Και πού είναι το πρόβλημα δηλαδή;

Και πού είναι το πρόβλημα δηλαδή; Facebook Twitter
45

"Άρη, αρχίζει και γίνεται σούσουρο με αυτό", μου έγραψε ο Θ. "και όλα τα ελληνοπρεπή σάιτ το ανεβάζουν σιγά-σιγά. Πρώτος φαίνεται να το ανέβασε ο Στόχος, πριν από δύο ώρες. Δεν βρίσκω κάτι άλλο από έγκυρο σαιτ για το τι έγινε και πώς έγινε., μάλλον για σένα είναι αυτό.

Η πρώτη σελίδα του Στόχου

και η "είδηση":

Όπως βλέπετε η είδηση "ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ...!! ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ...!! κλπ" έχει ήδη 623 share στο Facebook - και πλησιάζει επικίνδυνα τα 666!

Προσπαθώ να καταλάβω πού είναι το εξωφρενικό για μία μη θεοκρατούμενη πολιτεία όπως υποτίθεται είναι η δική μας: Ο Χριστός μετράει όλα τα κομμάτια που του κόβουν στις βασιλόπιττες και θα προσβληθεί αν σε κάποια πίτα δεν υπάρχει κομμάτι γι' αυτόν;

Δεν ζω στην Αθήνα αλλά απ' ό,τι ακούω ο Καμίνης δεν έχει κάνει και κάποια σπουδαία δουλειά στην πόλη - οι επιδόσεις του κρίνονται σχετικά απογοητευτικές μέχρι στιγμής. Είναι όμως παρανοϊκό την μία μέρα να εγκαλείται (και να βρίζεται μπροστά στα παιδιά του) απ' την άκρα αριστερά επειδή θέλει (ορθώς ή λανθασμένα) ένα δημοτικό κτίριο στον Δήμο, και την επομένη να εγκαλείται απ' την ελληνόψυχη χριστιανική ακροδεξιά επειδή δεν έκοψε κομματάκι για τον Χριστό στη βασιλόπιτα!

Σε μια περίοδο που είμαστε έτοιμοι να λιντσάρουμε οποιονδήποτε κάνει κάτι που δεν θα κάναμε εμείς, ο Γιώργος Καμίνης έχει ανοίξει πολλά εξαγριωμένα μέτωπα. Ακόμα και να προσπαθήσεις να κάνεις κάποια δουλειά -αυτήν που εσύ πιστεύεις καλή για την πόλη ή τη χώρα- τώρα περισσότερο από ποτέ θα έχεις απέναντί σου την αντίθετη άποψη. 

Όλα αυτά στην περίπτωση που το δημοσίευμα του -όχι και τόσο αντικειμενικού- Στόχου αληθεύει. 

Που και να αληθεύει, το μόνο εξωφρενικό κατά τη γνώμη μου είναι το να πρέπει να νιώσεις αναγκασμένος να κόψεις -εκτός ή εντός πρωτοκόλλου- κομματάκια για τον Χριστό και την Παναγία σε μία πίτα με φλουρί, επειδή στο λένε άλλοι. Αλλά, τέλος πάντων...

45

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
@pnserresΕπιμενεις οτι το χριστιανικο εθιμο ειναι και ελληνικο? Πως ταυτιζονται αυτα τα δυο? Δεν υπηρχαν ελληνικα εθιμα πολυ πριν τον χριστιανισμο? Δεν ειναι μονο ρωμαικο λοιπον ειναι και ελληνικο , χωρις απαραιτητα να ειναι χριστιανικο....μπορει ο Καμινης να την εκοψε με αυτη την εννοια....(με το απλο εθιμο του γλυκου της πρωτοχρονιας το εκοψε αλλα λεμε τωρα..)Για ξεκολλα απ το πατρις , θρησκεια, οικογενεια λιγο...ξερεις εσυ!
