0
NOWNESS

Το φιλμάκι που γύρισε το μοντέλο Lily Cole για το καουτσούκ, βαθιά μέσα στον Αμαζόνιο

Μια περιοχή σε κίνδυνο αποτυπώνεται σε φιλμ των 8mm στην ταινία Wild Rubber σκηνοθετημένο από την πολυτάλαντh Lily Cole. Το κοκκινομάλλικο μοντέλο γύρισε αυτή τη μικρού μήκους ταινία όσο ήταν σε αποστολή στην Acre, στη βορειοδυτική Βραζιλία σαν πρέσβης του Sky Rainforest Rescue, ένα συνεταιρισμό μεταξύ του Sky και του WWF που αφυπνίζει για την κατάντια της ζούγκλας και σκοπεύει να βοηθήσει στην προστασία ενός εκατομμυρίου δέντρων στην περιοχή. Η Cole, η οποία ξεπέρασε τα σύνορα μεταξύ του κόσμου της μόδας, της τέχνης, του κινηματογράφου και της λογοτεχνίας, γύρισε την ταινία δείχνοντας τον ορίζοντα του Αμαζονιου στο φως της ημέρας, αφού πέρασε κάποιο χρόνο με την κοινότητα που μαζεύει το καουτσούκ στο Feijo, όπου έμαθε περισσότερα για την πρακτική η οποία πιστεύει ότι είναι το κλειδί για να χαλιναγωγηθεί η αποψίλωση του δάσους. Το βίντεο γυρισμένο με σέπια και μπλε τόνους, αποτυπώνει σμήνη πουλιών, πολύχρωμες αράχνες και νύμφες να βουτάνε στα μωβ νερά του ποταμού. Είναι οικείο, νεανικό και απόκοσμο - ειδικά όταν συνοδεύεται με το απαλό τραγούδι της Cole με αγγλική προφορά. "Νωρίς ένα πρωί, ξέκλεψα μερικές ώρες να πάω στο δάσος μόνη μου για να τραβήξω και να κάνω μια ηχογράφηση με το iPhone μου" λέει. "Είχα μόνο δυο ρολά φιλμ και έτσι κάθε τράβηγμα ένοιωθες να είναι απίστευτα πολύτιμο"

 

—Αισθητικά, η ταινία έχει ένα λουκ παλιάς σχολής. Πως και επέλεξες αυτό το φορμά;

 LC: Ήθελα να αγοράσω μια αναλογική μηχανή πέρσι στο Παρίσι όταν έτυχε να συναντήσω την Tacita Dean - μια φίλη και μια από τις αγαπημένες μου καλλιτέχνες που κάνει καμπάνια για τη αξία και τη διατήρηση του φιλμ ως μέσου. Με πήγε να αγοράσουμε μια κάμερα και βρήκαμε αυτή των 8mm σε ένα από τα τελευταία καταστήματα του Παρισιού που πουλάνε τέτοιες. Την πήρα μαζί μου στη Βραζιλία και καθώς δεν είχα χρόνο να φτιάξω κάτι ολοκληρωμένο, απλώς τραβούσα στιγμές καθώς εξερευνούσαμε την περιοχή και αποτύπωνα ότι μου τραβούσε το μάτι.

 

—Ποιες είναι οι ελπίδες σου για την συζήτηση για το μέλλον του δάσους;

 LC: Πιστεύω ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια αναπτυσσόμενη αγορά για προϊόντα του δάσους, όπως το ακατέργαστο καουτσούκ, καθώς αυτό θα μπορούσε πραγματικά να προστατεύσει το δάσος κάνοντας το να αξίζει περισσότερο όρθιο παρά νεκρό. Γνωρίζοντας ότι είναι παθιασμένη με το δάσος, ζήτησα από τη Vivienne Westwood αν μπορούσε να φτιάξει ένα φορέμα από καουτσούκ για το φετεινό Met Ball για να αναδείξουμε την πολλαπλή χρησιμότητα του και μαζί με τον συναιτερο της Andreas έφτιαξαν κατι εξαιρετικό για να φορέσω εγώ. Δεν είναι για το ευρύ κοινό αλλά ποιος ξέρει τι μπορούμε να κάνουμε στο μέλλον.

—Ποια ήταν η πιο αξιομνημόνευτη στιγμή από την παραμονή σου στη Βραζιλια;

LC: H διαδικασία συλλογής του καουτσούκ ήταν πολυ επιδραστική. Το να κόβεις παχιές τομές στο βλαστό και να βλέπεις το καουτσούκ να βγαίνει με φυσαλίδες ήταν πολύ σουρεαλιστικό και μου γέμισε το μυαλό με πολλές πιθανότητες. Το καουτσούκ δείχνει τόσο συνθετικό υλικό και γι αυτό ήταν μεγάλη έκπληξη να το βλέπεις να βγαίνει από ένα δέντρο.

—Έχει η αποψίλωση επιβραδυνθεί καθόλου;

LC: Ναι! Πέρσι υπήρξαν αναφορές ότι οι ρυθμοί αποψίλωσης μειώθηκαν. Η Παραγουάη μείωσε το ρυθμό κατα 85% ως συνέπεια του διατάγματος του 2004 για την μηδενική αποψίλωση του δάσους. Δεν σημαίνει ότι τα θέματα εχουν λυθεί αλλά είμαι πολυ αισιόδοξη ότι οδεύουμε προς τα εκεί.

—Γιατί είναι αυτός ο σκοπός τόσο σημαντικός για σένα;

LC: Περίπου το 20% του οξυγόνου ολοκλήρου του πλανήτη παράγεται στα δάση του Αμαζονιου άρα είναι οπωσδήποτε κάτι σημαντικό. Τουλάχιστον αν εκτιμάς τον αερα.

©Nowness

 

Nowness

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