Το «Tomorrow» της Hellenic Dance Company έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το «Tomorrow» της Hellenic Dance Company έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
0

Με τη βεβαιότητα ότι « η πιο όμορφη μέρα μπορεί να είναι μόνο η αυριανή», η ομάδα χορού Hellenic Dance Company, που γεννήθηκε και ζει στους κόλπους της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), παραδίδει για δέκατη έκτη συναπτή χρονιά ένα σπονδυλωτό χορευτικό θέαμα, «δεμένο», φέτος γύρω από το μότο «το αύριο αρχίζει σήμερα».

Η παράσταση «Tomorrow», με την οποία εγκαινιάζεται και η νέα σταθερή συνεργασία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με την ΚΣΟΤ, θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας του Μεγάρου από τις 2 έως τις 5 Δεκεμβρίου (στις 20.00).


Η φετινή παραγωγή επιδιώκει να φέρει το κοινό κοντά στη σκέψη πέντε χορογράφων της διεθνούς παραγωγής μέσα από ισάριθμα κομμάτια που δημιουργήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το ρεπερτόριο τους για την παράσταση της Hellenic Dance Company. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει τα έργα «Vertical Road» του Άκραμ Καν, «Steps in the street» της Μάρθας Γκράχαμ, «Special Gala» του Tόνο Λάχκυ, «Façade» του Αντώνη Φωνιαδάκη και «Tomorrow» της Γιάσμιν Βάρντιμον από το οποίο είναι εμπνευσμένος και ο τίτλος της παράστασης.


Σύμφωνα με το δημιουργικό σκεπτικό της καλλιτεχνικής διευθύντριας της ομάδας, Παυλίνας Βερέμη, «κοινός τόπος σε όλα τα κομμάτια είναι -άμεσα ή έμμεσα- το forward thinking που οφείλει να διατρέχει τόσο την καλλιτεχνική δημιουργία όσο και τη ζωή του καθενός».


Ειδικότερα, στο «Vertical Road», το οποίο ο δημιουργός του παραχωρεί ευγενικά στην ομάδα για δεύτερη φορά, ο Άκραμ Καν παραδίδει μια μικρή πραγματεία για την έννοια του χρόνου. Κόντρα στη μη γόνιμη ταχύτητα της εποχής μας, επικεντρώνεται στην αξία της εκπνοής που κινείται μεν προς τα έξω και εμπρός, αλλά αργά και σταθερά.


Στον αντίποδα αυτής της ιδέας, ο Αντώνης Φωνιαδάκης δείχνει ν' αγαπά την ταχύτητα ως μέγεθος που σωματοποιεί την ενέργεια των χορευτών του. Δημιουργεί για την ομάδα το «Façade», ένα καθαρόαιμο χορευτικό έργο στο οποίο η κίνηση δεν σταματά ποτέ.


Παρότι απαισιόδοξο, το κομμάτι «Steps in the Street» από το έργο Chronicle της Μάρθας Γκράχαμ έρχεται με φόρα για να μας φέρει αντιμέτωπους με αλήθειες πολύ σημερινές. Χορογραφημένο το 1936, κατά την περίοδο της μεγάλης ύφεσης και της ανόδου του φασισμού στην Ευρώπη, το έργο επιδιώκει να φωτίσει για μας έναν άλλο δρόμο –το μόνο ίσως που υπόσχεται διέξοδο. Αυτόν της κίνησης μπροστά.


Λιγότερο σκοτεινός, αν και βαθιά επηρεασμένος από την ταραγμένη περίοδο την οποία διανύουμε παγκόσμια, ο έντονα θεατρικός Tόνο Λάχκυ πλέκει τη δική του ιστορία, προσκαλώντας όλους μας να γίνουμε μάρτυρες ενός «Special Gala» –μιας «γιορτής» που γίνεται για να «βάλουμε τα καλά μας, ν' αλλάξουμε διάθεση κι επιτέλους ν' αλλάξουμε σελίδα».


Πάντα κοφτερή και σαφής, η Γιάσμιν Βάρντιμον στο «Tomorrow» επαναχρησιμοποιεί σκηνές από έργα του προσωπικού της ρεπερτορίου (Park, Justitia, 7734 και Yesterday) για να συνθέσει μια νέα ομαδική χορευτική πράξη στην οποία το «αύριο» παρουσιάζεται ως μόνο αντίδοτο και μέσο αντίστασης στη θλίψη του «σήμερα».

* Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (Ζώνη Β')- 15 ευρώ (Ζώνη Α')/ Ειδικές τιμές: 4 ευρώ (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ)- 6 ευρώ (65+, πολύτεκνοι)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