Ρε παιδιά, πάντα το'χα απορία, τι ανάγκη έχει ο Χριστός, η Παναγία (κάποιοι κόβουν και για τον άγιο Βασίλη...) κλπ το φλουρί; Για να είναι τυχεροί όλο το χρόνο; Έεεελεος(Επίσης, ποιος τρώει τα κομμάτια τους μετά; Δεν είναι "βλασφημία";)
Ναι, αυτό τους ενόχλησε. Το ότι σε όλη την Αθήνα έχει ξηλώσει τους κάδους σκουπιδιών (και καλά για να μην τους χαλάνε οι ταραξίες) και δεν βρίσκεις που διάολο να πετάξεις το σκουπίδι σου, οπότε είτε το πετάς κάτω σαν ελληναράς ή το κουβαλάς στην τσέπη σου, δεν τους έχει ενοχλήσει (ή τα τόσα άλλα στραβά που έχει κάνει).
Ίσως να οφείλεται στον μιμιτισμό ή την διατήρηση της κουλτούρας και της παράδοσης καθώς πολλοί είμαστε άθεοι ή αγνωστικιστές, αλλά το κομμάτι του Jesus Christ το κόβουμε. Άλλωστε μια απλή κίνηση κοπής πίτας δεν πρόκειται να επηρεάσει την ιδεολογία κάποιου.Πιστεύω οτι το αντίθετο το πράτουμε μόνο για να προκαλέσουμε όταν πλαισιωνόμαστε απο πιστούς.Οπότε κόψ'το το ρημάδι,μήπως θα το διεκδικήσει για να το χλαπακιάσει?ε!και αν στην περίπτωση Καμίνη θυμώσει ας πιει..ξύδι!
Μικρόψυχος Μασώνος ο Καμίνης σκεβρώνει από φόβο μπροστά στα αφεντικά του... Σιχαμένη προσωπικότητα που λυμαίνεται την χώρα και τον πολιτισμό της για μια χούφτα ευρώ...
Ότι θα πνίξουμε Τούρκους κάπου δεν το είδε κανείς? (και δεν υπαρχει σωστος τροπος να κοβεις βασιλοπιτα, μηλόπιτα, καταϊφι, πιτσα, τραπουλα, κίνηση, δρόμο κλπ...)
Έγκλημα μεγάλο!!! Δεν έκοψε κομμάτι του Χριστού!!! Τουλάχιστον έκοψε της Παναγίας;Τώρα, μετά τους κάφρους που του φώναζαν "η βίλλα Αμαλία θα γίνει ο τάφος σου", οι κάφροι του άλλου άκρου θα του λένε "η βασιλόπιττα θα γίνει ο τάφος σου".Αφού τον απειλούν από ακροδεξιά και ακροαριστερά, ο Καμίνης είναι σε καλό δρόμο σίγουρα.
"Είναι όμως παρανοϊκό την μία μέρα να εγκαλείται (και να βρίζεται μπροστά στα παιδιά του) απ' την άκρα αριστερά επειδή θέλει (ορθώς ή λανθασμένα) ένα δημοτικό κτίριο στον Δήμο"... Εσείς, τώρα, δηλαδή πιστεύετε ότι ξαφνικά "θέλησε πίσω" ο Δήμος ένα κτήριο που επί εικοσαετίας βρισκόταν υπό κατάληψη. Μα, γιατί δεν λέμε το σύκο, σύκο και τη σκάφη, σκάφη;(Που όπως μαθαίνω απ' τον κο Σαραντάκο αποτελεί έκφραση, αρχαιοτάτων ετών). Όσο για την συνεχή σύγκριση των 2 υποτειθέμενων άκρων, τι να πει πλέον καμιά; Αούυυυυγκα! (=ερωτικό κάλεσμα του ταράνδου ή κάτι τέτοιο, αν θυμάμα καλά, σύμφωνα με τον Ντον Ρόσα)
Δεν ξέρουμε αν το κτίριο το θέλησαν πίσω ξαφνικά και επίσης δεν έχει καμία απολύτως σημασία.Αν εσείς καταπατούσατε ένα χωράφι μου επί 10 χρόνια θα έπρεπε μήπως να έρθω να σας μιλήσω όμορφα και να σας προειδοποιήσω πριν στείλω κλητήρα ή λάβω άλλα έννομα μέτρα για να φύγετε;Ο έξωση καταληψιών είναι και έννομη και ηθική απ' όποια πλευρά και να το δει κανείς. Είναι δικό μου, δε σε θέλω μέσα, και έχω το νόμο με το μέρος μου. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να συζητήσουμε.Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, σε μια πραγματικά προοδευτική κοινωνία θα έπρεπε οι επίδοξοι καταληψίες να ζητήσουν άδεια από τη δήμο να εγκατασταθούν και να δημιουργήσουν ένα χώρο πολιτικής/πολιτιστικής έκφρασης κι αυτός να τους τη δώσει. Αλλά αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός.
