Η σύνδεση του Skype κάνει από νωρίς νερά, δίνοντας στα τέσσερα παιδιά που βρίσκονται απέναντι από την οθόνη μου τον χρόνο να αστειευτούν σχετικά με τη δημιουργία μίας ακόμα εφαρμογής που θα αντικαταστήσει και το αργό Skype. Ο Βασίλης, η Μαργαρίτα, ο Γιώργος και ο Ηλίας δεν είναι, άλλωστε, μία συνηθισμένη περίπτωση φοιτητών του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ.. Πριν από λίγες ώρες, η εφαρμογή τους για το bullying με το όνομα "AMANDA", με την πολύτιμη καθοδήγηση του καθηγητή τους Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη, κατάφερε να διακριθεί στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Καινοτομίας «Imagine Cup» της MICROSOFT, κατακτώντας την 1η θέση στην κατηγορία τους (World Citizenship) και ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στον μεγάλο τελικό όλων των πρότζεκτ! Η συζήτησή μας ξεκινά.
«Η AMANDA είναι μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) για κινητά τηλέφωνα, η οποία έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο πρόβλημα του bullying, καθώς και την αύξηση της ενσυναίσθησης και της αυτοπεποίθησής τους, προκειμένου να διαχειρίζονται δραστικά τέτοια φαινόμενα στο σχολείο και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Αυτό επιτυγχάνεται προσφέροντας μία ευχάριστη εμπειρία παιχνιδιού σε αυτά, καθώς αλληλεπιδρούν με εικόνες, βίντεο και διαδραστικό υλικό σχετικό με το φαινόμενο», αναφέρει ο Βασίλης Μπαλτατζής και στέκεται στην προέλευση του ονόματος της εφαρμογής.
Τα συναισθήματα που μας κατέκλυσαν δεν περιγράφονται με λόγια. Στο άκουσμα της λέξης "GREECE" από την χαρακτηριστική φωνή του CEO της MICROSOFT, Satya Nadella, νιώσαμε ταυτόχρονα συγκίνηση και χαρά ενώ πιστεύουμε ότι ακόμη δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει.
«Πολλές φορές ένα δυσάρεστο γεγονός αποτελεί πηγή έμπνευσης και δυστυχώς κάτι τέτοιο έγινε και στη δική μας περίπτωση. Η εφαρμογή μας πήρε το όνομα της από την Amanda Todd, η οποία σε ηλικία 15 χρονών αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της, αφότου υπέστη bullying, σωματικής, ψυχολογικής και σεξουαλικής βίας. Πριν το θάνατο της δημοσίευσε ένα βίντεο, στο οποίο εξιστορούσε την τραγική ιστορία της μέσα από μια σειρά από κάρτες. Το βίντεο αυτό απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα και η Amanda έγινε σύμβολο κατά του bullying και πηγή έμπνευσης για εμάς. Είναι ένας φόρος τιμής στην Amanda, ώστε οι επόμενες γενιές να μην έχουν αντίστοιχα βιώματα».
Πώς όμως λειτουργεί η εφαρμογή και πώς βοηθάει στην αντιμετώπιση ενός φαινομένου που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις; «H AMANDA φέρνει μία επαναστατική μέθοδο για την αντιμετώπιση του bullying. Χρησιμοποιώντας την εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) καθώς και τα βιομετρικά στοιχεία του κάθε ατόμου δημιουργεί έναν προσωποποιημένο χώρο και βοηθάει το παιδί να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα, οι συμπληρωματικές εφαρμογές για τον ψυχολόγο και τον εκπαιδευτικό, που σχεδιάζουμε, τους παρέχουν ένα εξαιρετικό εργαλείο για να βοηθήσουν αποτελεσματικά τα παιδιά.
Το bullying είναι ένας όρος που εμφανίζεται στην καθημερινότητα μας. Ωστόσο, αν αναζητήσει κανείς τους τρόπους με τους οποίους επιχειρείται η πρόληψη και η αντιμετώπιση του δε θα μείνει ικανοποιημένος. Οι ομιλίες και τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιούνται δεν έχουν τον απαραίτητο αντίκτυπο στα παιδιά. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε τις τεχνολογικές μας γνώσεις για να φτιάξουμε ένα μέσο το οποίο μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με τα παιδιά και στη δική τους γλώσσα, την τεχνολογία», τονίζει ο Γιώργος Σχινάς.
Δίπλα του η Μαργαρίτα Μπίντση εξιστορεί την ιστορία της συγκρότησης της ομάδας. «Πρώτη φορά που συναντηθήκαμε όλη η ομάδα με τον καθηγητή μας, Λεόντιο Χατζηλεοντιάδη, και συζητήσαμε για το πρότζεκτ, είχαμε μία πολύ ευχάριστη κουβέντα με πολλές και διαφορετικές ιδέες για το πώς θα προσεγγίσουμε το πρόβλημα. Κάποιες από τις ιδέες ενσωματώθηκαν, άλλες άλλαξαν στην πορεία και κάποιες απλώς δεν προχώρησαν. Στο τέλος της πρώτης αυτής συνάντησης, ήμασταν γεμάτοι όρεξη για δουλειά παρόλο που είχαμε συνειδητοποιήσει ότι αυτό που θέλουμε να υλοποιήσουμε δεν θα είναι εύκολο.
