ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ

Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ Facebook Twitter
8
Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ Facebook Twitter

Πριν λίγες μέρες, ο γνώστος οίκος μόδας Gucci ανέβασε στο λογαριασμό της εταιρίας στο Instagram μερικά βίντεο όπου εμφανίζονται αρχαιοελληνικά αγάλματα, από το αέτωμα του Παρθενώνα, "ντυμένα" με τσάντες, σορτς, γυαλιά ηλίου, αθλητικά παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ να "ποζάρουν" για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας.

Όπως αναφέρει η Gucci, πρόκειται για δουλειά της graphic designer Derya Çakırsoy, στο πλαίσιο του online project "GucciGram", στο οποίο νέα ταλέντα ποστάρουν "αυθόρμητα" το έργο τους, "τη δική τους εκδοχή για τη σειρά Blooms και Caleido της εταιρίας.

Inspired by #GucciGram, spontaneous digital art by @deryaacakirsoy. #GGBlooms #GGCaleido #AlessandroMichele

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις

Draped in #GGBlooms and #GGCaleido accessories, a #GucciGram spontaneous work by @deryaacakirsoy. #AlessandroMichele

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις

Η στιλιστική ιδέα όμως που αποφάσισε να κοινοποιήσει η Gucci κάθε άλλο παρά άρεσε στην ΜΚΟ Όμιλος για την Unesco Πειραιώς και Νήσων, που σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει το project κάνοντας λόγο για "εικαστικό βανδαλισμό".

"Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα. Το 'gucci party' των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ" όλον τον κόσμο" σημειώνεται στην ανακοίνωση

 

"Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα" καταλήγει.

 

Ο Όμιλος για την Unesco Πειραιώς και Νήσων παραθέτει μάλιστα και τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η GUCCI σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα.

 

Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ Facebook Twitter
Ανατολικό Αέτωμα, Διόνυσος, αριστερά το Άρμα του Ήλιου, δεξιά Περσεφόνη και Δήμητρα (Βρετανικό Μουσείο)

 

Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ Facebook Twitter
Δυτικό Αέτωμα, Ιλισσός και Καλλιρρόη (Ανασύνθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης)

 

Σάλος με την καμπάνια της Gucci που "έντυσε" γλυπτά του Παρθενώνα με πολυτελή αξεσουάρ Facebook Twitter
Δυτικό Αέτωμα, ο Κέκροπας κάθεται στη γη και στηρίζεται στο αριστερό χέρι του, ενώ η γονατιστή του κόρη Πάνδροσο τον αγκαλιάζει. Στο σύμπλεγμα ανήκε και ένα φίδι, το οποίο ελισσόταν μπροστά στα πόδια του Κέκροπα. (Μουσείο της Ακρόπολης)

 

 

 

8

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