Θα μου επιτρέψετε, αλλά το να λέμε ότι "δεν έχει καμία απολύτως σημασία" να ψάχνουμε τους λόγους για τους οποίους γίνεται το κάθε τι είναι τουλάχιστον αφελές. Όπως πολύς κόσμος έτσι κι εγώ δεν πείθομαι ότι απ' όλα τα κτήρια που έχουν μείνει να ρημάζουν -σε κατάσταση να σου έρθουν τα μπαλκόνια στο κεφάλι δηλαδή- και εν μέσω κρίσης ξαφνικά ο Δήμος θέλησε να αξιοποιήσει τη villa. Απλά θέλει να την εκκενώσει, για τους γνωστούς και μη εξαιρετέους λόγους.Ας μείνουμε λοιπόν με τα γραφεία της Χ.Α -που ξεπηδούν από 'δω κι από κει- σαν μανιτάρια και ας συνεχίσουμε "να καταδικάζουμε τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται"...που ειλικρινά έχει καταντήσει τόσο κλισέ όσο το "δεν με νοιάζει τι κάνουν στο κρεβάτι τους, ΑΛΛΑ..."
Δεν είπα πως σίγουρα δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που αποφάσισαν τώρα να κάνουν αυτή την κίνηση. Λόγος μπορεί να υπάρχει, μπορεί και όχι -- και εγώ και εσείς πιστεύουμε πως υπάρχει αλλά η γνώμη μας δεν είναι, και σε μια δημοκρατία δε μπορεί να είναι, τίποτα περισσότερο από γνώμη μας.Όσον αφορά το "δεν έχει καμία σημασία".Η ανάλυση του θέματος σύμφωνα με τη λογική είναι απλή: από τη στιγμή που έχω το έννομο δικαίωμα να σου κάνω έξωση από το χώρο μου σήμερα είναι γούστο μου καπέλο μου αν θα σε αφήσω να μείνεις μέσα ένα χρόνο πριν όντως σου κάνω έξωση -- και δεν χρωστάω σε κανέναν εξηγήσεις για ποιό λόγο επι ένα χρόνο δεν έκανα τίποτα. Μπορεί επειδή όσο ήσουν μέσα συντηρούσες το χώρο χωρίς κόστος για μένα κι αυτό με βόλευε. Μπορεί επειδή βαριόμουν. Όπως και να χει, είναι δική μου δουλειά και κανενός άλλου. Όσον αφορά το ηθικό της υπόθεσης, μπορούμε να συζητήσουμε και ενδεχομένως να διαφωνήσουμε αν είναι ηθικό ή όχι να γίνει η εκκένωση γενικά, όμως ηθικά δεν υπάρχει κάποια διαφορά βάσει του timing εδώ. Θα ήταν ίσως ανήθικο το να σου κάνω έξωση τη μέρα που γέννησες και ταυτόχρονα έχασες τη δουλειά σου, εδώ όμως δε μιλάμε για τέτοια περίπτωση.Επομένως συνοψίζοντας: δε μπορώ να σκεφτώ κανένα απολύτως αντικειμενικό επιχείρημα γιατί η εκκένωση της κατάληψης ήταν μεμπτή. Και αν δεν ήταν, τότε η οποιαδήποτε αντίρρηση στο συμβάν είναι απλά αβάσιμη γκρίνια γιατί θίχτηκαν τα προσωπικά μου συμφέροντα ή/και πιστεύω (κάτι το οποίο σε μια δημοκρατία καλό είναι να το συνηθίζει κανείς).Από την άλλη μπορώ να σκεφτώ πολλά υποκειμενικά "επιχειρήματα" και για τις δύο όψεις του νομίσματος: ένας αντικαθεστωτικός θα μιλήσει π.χ. για κράτος-καταστολέα που φιμώνει τις φωνές αντίθεσης, ένας συντηρητικός θα πει αυτά που λέει ο Δένδιας καρμπόν και εγώ προσωπικά θα πω πως μου είναι ηθικά τελείως απαράδεκτο το να κάνεις κατάληψη στο χώρο μου χωρίς να ζητήσεις την άδειά μου πρώτα -- οπότε μετά δε μιλάμε για κατάληψη αλλά για παραχώρηση.