Live

Η γεύση είναι θέμα μάρκετινγκ

Facebook Twitter
0

Η  επιτυχία που επιθυμούν όλες οι ούλτρα εταιρίες με τις αστρονομικές πωλήσεις  είναι τα προϊόντα τους  να αποκτήσουν «προσωπικότητα» γιατί ένα αναψυκτικό είναι απλώς ένα αναψυκτικό, όπως μία μουστάρδα είναι μία μουστάρδα- κι όμως, ο κόσμος εξακολουθεί να προτιμά το τάδε αναψυκτικό και την τάδε μουστάρδα ξεπερνώντας τους αντιπάλους κατά δέκα ή περισσότερες φορές, οι οποίοι προσπαθούν με διάφορους τρόπους να ανακάμψουν –με επιθετική διαφήμιση, με ταύτιση του προϊόντος τους με τον αντίπαλο- αλλά και πάλι, δεν τα καταφέρνουν.

Οι καταναλωτές επιμένουν ότι διαλέγουν το τάδε προϊόν επειδή έχει καλύτερη γεύση. Οι επιστήμονες που ασχολούνται με το θέμα έχουν άλλη γνώμη:  ο άνθρωπος, έχοντας συνηθίσει τόσο πολύ μία ετικέτα, η οποία εκτός από γεύση υπόσχεται κι άλλα πράγματα (ευτυχία, coolness, ασφάλεια, κάρτα μέλους σε ένα κλαμπ προχωρημένων) διδάσκει τη γεύση του να αναγνωρίζει αυτό το προϊόν ως πιο νόστιμο.  Σε κάθε στροφή της ζωής μας, κάποιος μας λέει ότι είμαστε λιγότερο ελεύθεροι από όσο πιστεύουμε.

Για την ακρίβεια, οι μεγάλες πασίγνωστες εταιρίες που κάνουν παγκόσμιες πωλήσεις (κέτσαπ, μουστάρδες, έτοιμες σούπες, τσάι, αναψυκτικά) υπάρχουν πάνω από εκατό χρόνια κι αυτό είναι που οι νεότερες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν: τη συνέχεια, το ότι αυτές οι ετικέτες υπήρχαν πολύ πριν γεννηθούμε εμείς, κάτι που μας είναι τόσο γνωστό όσο ο ήλιος που ανατέλλει και ο δρόμος που μένουμε.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα με πειράματα που έγιναν σε ανθρώπους οι οποίοι δοκίμασαν το ίδιο προϊόν με διαφορετική ταμπέλα και σε όλα τα πειράματα, τουλάχιστον το 90% ισχυρίζεται ότι το προϊόν με τη γνωστή ετικέτα έχει καλύτερη γεύση από το ανώνυμο. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα μικρών εταιριών που προσπαθούν να πουλήσουν καλύτερο και ακριβότερο προϊόν, ως παρακλάδι μίας μεγάλης αγοράς, στοχεύοντας σε άλλο κοινό, πιο προβληματισμένο και πιο πρόθυμο να ξοδέψει λίγα παραπάνω, και πάλι δεν μπορούν να τα καταφέρουν.

Το πιο τρομαχτικό που είδα ήταν σε εκπομπή του BBC “Secrets of the Superbrands” σχετικά με την διεισδυτικότητα των μεγάλων εταιριών στους εγκεφάλους μας. Διάφοροι άνθρωποι δέχτηκαν να κάνουν εγκεφαλογράφημα ενώ έβλεπαν αρχικά εικόνες από κοντινά τους πρόσωπα (αδέρφια, συντρόφους, γονείς)- η εξέταση έδειξε ότι ενεργοποιούνταν ένα τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ευχαρίστηση. Ε , λοιπόν, το ίδιο τμήμα εγκεφάλου ενεργοποιούνταν και όταν έβλεπαν τα λογότυπα γνωστών εταιριών φαγητού.  Αυτές οι εταιρίες μας είναι αγαπητές όσο κι αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μέσα στις προσφορές στο σούπερ μάρκετ πάμε αυτόματα προς αυτές που έχουμε δει πιο πολλές φορές, άρα μας φαίνονται ασφαλέστερες, άρα μας φαίνονται και πιο νόστιμες.

Η γεύση είναι συνάρτηση παρέας, διάθεσης και κλίματος, αλλά φαίνεται ότι είναι ακόμα πιο περίπλοκη- μπορεί να είναι και συνάρτηση μάρκετινγκ. Βοήθεια, είμαστε ρομπότ.

 

Γεύση
0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραβόλτα: Σ’ αυτή την ψαροταβέρνα η παράδοση και η καινοτομία που αναδεικνύουν τη φρεσκάδα της θάλασσας πάνε χέρι-χέρι

Γεύση / Πώς να φτιάξετε στο σπίτι τα κορυφαία πιάτα του Τραβόλτα

Πριν από 13 χρόνια, σε μια ψαροταβέρνα πολύ μακριά από τη θάλασσα, οι αδελφοί Λιάκοι μαζί με τον Ανέστη Λαζάι συνδυάσαν την παράδοση με την καινοτομία και δημιούργησαν γεύσεις-σταθμούς, όπως το καλαμάρι κοντοσούβλι και η τσιπούρα χουνκιάρ, κερδίζοντας φανατικούς θαυμαστές.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Λήμνος: Ταξίδι στους αμπελώνες και τις γεύσεις του νησιού

Το κρασί με απλά λόγια / Λήμνος: Ένα από τα αρχαιότερα μέρη στον κόσμο που έφτιαχνε κρασί

