτό το τραγικό πρόβλημα θα ήταν σίγουρα πιο δυνατή να αντιμετωπίζει ό,τι τη βασάνιζε".

 

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

 

Ο Άλεξ Γουαϊνχαουζ είναι δημοσιογράφος. Ιδιότητα την οποία δεν εγκατέλειψε ούτε την περίοδο του θανάτου της Έιμι. "Ήταν σαν να φοράω δύο καπέλα. Ενα του αδερφού κι ένα του δημοσιογράφου. Από τη μια μονολογούσα "κρατήσου δυνατός, προσπάθησε να ανταπεξέλθεις στην κατάσταση, μην υποκύπτεις στο συναίσθημα. Κι από την άλλη δεν άντεχα να γράφω για τα λουλούδια, τα σημειώματα που άφηναν έξω από το σπίτι της, τις διαφορετικές εκφράσεις πένθους του καθενός".


H πιο σκληρή στιγμή για τον ίδιο ήταν το Shiva. Είναι η περίοδος θρήνου που τηρούν οι Εβραίοι. Διαρκεί επτά ημέρες και αφορά για έναν συγγενή πρώτου βαθμού.

"Δεν μπορείς να ξυριστείς, δεν μπορείς να αλλάξεις ρούχα . Απλώς προσεύχεσαι, Καθόμουν σε μια καρέκλα κι έβλεπα τον κόσμο να έρχεται και να συμμετέχει στο πένθος αλλά εμείς δεν επιτρέπεται να πολυμιλάμε. Νομίζω ότι αυτά τα πράγματα δεν ταιριάζουν στις ηλικίες μας. Ταιριάζουν σε ηλικιωμένους. Μπορώ να καταλάβω το Shiva για έναν 80χρονο αλλά όχι για έναν 31χρονο που θρηνεί την απώλεια της 27χρονης αδερφής του. Ειλικρινά δεν μπορώ να το περιγράψω. Ήταν ένα τρομακτικό συναίσθημα". 

Όσο για το τι θα έλεγε η ίδια για την έκθεση, ο αδερφός της είναι ξεκάθαρος: "Θα την σιχαινόταν. Πολύ απλά θα μας έλεγε: "Τι τις θέλετε τις εκθέσεις αφού έχετε εμένα"...

Άλλωστε, όπως παραδέχεται ο Άλεξ, η μουσική της δεν ήταν του γούστου του, ενώ, η Έιμι ήταν "σπαστική και εκνευριστική όπως όλες οι αδερφές". Διότι μεταξύ άλλων δεν ζήτησε ποτέ συγγνώμη για τίποτα και δεν απολογήθηκε ποτέ στην οικογένειά της για τις δοκιμασίες στις οποίες τους υπέβαλε. 

Να υποθέσουμε πως μία από αυτές ήταν και η εκτενέστατη συνέντευξη στην "Guardian"...

 

 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT