ΚΙΝΗΣΗ

Είναι τελικά ο μέσος Έλληνας «μαλάκας»;

Είναι τελικά ο μέσος Έλληνας «μαλάκας»; Facebook Twitter
5

Στο «Verbatim» του Θεόφιλου Δουμάνη φιλοξενήθηκε την περασμένη εβδομάδα η δήλωση του εικαστικού Τάσου Παυλόπουλου: «Ο μέσος Έλληνας είναι ο ορισμός του μαλάκα. Η δύναμη της Χ.Α. ήταν, είναι και θα είναι κυρίως η επαρχία, οι γερμανοτσολιάδες, οι τσέλιγκες της χούντας και οι απόγονοί τους». Στα σχόλια του άρθρου, στο Lifo.gr, άνοιξε μία μεγάλη συζήτηση για το σήμερα, που σύντομα επεκτάθηκε και κατέληξε σε ενδιαφέροντα, αν και αμφιλεγόμενα μονοπάτια. Να μερικές από τις γνώμες των αναγνωστών μας.

«Μέγα λάθος από τον κ. Παυλόπουλο να προβεί σε τέτοια γενίκευση. Ο "μέσος" Έλληνας δεν ξέρει ποιος και τι είναι ο "μέσος" συμπατριώτης του. Εξού και η φράση-σλόγκαν "Ε, φίλε, ξέρεις ποιoς είμαι εγώ;", καθώς και όλες οι παραλλαγές της». (Sebastian Arakiri)

 

«Ο κ. Παυλόπουλος καλά θα κάνει να εξηγήσει τι εννοεί όταν λέει ότι πίσω από τη Χ.Α. είναι η επαρχία. Δεν γίνεται να γενικεύει με αυτό τον τρόπο, προσβάλλοντας τα 2/4 του ελληνικού πληθυσμού. Στην τελική, η Χ.Α. στην Αθήνα ιδρύθηκε. Να αρχίσουμε να λέμε για την πρωτεύουσα άσχετες γενικεύσεις;». (blueberry)

 

«Ρε παιδιά, συγγνώμη! Πέρα από τους λεκτικούς διαξιφισμούς, αλήθεια έχετε την εντύπωση πως δεν είμαστε μαλάκες; Δηλαδή όλη αυτή η παρανοϊκή κατάσταση που βιώνουμε, η πλήρης απάθεια, η πλήρης έλλειψη ουσιαστικής αντίδρασης, η απερισκεψία, η ευθυνοφοβία –πώς αλλιώς να το περιγράψω δεν ξέρω, νομίζω καταλαβαίνετε–, αν δεν οφείλεται στη μαλακία που μας δέρνει, πού οφείλεται; Σας παρακαλώ, όποιος θέλει ας απαντήσει σοβαρά. Είναι μεγάλο προτέρημα να μπορεί κάποιος να παραδεχτεί πως έκανε μαλακία, πως φέρθηκε μαλακισμένα, να αναγνωρίσει τα λάθη του. Η αυτογνωσία είναι μεγάλη αρετή. Εντάξει, λογικό και αποδεκτό είναι να υποστηρίζεις και να δικαιολογείς τις θέσεις σου και τις πράξεις σου, υπάρχει και ο υγιής εγωισμός, αλλά μέχρι ενός σημείου. Όταν τα λάθη γίνονται το ένα πίσω από το άλλο και συνεχίζεις να επιμένεις σε αυτά με τα αποτελέσματα να επιβεβαιώνουν τη μαλακία των πράξεων, αυτό δεν δημιουργεί ερωτηματικά; Συγγνώμη, αλλά να δούμε λίγο την αλήθεια μας, μήπως πάμε λίγο πιο μπροστά. Και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου από όλη αυτή την κατάσταση και τις ευθύνες που μου αναλογούν». (Ο Νοών... νοείτω)

 

«Η χούντα του '67 ήταν, από κοινωνική άποψη, η εκδίκηση της βλαχιάς. Πού τους έχανες, πού τους έβρισκες τους συνταγματάρχες, χόρευαν τσάμικα και καλαματιανά από δω κι από κει. Στην επαρχία η αποδοχή της χούντας ήταν συντριπτική. Τους λάτρευαν γιατί έβλεπαν το σινάφι τους στην εξουσία. Ε, από τότε η βλαχιά δεν έφυγε ποτέ από την εξουσία και με το ΠΑΣΟΚ επικράτησε και πολιτιστικά. Με τα λεφτά της ΕΟΚ ο μέσος επαρχιώτης ξεκαβάλησε το γαϊδουράκι και ανέβηκε στο Καγιέν. The rest, as they say, is history... (Ikaros)

