Καταναλωτική μελαγχολία

Facebook Twitter
0

Ξέρωπολλούς που μόλις στεναχωρηθούν,μελαγχολήσουν ή απογοητευτούν, αντιδρούνμε μία βόλτα στα μαγαζιά. Τα ψώνια ωςαγχολυτικό και αντικαταθλιπτικό φάρμακοείναι παλιά ιστορία - υπάρχει και σχετικόςιατρικός όρος: shopping therapy ή retail therapy. ΤαΜallαποδεικνύονται συχνά πιο αποτελεσματικάαπό το Prozac (εδώ Ladose) ή το ντιβάνι τουψυχοθεραπευτή.

Τοέχω ζήσει αυτό. Μέσα σε μία πολύ σκοτεινήπερίοδο της ζωής μου, η αγορά ενός δυνατούσπορ αυτοκινήτου (πολύ πάνω από τιςδυνατότητές μου) άλλαξε όλη μου τηδιάθεση. Κι όχι για λίγο - η αλλαγή κράτησεκαι ποτέ δεν ξαναμπήκα σε εκείνο τοπηγάδι.

Καιτώρα ακόμα ανανεώνομαι με ένα καινούργιοgadget: κινητό, υπολογιστή, φωτογραφικήμηχανή... Τα γούστα μου πάνε στα τεχνολογικά- άλλοι (και κυρίως άλλες) ανακάμπτουνμε ρούχα, που εμένα μού είναι αδιάφορα.

Ηκατανάλωση δεν είναι αμαρτία - όσο κιαν φωνάζουν οι πουριτανοί. Άλλωστεκαταναλωτική κοινωνία υπήρχε πάντα.Ακόμα και οι πρωτόγονοι κρεμάγανεστολίδια. Η διαφορά είναι πως παλιάκατανάλωναν μόνο οι λίγοι (κάτι Αλκιβιάδες,Λούκουλλοι, Λουδοβίκοι) ενώ τώρα οιπολλοί.

Αλίμονο...μας τα χάλασε η κρίση. Φάτε μάτια ψάρια,στο Mall. Γυρίζεις, χαζεύεις και το μόνοπου τελικά πληρώνεις είναι το πάρκινγκ.Άλλοι δεν έχουν χρήματα, άλλοι έχουναλλά φοβούνται και τα φυλάνε για «μίαώρα ανάγκης» - κι άλλοι ντρέπονται ναξοδέψουν κι ας μην έχουν πρόβλημα.

Σκοτεινήπροοπτική: θα μείνεις με το ίδιο,προπέρσινο κινητό (ε, αφού δουλεύει...),τα πολυφορεμένα Nike και τον παλιόυπολογιστή. Όσο για το αυτοκίνητο, μπορείνα φτήνυναν τα καινούργια - αλλά αδύνατονα πουλήσεις το δικό σου σε καλή τιμή.

Άρα,θα μείνεις και με το ίδιο αυτοκίνητο.Δεν είναι φοβερό (άλλοι δεν έχουν ναφάνε) αλλά να: σου στέρησαν τη δυνατότητανα ονειρεύεσαι καταναλωτικά. Κι αυτόδεν είναι μόνο ατομικά καταθλιπτικό.Είναι επίσης βλαβερό για την οικονομία.

Συχνάοι σοφοί οικονομολόγοι ξεχνούν: ηκατανάλωση κινεί την οικονομία. Πέρααπό το ότι μας ανεβάζει το ηθικό...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