Το σημαντικό είναι να καταλάβουμε πού τελειώνει το αντικειμενικό και αρχίζουν τα δικά μας προσωπικά πιστεύω και να τραβήξουμε εκεί μια γραμμή για τις *απαιτήσεις* μας. Μια ικανότητα για την οποία, αν μου επιτρέπετε, δε φημίζεται το ανθρώπινο είδος σα σύνολο.Το ότι τα γραφεία της ΧΑ ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι μέχρι και προβοκατόρικο σχόλιο.1. Δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση, εκτός αν πιστεύετε ότι σε μια έννομη κοινωνία (γιατί δεν έχουμε γίνει Σουδάν ακόμα) η λύση στην πουά βία είναι η ριγέ βία. Αν το πιστεύετε αυτό δεν έχουμε τίποτα περισσότερο να συζητήσουμε.2. Τα γραφεία της XA ξεφυτρώνουν νόμιμα, ακριβώς όπως και τα "internet cafe" που είναι φρουτάκια. Το γεγονός ότι μέσα στους χώρους αυτούς ή από τους θαμώνες των χώρων αυτών εκτελούνται αξιόποινες πράξεις οι οποίες τελικά δεν διώκονται σε καμία περίπτωση δεν αφαιρεί από αυτούς που τα ανοίγουν το δικαίωμα να είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Προσωπικά σιχαίνομαι τη ΧΑ, το φασισμό και τη βία, αλλά το να δραστηριοποιηθώ εναντίον τους με δικό μου φασισμό η/και δική μου βία θα έπρεπε να είναι ασχολίαστο από οποιοδήποτε νοήμονα άνθρωπο (και θέλω να κατατάσσω τον εαυτό μου ανάμεσά τους).
Και εμένα μου είναι ηθικά απαράδεκτα ένα σωρό πράγματα/ καταστάσεις, πλην όμως την τελευταία φορά που τσέκαρα η κατάληψης της villa δεν ήταν ένα από αυτά, οπότε δεν έχουμε -πράγματι- και πολλά πράγματα να πούμε επ’ αυτού.Δύο πραγματάκια μόνο,Περί νόμου και τάξεως από το κείμενο των συλληφθέντων της villa Αμαλία:«Το κτίριο της Κατάληψης ήταν εγκαταλελειμμένο από το 1973 και σε άθλια κατάσταση. Απο το '90 που καταλήφθηκε, ζει και συντηρείται απο την οικονομική συνεισφορά και την προσωπική εργασία τόσο των ίδιων των καταληψιών όσο και όλων των αλληλέγγυων συντρόφων.Ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης του κτιρίου, δήμος Αθηναίων, ο οποίος είναι κάτοχος τεράστιας ακίνητης περιουσίας, καθώς και ο οργανισμός σχολικών κτηρίων είναι γνωστοί για υποθέσεις απαλλοτριώσεων ιδιωτικής περιουσίας και παράνομων αποχαρακτηρισμών, με αποκορύφωμα την περίπτωση του μεγαθηρίου κτιρίου Χαραγκιώνη στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού, που εν μια νυκτί, από οικόπεδο με σκοπό την ανέγερση σχολικού κτηρίου μετατράπηκε σε εμπορικό κέντρο.»Περί πουά βίας + βίας από τους γονείς της πουά vs ριγέ βία, αν και ολίγον παλιό:«Στὸ ἴδιο τσουβάλι λοιπὸν τὸ γιαούρτωμα πολιτικῶν καὶ λάιφστάιλ συγγραφέων μὲ τὴ ναζιστικὴ βία, διότι ἡ βία εἶναι βία, καὶ εἶναι καταδικαστέα ἀπὸ ὅπου καὶ ἂν προέρχεται!http://georgelenonce.posterous.com/137191346
