Η τραγική ιστορία μιας αγάπης που συναντά κοινωνικά εμπόδια φαίνεται να μην έχει αρχή και τέλος στις εκδοχές της. Από αρχαία ποιήματα μέχρι σύγχρονες ιστορίες με βρικόλακες, όλες αυτές οι αγάπες συγκινούν τους νέους, προβληματίζουν τους μεγαλύτερους και απογοητεύουν τους μεγάλους – γιατί αυτοί οι έρωτες δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Ή υπάρχουν;
Στη ζωγραφική
Αν και αρχικά αυτός ο πίνακας αντιμετωπίστηκε χλιαρά, τελικά κατέληξε να είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του Frank Dicksee. Η εικόνα δείχνει τον αποχαιρετισμό του ζευγαριού μετά από τη νύχτα του γάμου τους, που είναι και η τελευταία φορά που βλέπουν ο ένας τον άλλο ζωντανό. Είναι η στιγμή που ο Ρωμαίος λέει
"Farewell, farewell! one kiss, and I'll descend."
Στο μπαλέτο
Η αέρινη Alessandra Ferri υποδύεται την Ιουλιέτα στη σκηνή που συναντά τον Ρωμαίο στο μπαλκόνι της, μαζί με τον Angel Corella, με μουσική του Προκόβιεφ και χορογραφία Kenneth MacMillan:
Στη διαφήμιση
1971: Ένα πόστερ με τίτλο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» δινόταν στα νεαρά ζευγάρια που άνοιγαν κοινό λογαριασμό σε μία τράπεζα της Δανίας.
Στη φωτογραφία
Η Annie Leibowitz φωτογράφισε το 2008 την Coco Rocha και τον Roberto Bolle για λογαριασμό της Vogue, προσθέτοντας και τη μόδα στην εξίσωση. Ο Bolle, εκτός από χορευτής, ήταν και μοντέλο για τον Ferragamo και τη Gap.
Στη μουσική
Η μελωδία του Τσαϊκόφσκι, αβάσταχτη για τους απαγορευμένους έρωτες. Ένας τέτοιος ήταν και η αφορμή για τον ίδιο τον συνθέτη:
Και στην πραγματικότητα…
Την άνοιξη του 1993 δύο νέοι σκοτώθηκαν από ελεύθερους σκοπευτές καθώς προσπαθούσαν να δραπετεύσουν από το Σαράγιεβο. Τα πτώματα της μουσουλμάνας Admira Ismić και του ορθόδοξου Σέρβου Boško Brkić έμειναν αγκαλιασμένα σε μία γέφυρα για αρκετές μέρες και η φωτογραφία τους εμφανίστηκε στα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης.
Το ντοκιμαντέρ “Romeo and Juliet in Sarajevo” ακολουθεί τις ζωές αυτού του ζευγαριού από τη μέρα αποφοίτησής τους το 1986 μέχρι την η μέρα που ο Βosko πήρε την απόφαση να μείνει στο Σαράγιεβο την ώρα που πολλοί Σέρβοι εγκατέλειπαν την πόλη. Ακολουθεί η σύντομη εκδοχή αυτού του ντοκιμαντέρ:
σχόλια