 

Και κατηφόρισε σιγά σιγά προς την Αθήνα για να τον κουτσοβολέψει σε καμιά θεσούλα ο φιλαράκος του ο βουλευτής. Στην "επαρχία" επιστρέφει μόνο το Πάσχα, για να σουβλίσει τον οβελία μέσα στο κουλέρ λοκάλ του τσάμικου και της τσίκνας, κι επιστρέφει στην Αθήνα, στο τριαράκι του, σύντομα, για να έχει την πολυτέλεια να αποκαλεί όλους τους κατοίκους της Ελλάδας επαρχιώτες, αυτός, ο "πρωτευουσιάνος"». (Μάνα Κουράγιο).

 

«Ο Αδόλφος Χίτλερ, που λάτρευε τον Βάγκνερ, ήταν η εκδίκηση της όπερας λοιπόν; Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Έβλεπαν το σινάφι τους στην εξουσία ή απλώς ήταν άνθρωποι αγράμματοι που δεν καταλάβαιναν τι συνέβαινε; Η συγχωρεμένη η γιαγιά μου ήταν ένας αμόρφωτος άνθρωπος που υπέγραφε με σταυρό. Πώς θα μπορούσε να καταλάβει το πραξικόπημα, ζώντας σε ένα κατσικοχώρι της Αχαΐας; Όχι ότι αποτελεί δικαιολογία, αλλά η συντριπτική πλειονότητα στην οποία αναφέρεσαι δεν γνώριζε τα στοιχειώδη, η πολιτική ήταν ένα ψηφοδέλτιο που έπρεπε να σταυρώσει και όχι η πολιτική κουλτούρα και συνείδηση που έπρεπε να αναπτύξει. Για τον κιτς παπανδρεϊσμό θα συμφωνήσω απόλυτα». (Maximus)

 

«Ο μέσος Έλληνας είναι ο ορισμός του εγωιστή, ανώριμου, μισαλλόδοξου και θρασύδειλου (ναι, οk, του μαλάκα δηλαδή)». (SMURFakos)

 

«Ωχ, ωχ, ωχ, ωχ! Σοκαριστήκατε πάλι. Λες και δεν ξέρετε ότι ο μέσος Έλληνας είναι όντως μαλάκας. Α, και κάτι άλλο, επαρχιώτες (σαν κι εμένα) που πέσατε κι εσείς από τα σύννεφα. Τι δεν καταλάβατε; Σας έθιξε την επαρχία; Γιατί, δεν ισχύει αυτό που λέει; Και κοινωνιολογικά να το δεις, εκ των πραγμάτων η επαρχία πάσχει. Καλά, ναι! Όλη η Ελλάδα πάσχει, δεν λέω. Αλλά λόγω ποσόστωσης, στην επαρχία φαίνεται πολύ. Μιλάμε για πλειονότητες, αδέρφια, όχι μαλακίες. Συντριπτικές. Πάολα, γερμανοτσολιάς και απαίδευτος νεοέλληνας με παπί και γυαλισμένες ζάντες Ι.Χ». (stunder)

 

 

 

 