Νομίζω ότι καλό θα ήταν να αφήσετε για ένα λεπτό τις απόψεις σας δεμένες στο ακλόνητο ακροβόλι τους και να σκεφτείτε αν πραγματικά διαφωνούμε και σε τι.Δεν έχω ιδέα τι συνέβαινε στη βίλλα, δεν είμαι αθηναίος εξάλλου. Δεν χαρακτήρισα σαν ηθικά απαράδεκτη (ούτε και σαν αποδεκτή όμως) την κατάληψη αυτή καθαυτή, γιατί α) δεν είναι κάτι που με ενδιαφέρει να σχολιάσω και β) πολύ περισσότερο δε με ενδιαφέρει να ξεκινήσω flame war με τους υποστηρικτές της αντίθετης άποψης. Επομένως εκεί δεν διαφωνούμε γιατί δεν έχω πάρει θέση, αν διαβάσετε προσεκτικά νομίζω πως θα συμφωνήσετε.Αυτό που λέω είναι πως σίγουρα ΔΕΝ είναι ηθικά απαράδεκτο το να ζητήσει κανείς την εκκένωση του χώρου του που τελεί υπό κατάληψη. No ifs, no buts.Επίσης δε βλέπω καμία λογική στο να λέμε ότι το τάδε φυσικό η νομικό πρόσωπο (εδώ ο Δ. Αθηναίων) "σχετίζεται στο παρελθόν με Χ Υ Ζ". Συγγνώμη αλλά αυτά είναι δηλώσεις κενές υπόστασης. Με την ίδια μη-λογική μπορούν να πουν τα συντηρητικά στοιχεία ότι "η κατάληψη σχετίζεται με αναρχικούς" και άρα πρέπει να καεί στην πυρά χωρίς δεύτερη κουβέντα. Ή επίσης ότι εφόσον ο Χ έχει καταδικαστεί για ληστεία στο παρελθόν θα πρέπει να του απαγορεύεται εφ όρου ζωής να μπαίνει σε τράπεζες. Προσπαθείτε να αποδείξετε κάτι; Αν ναι, πείτε το ευθέως και δώστε στοιχεία.Τέλος βρίσκω επίσης άστοχο το να παίρνετε την έκφρασή μου "ριγέ vs πουά βία" και να τη συγκεκριμενοποιείτε όπως εσείς αυθαίρετα επιλέγετε σε "γιαούρτωμα vs δολοφονικές επιθέσεις". Με την ίδια ακριβώς μη-λογική και πάλι θα μπορούσα και γω να πω οτι όχι, το σωστό είναι "μολότωφ και καμμένοι ζωντανοί στην τράπεζα vs ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο".Η βία είναι όντως καταδικαστέα απ' όπου κι αν προέρχεται. Μόνο που τα πταίσματα και τα κακουργήματα δεν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, όπως πιθανώς ξεχάσατε να αναφέρετε.
"Νομίζω ότι καλό θα ήταν να αφήσετε για ένα λεπτό τις απόψεις σας δεμένες στο ακλόνητο ακροβόλι τους"Παρακάμπτω την ελαφρά ειρωνεία, που οφείλω να παραδεχτώ ότι διαθέτει ποιητικά undertones πάντως, και σας υπενθυμίζω ότι -εννοείται- πως η καθεμία εκθέτει τις απόψεις της. Ελπίζω να μην έχετε την εντύπωση πως η δική σας οπτική δεν αποτελεί "άποψη", με υποκειμενικότητα. Μου λέτε να αποδείξω κάτι, να προσπαθήσω να αποδείξω τι ακριβώς;Ότι γίνονται απαλλοτριώσεις ιδιωτικής περιουσίας για φραγκοδίφραγκα, δεσμεύσεις περιουσιών με σκοπό κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον να γίνει απαλλοτρίωση και παράνομοι αποχαρακτηρισμοί; Ότι καταπίνουμε την γκαμήλα πολεοδομικώς, περιβαλλοντολογίκώς, γενικώς και διυλίζουμε στην δήθεν εννομία (sic) το κουνούπι;Όχι, υπάρχουν άκρως πιο ειδικά άτομα για να το κάνουν αυτό. "Με την ίδια ακριβώς μη-λογική και πάλι θα μπορούσα και γω να πω οτι όχι, το σωστό είναι "μολότωφ και καμμένοι ζωντανοί στην τράπεζα vs ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο"".1. Οι καμμένοι ζωντανοί στην τράπεζα είναι ΕΝΑ (1) στον αριθμό τραγικότατο και κατάπτυστο συμβάν για το οποίο όμως *ΚΑΜΙΑ* δεν έχει πάρει την ευθύνη. ΚΑΝΕΝΑΣ πολιτικός χώρος επίσης.