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET ταξιδεύει στη Λήμνο για να οινοτουρισμό και μοιράζεται με τον Παναγιώτη Ορφανίδη τις εμπειρίες της από τις γεύσεις που δοκίμασε και φυσικά ό,τι έμαθε για τα κρασιά, τις ποικιλίες, την αμπελουργία και τα οινοποιεία του νησιού.
THE LIFO TEAM
Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές, κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου φαγητού

Γεύση / Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές και κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου γεύματος

Δεν είναι απλώς ένα έδεσμα. Είναι μια τελετουργία που χάνεται στα βάθη του χρόνου, μια ιεροτελεστία που ξεκινά από την άγρια καταδίωξη στα βράχια και καταλήγει στο μεθυστικό άρωμα της θάλασσας, που αναδύεται στο πιάτο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Γεύση / Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Μια ταβέρνα που έχτισαν το '56 οι οικοδόμοι της περιοχής και κράτησαν ζωντανή ακόμα και στις δύσκολες στιγμές, συνεχίζει μέχρι σήμερα να αποτελεί ένα comfort zone, με λίγα, κλασικά και καλά πράγματα, για τις μέρες που δεν θέλουμε να είμαστε μέρος της «φάσης».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ Έκανε την Ελληνίδα μαμά του αστέρι του TikTok κι όταν εκείνη πέθανε, συνέχισε να μαγειρεύει τις συνταγές της

Γεύση / Έκανε την Ελληνίδα μαμά του αστέρι του TikTok κι όταν εκείνη πέθανε, συνέχισε να μαγειρεύει τις συνταγές της

Ο Ελληνοαμερικανός stand-up κωμικός Γκας Κωνσταντέλλης έφτιαξε έναν «βωμό» στα social media για τη μητέρα του και τις συνταγές της, οι οποίες συγκεντρώνονται τώρα σ’ ένα βιβλίο.
THE LIFO TEAM
Τι είναι αυτό που κάνει τα αυτόριζα αμπέλια τόσο μοναδικά;

Το κρασί με απλά λόγια / Αυτόριζα αμπέλια: Ο μεγάλος θησαυρός της αμπελουργίας

Είναι τα πιο «ειλικρινή» αμπέλια στον κόσμο, εξ’ ου και οι Γάλλοι τα αποκαλούν «franc de pied». O εξαιρετικός σύμβουλος-οινολόγος Σπύρος Ζουμπούλης μιλά στην Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και στον Παναγιώτη Ορφανίδη για το κρασί που προσφέρει όλη την αλήθεια για το terroir που το γέννησε.
THE LIFO TEAM
Meigma: Το νέο μεζεδοπωλείο της Αθήνας δεν θυμίζει κανένα άλλο

Γεύση / Meigma: Το νέο μεζεδοπωλείο της Αθήνας δεν θυμίζει κανένα άλλο

Μετά το Ρίνι που αγαπήθηκε πολύ, η Μαρίνα Χρονά σερβίρει στον Κεραμεικό μικρά πιάτα που της αρέσουν, είτε πρόκειται για φάβα φουρνιστή και ντολμαδάκια κασιώτικα είτε για ravioloni και shepherd’s pie.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Konak: Στον Άγιο Δημήτριο για αυθεντικό κεμπάπ και λαχματζούν

Γεύση / Konak: Στον Άγιο Δημήτριο για αυθεντικό κεμπάπ και λαχματζούν

Ο Apo, ένας Τούρκος πολιτικός πρόσφυγας που έφτασε στην Ελλάδα με 7 ευρώ στην τσέπη, σερβίρει πλέον τσιγ κιοφτέ, πληθωρικό μπεϊντί κεμπάπ και χειροποίητο ντονέρ, ενώ μοιράζεται μαζί μας τρεις από τις συνταγές του.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Φάε έναν Βαλεντίνο

Γεύση / Φάε έναν Βαλεντίνο

Όπως και στη ζωή, έτσι και στα πιο καλά ζαχαροπλαστεία της Αθήνας κυκλοφορούν καρδιές μικρές και καρδιές μεγάλες· για να τις δωρίσετε ή για να τις κρατήσετε για πάρτη σας. Φτιάχνουν επίσης cheesecake, choux, πανετόνε και rolls ειδικά για τη μέρα που κάποιοι τη γιορτάζουν και σε κάποιους περνάει εντελώς αδιάφορη. Ποιος, όμως, μπορεί να αντισταθεί σε ένα λαχταριστό γλυκό;
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Φαΐ να σε ζεστάνει το πιο κρύο ΣΚ της χρονιάς: 15 θέματα γεμάτα χειμωνιάτικα φαγητά και γλυκά!

Γεύση / Φαΐ να σε ζεστάνει το πιο κρύο ΣΚ της χρονιάς: 15 θέματα γεμάτα χειμωνιάτικα φαγητά και γλυκά!

Τι θες; Τις σούπες που έτρωγες στην Ήπειρο; Ωραία γιουβαρλάκια; Ή μια σωστά χυλωμένη φασολάδα; Ό,τι θες από φαγητό που να θυμίζει «χειμώνα» θα το βρεις σε αυτό εδώ το mega post.
THE LIFO TEAM
Δώδεκα Πιάτα

Γεύση / «Δώδεκα Πιάτα» στο Κουκάκι: Για χειροποίητο γύρο στην ταβέρνα ενός αστεράτου σεφ

Ο Παύλος Kυριάκης είχε κατά νου δύο πράγματα: Να φτιάξει ένα μέρος όπου θα μπορούν να τον επισκέπτονται εύκολα οι φίλοι του και να σερβίρει κλασικά πιάτα - λίγα και καλά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