Γενικότερα, όλους αυτούς τους μήνες συναντήσαμε πολλά εμπόδια και δυσκολίες.Αρχικά, είχαμε προβλήματα σε τεχνολογικά θέματα γιατί χρησιμοποιούμε τεχνολογίες που ακόμη αναπτύσσονται, οπότε δεν ήταν εύκολο να βρούμε υλικό για να μάθουμε για αυτές, πόσο μάλλον να τις συνδυάσουμε μεταξύ τους. Φτάσαμε στο σημείο οι αναζητήσεις μας στο Google να επιστρέφουν μηδέν αποτελέσματα. Στη συνέχεια αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες στο να καταφέρουμε να παρουσιάσουμε ολόκληρη την ιδέα εύκολα, απλά και σε περιορισμένο χρόνο. Είναι πιο δύσκολο από ότι ακούγεται να παρουσιάζεται μία δημιουργική δουλειά πολλών μηνών σε 10 λεπτά! Όλες αυτές οι δυσκολίες λύθηκαν με πολλές ώρες δουλειάς, με θυσία του ελεύθερου μας χρόνου και με πολλή συζήτηση μεταξύ μας καθώς και με τον μέντορα και καθηγητή μας. Η καθοδήγησή του έπαιξε πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Ήταν εκεί όποτε τον χρειαζόμασταν, όποτε κολλούσαμε μας έδινε το έναυσμα να ξεπεράσουμε τα όριά μας, όποτε χαλαρώναμε ή κουραζόμασταν ήταν εκεί για να μας εμψυχώσει. Είναι το πέμπτο μέλος της ομάδας. Ή μάλλον το πρώτο. Αν δεν είχαμε αυτόν σίγουρα δεν θα είχαμε φτάσει μέχρι εδώ», προσθέτει.
Η ομάδα του Α.Π.Θ. κατάφερε πριν από λίγες ώρες να διακριθεί στο IMAGINE CUP της MICROSOFT, τον μεγαλύτερο τεχνολογικό διαγωνισμό καινοτομίας παγκοσμίως!
«Το IMAGINE CUP είναι ο μεγαλύτερος τεχνολογικός διαγωνισμός καινοτομίας παγκοσμίως. Λαμβάνουν μέρος πάνω από 4000 πρότζεκτ από όλο τον κόσμο, ενώ διεξάγεται σε 3 φάσεις. Στην πρώτη φάση είναι ο εθνικός τελικός όπου ένα πρότζεκτ από κάθε κατηγορία περνάει στην δεύτερη φάση, τα παγκόσμια ημιτελικά, όπου περίπου 60-70 χώρες διαγωνίζονται μεταξύ τους. Οι 13 καλύτερες κάθε κατηγορίας από αυτές περνάνε στον παγκόσμιο τελικό και διαγωνίζονται για τις 3 πρώτες θέσεις. Η παρουσίασή μας στην Αμερική κράτησε 10 λεπτά, στην οποία εξηγήσαμε το πρότζεκτ μας στους κριτές. Στη συνέχεια, είχαμε άλλα 20 λεπτά όπου οι κριτές χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή για να διαπιστώσουν την ορθή λειτουργία της και την εμπειρία χρήσης, καθώς και για να ρωτήσουν απορίες οι οποίες τους είχαν δημιουργηθεί», εξηγεί ο Ηλίας Χρυσοβέργης και στέκεται στα συναισθήματα που ένιωσε όταν ανακοινώθηκε η νίκη της ελληνικής αποστολής και στα μελλοντικά σχέδια της ομάδας.
«Τα συναισθήματα που μας κατέκλυσαν δεν περιγράφονται με λόγια. Ήταν μία ανεπανάληπτη στιγμή την οποία θα θυμόμαστε σίγουρα για όλη μας την ζωή. Στο άκουσμα της λέξης "GREECE" από την χαρακτηριστική φωνή του CEO της MICROSOFT, Satya Nadella, νιώσαμε ταυτόχρονα συγκίνηση και χαρά ενώ πιστεύουμε ότι ακόμη δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει.
Από εδώ και πέρα, αρχικά, θέλουμε μερικές μέρες για να ξεκουραστούμε ώστε να μπούμε δυναμικά στη νέα σεζόν. Συμμετέχουμε στο Microsoft Patent Program, μέσω του οποίου η Microsoft θα χρηματοδοτήσει την αίτηση μας για πατέντα, ενώ, στα μέσα του Σεπτεμβρίου, θα μας βρείτε στην 81η Δ.Ε.Θ και θα μπορείτε να δοκιμάσετε την εφαρμογή μας!», καταλήγει.
Δείτε αναλυτικά το πρότζεκτ εδώ
Οι φωτογραφίες είναι από την επίσημη σελίδα της ομάδας.