και τα άτομα που το έχουν προβεί σ’ αυτήν τη πράξη τυχαίως δεν έχουν συλληφθεί ενώ το μέρος ήταν τίγκα στην κάμερα - δεν ξέρουμε την ταυτότητα τους.Εντούτοις έχει υπάρξει πάρα πολλή κριτική και εντός των α/α και αριστερόστροφων χώρων γι' αυτό το αίσχος.Επίσης, μιας και είσαι του νοήμονος club (άνευ ειρωνείας), θέλω να μου πεις υπέρ ποιων λειτούργησε τελικά ως καραμέλα εκείνη την σχετικά μαχητική εποχή -ειδικά-, αλλά και γενικά. Ρητορική η ερώτηση.2. Δεν συγκρίνω μολότοφ με σπασμένα κεφάλια και σπλήνες.Και νομίζω πως είναι ολοφάνερο ποιες κρατούν τα πρωτεία, με διαφορά, στα σπασμένα body parts, εν ψυχρώ.Διερωτώμαι κατά πόσο έχει νόημα να συνεχίζουμε αυτή τη συζήτηση στο διηνεκές, πάντως, γιατί μάλλον δεν σε μεταπείθω, μάλλον δεν με μεταπείθεις, οπότε κάνουμε μπλα-μπλα, χάριν μπλα-μπλα. (Ναι, βρε, το έχω εντοπίσει πού διαφωνούμε).
Χίλιες φορές μπράβο του!!!Όχι θα κάθεται να κάνει αναχρονιστικές θεοφοβούμενες ανοησίες.Ούτε εμείς κόβουμε ποτέ κομμάτι για τον Χριστό. Λέτε να πάμε στην κόλαση;Όσο για το έργο του Καμίνη στην Αθήνα, αυτό που έχω να πω είναι ότι μπορεί να μην έχει κάνει που να είναι οφθαλμοφανές, όμως τόσο καιρό προσπαθεί να βάλει τάξη στα οικονομικά και στην οργάνωση του Δήμου.Όσοι του κάνουν κριτική και από δεξιά και από αριστερά, να ετοιμάζονται για Κασσιδιάρηδες και Σια...
Ο Καμινης εχει δηλωσει άθεος...θα ηταν τουλαχιστον ανεντιμο να κανει κατι στο οποιο δεν πιστευει! Μην κοιτατε που εχουμε συνηθισει στα καραγκιοζιλικια των πολιτικων που προσκυνανε τους παπαδες για ψηφο και χρηματοδοτηση...η εποχη Ψωμιαδη εχει τελειωσει...ας αλλαξουμεΥΓ Φυσικα η "ελληνορθοδοξη" δεξια αντιστεκεται....η ΕΡΤ Πρωτοχρονια εδειξε επι μιση ωρα 5 (!!!!!) μηνυματα αρχι-παπαδων , λες και ειναι αρχηγοι κρατους....Ο πιο αποτυχημενος υπουργος εξωτερικων (Σαμαρας "μακεδονομαχος" ) ειναι πολυ θεοσεβουμενος..και το επιβαλλει σε ολο το ελλαδισταν
Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Δεν θα κρίνω αν έκανε σωστά ή λάθος(στην τελική μπορεί και να το ξέχασε). Αλλά σύμφωνα με την Ελληνική, Ελληνορθόδοξη και όπως αλλιώς θέλετε πείτε το παράδοση, στην Βασιλόπιτα ξεχωρίζουμε ένα κομμάτι για τον Χριστό. Όλα αυτά σύμφωνα με την παράδοση. Αν λοιπόν ο Δήμαρχος δεν πιστεύει(δικαίωμά του) τότε γιατί να τηρήσει ένα έθιμο που έχει άμεση σχέση με την θρησκεία; Αν πάλι θες να κόψεις Βασιλόπιτα τότε να το κάνεις σωστά! Τόσο απλά και τόσο όμορφα...