5

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

5 σχόλια
ρε παιδιά δεν διαφωνώ για το θέμα της παιδείας αλλά δεν χρειάζεται να έχεις τελειώσει το λύκειο για να είσαι άνθρωπος! νομίζω δηλαδή οτι είναι κ θέμα νοοτροπίας των ανθρώπων όχι μόνο της επαρχίας αλλα και των πόλεων (ας μην ξεχνάμε οτι οι περισσότεροι Αθηναίοι απο χωριά είναι). Μιά ζωή ευχόμαστε να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα!
Συμφωνω απολυτως με τον κ. Παυλοπουλο. Εργαζομαι σε χωρο απο τον οποιο καθημερινα περνουν εκατονταδες Ελληνες & Ελληνιδες. Εχω λοιπον την ευκαιρια να συναναστρεφομαι μεγαλο δειγμ πλυθησμου καθε μηνα κι αυτο που δηλωνω ειναι οτι οντως ο μεσος Ελληνας ειναι μαλακας! Καμια φορα οταν το σηζηταω με την παρεα μου, δεν το παραδεχονται γιατι συμβαινει το εξης : οσο μεγαλωνουμε τεινουμε να κλεινομαστε σε πιο μικρες ομαδες, φιλους συγγενεις κλπ και ανθρωπους που γενικως επιλεγουμε με συνεπεια να νομιζουμε οτι ολος ο κοσμος εκει εξω ειναι σαν κι εμας . Λογω της δουλειας μου επειδη ερχομαι σε καθημερινη συνομιλια με κοσμο τον οποιο δεν επιλεγω βαση των δικων μου κριτιριων μπορω και βλεπω ολη την ανθρωπινη παλετα και μπορω ανετα να συμφωνησω οτι ο μεσος Ελληνας τελικα ειναι ΜΑΛΑΚΑΣ!
Μπορει οι 9 στους 10 ελληνες να νομιζουν οτι η κριση ειναι απλως ενα "ατυχημα" ή μια "θεομηνια". Κατι σαν καλοκαιρινη μπορα ενα πραμα. Κι οχι το αποτελεσμα των πολιτικων τους επιλογων εδω και 30 και πλεον χρονων..Αλλα ναναι μαλακες συνολικα ; Οχι .. Οοοοοχι .. Δεν το πιστευω .. Δεν το πιστευωωω ..
Επειδή μεγάλωσα και ζω σε χωριό, έχω να πω πως η χούντα είναι βαθιά ριζωμένη στις συνειδήσεις των παλαιότερων κυρίως, που την πέρασαν και στα παιδιά τους. Τα "καλά" που έκανε ο Παπαδόπουλος. Τους δρόμους, τα νοσοκομεία, τον εξηλεκτρισμό, την πάταξη της διαφθοράς και του εγκλήματος. Αυτά λένε και αναπολούν οι παππούδες. Τ' άκουγα κι απ' τα εγγόνια τους στο Λύκειο. Και η δική μου γιαγιά θεωρεί τον Παπαδόπουλο ευεργέτη του "κοσμάκη". Αλλά όλοι αυτοί, δε σημαίνει πως ψήφισαν Χ.Α. Αυτοί είναι Ν.Δ και ξερό ψωμί, αν και η γιαγιά μου, επειδή τους σιχάθηκε όπως λέει, δεν ψήφισε κανέναν. Δε λέω, έχει "fan" στην επαρχία η Χ.Α, αλλά οι λαϊκές της βάσεις χτίστηκαν στις γειτονιές της Αθήνας, με τις πρακτικές της Χαμάς. Από εκεί διαφημίστηκε και την είδαν τα ορκ στην tv. Πώς θα μάθαινε ο κόσμος στα χωριά για τη Χ.Α αλλιώς; Θυμάμαι, πριν κάτι χρόνια, την περίοδο των εκλογών, έξω από το δημοτικό-εκλογικό κέντρο, πεταμένα στο δρόμο φυλλάδια της Χ.Αυγής. Δεν ήταν ακόμα ο καιρός των λαμογιών που κατέστρεψαν τη χώρα. Η Χ.Α πήρε κόσμο μαζί της την περίοδο των "αγανακτισμένων". Το κύρος της Ν.Δ κλονίστηκε. Η Χ.Α πήρε χρόνο στα ΜΜΕ. Ο κόσμος ήθελε μπάτσες και κλοτσιές στα "λαμόγια" -μέχρι εκεί φτάνει η "πολιτική" του "κουλτούρα". Νομίζω, πέρα από τα πιτσιρίκια, το κοινό της Χ.Αυγής είναι οι 30-40ρηδες. Αυτοί οι ελληνάρες που τα ξέρουν όλα, για τους Εβραίους και την Παγκόσμια Τράπεζα κτλ. Αυτοί οι 30-40άρηδες τους ψήφισαν, γιατί η προπαγάνδα της Χ.Αυγής μίλησε στη γλώσσα τους. Κάτι λούμπεν σαν τον Ρουπακιά και τον Μίχα, Μίχο ή κάπως έτσι. Και έχουμε πολλούς κάτι τέτοιους "μάγκες" στα χωριά, αλλά και οι πόλεις δεν πάνε πίσω.