Τα χαμένα κείμενα

Facebook Twitter
0

Ξαφνικά κάποιος επισκέπτης των ιστοσελίδων μου ανακάλυψε ότι λείπουν κείμενα. Στην κατηγορία του www.ndimou.gr που επιγράφεται «Επίκαιρα» και περιέχει μικρά σχόλια τα κείμενα έχουν αύξοντα αριθμό. Είχα φτάσει στον 398 (σε 13 χρόνια). Ο αναγνώστης -χαρά στο κουράγιο του- μέτρησε και βρήκε ότι έλειπαν 148, τα περισσότερα από παλαιότερες αναρτήσεις.

Η Forthnet, που φιλοξενεί τον ιστότοπό μου (site), έψαξε αλλά δεν βρήκε άκρη. Ό,τι έγινε πρέπει να έγινε παλιά, γιατί στα τελευταία αντίγραφα ασφαλείας πάλι έλειπαν. Εγώ, που διαχειρίζομαι το site, δεν είχα βέβαια σβήσει 148 κομμάτια. Μπορεί παλιότερα να είχα αφαιρέσει ένα-δύο ως ανεπίκαιρα (ούτε αυτό το θυμάμαι), αλλά 148! Περίπτωση χάκερ απίθανη - και αν είχε εισδύσει μάλλον θα άφηνε άλλα ίχνη.

Πολλά από αυτά έχουν χαθεί οριστικά, γιατί τα έγραψα κατευθείαν στην ιστοσελίδα. Άλλα βρίσκονται στον σκληρό δίσκο κάποιου υπολογιστή μου - αλλά πού; Μερικά ίσως υπάρχουν και στα blogs μου. Τα οριστικά χαμένα πρέπει να είναι κοντά στα 100.

Τι σημασία έχουν 100 κείμενα για έναν συγγραφέα που έχει γράψει πάρα πολλά; Γι' αυτόν, μεγάλη. Είναι όλα τους παιδιά του. Για τους άλλους; Η απάντηση είναι: δεν ξέρω. Κανένας συγγραφέας δεν ξέρει πόση αντικειμενική σημασία έχει έστω και ένα του κείμενο. Μπορεί να είναι αυτό που θα τον κρατήσει ζωντανό μετά θάνατον. Πολλοί επιβίωσαν όχι χάρη στα έργα - αλλά χάρη στα πάρεργα. Ο Βολταίρος υπερηφανευόταν για τις τραγωδίες του, αλλά υπάρχει ακόμα από τη δημοσιογραφία και τα παραμύθια του.

Αχ, ο πόθος της επιβίωσης! Από τον καιρό του Πλάτωνα: «Θνητόν αθανασίας μετέχει» χάρη στη δημιουργία. Ή έτσι νομίζει. Γιατί πόσοι πραγματικά υπερβαίνουν τη λήθη; Ούτε ένας στους χίλιους δημιουργούς. Και για πόσο;

Δεν πειράζει. Με αυτό το τέχνασμα («μηχανή» το λέει ο Πλάτων στο Συμπόσιο) παραμένουμε πιο δραστήριοι όσο ζούμε. Η ευτυχία της δημιουργίας βρίσκεται μέσα στην ίδια την άσκησή της. Το γράψιμο με κρατάει ζωντανό. Αν αργότερα έρθει και κάποια επιβίωση (δεν θα το μάθω ποτέ!) αυτό θα είναι μη αναμενόμενο έξτρα bonus.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