Όπως ο χριστιανισμός αντέγραψε και οικειοποιήθηκε τις περισσότερες τελετουργίες, έθιμα, ιστορίες, ήρωες κλπ άλλων θρησκειών, έτσι κι εμείς μπορούμε επιλεκτικά να οικειοποιούμαστε έθιμα που -υποτίθεται- έχουν τις ρίζες τους στη θρησκεία. Δεν υπάρχει σωστός τρόπος να κόψεις βασιλόπιτα. (Κι αν επιμέναμε πως υπάρχει τότε είναι αυτός του πρωτοκόλλου, το οποίο και τήρησε ο κύριος Καμίνης).
..ο pnserres τα είπε όλα για τον απίθανο Καμίνη..εχεις πρόβλημα με τον Jesus δικέ μου? ε τι τις θες τις βασιλόπιτες?..μιλάμε ο τύπος ξεπέρασε τη Δούρου με τους μπάτσους και το ΚΚ με Βουρλιώτη
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%B1Σύμφωνα πάντα με το wiki.Δίνω τα μπράβο στον Άρη και παραδόξως στον κ.Καμίνη.Αλλά ναι,άμα είναι άθεος ο άνθρωπος τι να κάνει;Να μην φάει;;Ή να κόψει μια μηλόπιτα;Και μακάρι οι μισοί από αυτούς να ξέρανε γιατί κόβουμε βασιλόπιτα,όπως γιατί είναι στις 25 Δεκέμβρη Χριστούγεννα...
Συμφωνώ με τον panseres. Από τη στιγμή που είναι άθεος και δεν θελει να κόψει κομμάτι για το Χριστό όπως είναι το έθιμο και όχι το πρωτόκολλο τι την ηθελε τη Βασιλόπιτα. Εγώ όμως θα το πάω ακόμα παραπέρα. Οι πολιτικάντηδες που χρόνια τώρα κόβουν για το Χριστό κομμάτι ακολουθούν τη διδασκαλία Του; Την εντολή ου κλέψεις την γνωρίζουν; ο Χριστός δεν ήταν στα σαλόνια αλλά δίπλα στους φτωχούς και στους απόκληρους. Ο Μέγας Βασίλειος στον οποίο αποδίδεται το έθιμο της Βασιλόπιτας ουδεμία σχέση έχει με τους Έλληνες πολιτικούς.
μιλάμε ανυπομονώ για το άθεο Καμινέικο Πάσχα....χουνέρι που θα του κάνει του Χριστού το Πασχα...θα παραλειψει να τον αναστήσει..γροθιά στο κατέστημένο θα δώσει πάλι ο δήμαρχος
Αν πάλι θες να κόψεις Βασιλόπιτα τότε να το κάνεις σωστά!--------------lol γιατί; θα χαλάσει η εγγύηση;Και όποιος το γκουγκλάρει λίγο θα δει ότι το έθιμο προϋπήρχε σε προ-χριστιανικές εορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων. Και ότι απαντάται και σε άλλους λαούς με παραλλαγές είτε στην ημερομηνία κοπής είτε και στο ..περιεχόμενο (κουκί πχ αντί φλουριού κλπ)
lol και ξανά lol! Εκτός από το google πρέπει να έχουμε και την στοιχειώδη αντίληψη για να καταλάβουμε τι λέει ο άλλος. Εγώ έγραψα συγκεκριμένα η Βασιλόπιτα σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση και όχι με την Ρωμαϊκή, εκτός το ότι την κόβουμε την πρώτη του χρόνου(τυχαία προφανώς και συμπίπτει με την γιορτή του Μεγάλου Βασιλείου ε;) δεν έχει να κάνει με την Ελληνική παράδοση αλλά με την Ρωμαϊκή.
Μάθε πρώτα για την πίτα με το κουκί και τον βασιλιά του κουκιού που είχαν οι βόρειοι πολλά χρόνια πριν τη βασιλόπιτα, και μετά μίλα για το τι είναι αυθεντικό, original κλπ. Ο χριστιανισμός έχει οικειοποιηθεί τόσα έθιμα που δεν του ανήκαν που είναι ανάρμοστο να μιλάμε για αυθεντικότητα και σωστό τρόπο όσο αφορά σε αυτά.
Ότι μου λες το βρίσκει κάποιος και με μια απλή αναζήτηση στην wikipedia οπότε μην νομίζεις ότι είσαι και τρομερός γνώστης. Αλλά τι δεν κατάλαβες στο από πάνω σχόλιο και έγραψες όλο αυτό; Είπα εγώ ότι είναι καθαρά χριστιανικό έθιμο; Ο ίδιος έγραψα για την Ρωμαϊκή καταβολή του εθίμου. ΟΜΩΣ! Από την στιγμή που και ΕΣΥ ακολουθείς την Ελληνική εκδοχή του( να μην ξανά γράψω για την πρώτη του μήνα ε;) τότε καλό είναι να γνωρίζεις. Τώρα το αν θα το τηρήσεις ή όχι σιγά το πράγμα δεν θα θιχτεί και κανένας. ΑΛΛΑ ΝΑ ΞΈΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΠΡΆΓΜΑ ΜΙΛΆΜΕ!ΑΜΗΝ!
Τα έθιμα αλλάζουν ανάλογα με τους καιρούς. Αφού λοιπόν το παραδέχεσαι, καιρός να αλλάξει και η κοπή της βασιλόπιτας, αφού δεν ζούμε πια (τύποις τουλάχιστο) σε μια εκκλησιοκρατούμενη κοινωνία.
Μαζί σου, να την ονομάσεις Σταματόπιτα να την κόβεις την 24 Μαϊου(τυχαία ημερομηνία) και όλα οκ. Όσο όμως κόβεις βασιλόπιτα την πρώτη κάθε χρόνου, θα είσαι και εσύ ένα θύμα της εκκλησιοκρατούμενης Ελληνικής κοινωνίας.
Κάτι είναι και αυτό από τον Καμίνη (πάντα χλιαρό αντίθετα από το... καυτό του επώνυμο).Στη βασιλόπιτα της "Ιεράς Συνόδου" και των μητροπόλεων αναρωτιέμαι αν κόβουνε κομμάτι για τον Χριστό. Κι αν ναι, γιατί να μην κόβουν και για τον θεό και για το άγιο πνεύμα, αφού πρόκειραι περί «...ομοουσίου και αδιαιρέτου τριάδος»; Αφήνω τη Θεοτόκο και τους άγιους πάντες...
Εξωφρενικό!!!! Όπως φαίνεται ούτε στη βασιλόπιτα της lifo έκοψαν κομμάτι για το Χριστό!!! Και πολύ φοβάμαι αν κρίνω απ' το άρθρο σου Άρη, ότι ούτε στο σπίτι σου κρατάς κομμάτι. Κρίμα 3 κομμάτια λιγότερα για τον Χριστούλη φέτος. Αλλά αν κάνει το κόλπο με τα ψάρια που έκανε και στη Κανά δε σας έχει ανάγκη ρε! Αντίχριστοι!!!
Απάντηση στο δεύτερο σχόλιο του Κυνικού:"Αν θεωρείς μόρφωση την Βίβλο, το παραδέχομαι. Είμαι αμόρφωτος!"Προφανώς και είσαι αμόρφωτος! Γιατί αν είχες την στοιχειώδη μόρφωση θα ήξερες να μην σχολιάζεις πάνω σε πράγματα που δεν κατέχεις...
Αγαπητέ pnserres το να αποκαλείς (δις) κάποιον αμόρφωτο επειδή δεν ξέρει τις λεπτομέρειες από μια ιστορία της Καινής Διαθήκης είναι σαν να τον κατηγορείς για αμόρφωτο επειδή δεν ξέρει τι χρώμα ήταν το φόρεμα της Σταχτοπούτας στο συνώνυμο παραμύθι...Χαλάρωσε λίγο, μην σου ανέβει η πίεση. Φιλικά...
απάντηση στο σχόλιο του De La Net(γιατί δεν μου εμφανίζει το σχετικό κουμπί στα δεξιά; )Μα εννοείται πως δεν είναι θέμα μόρφωσης το να γνωρίζεις όλη την Καινή Διαθήκη απ΄έξω(ούτε είσαι αμόρφωτος αν δεν την γνωρίζεις). Ούτε εγώ γνωρίζω πυρηνική φυσική. Αλλά είναι τρανό παράδειγμα ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ το να μιλάς(και μάλιστα να προσπαθείς να κάνεις και πνεύμα) για κάτι που δεν ξέρεις!