Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χαμένη αρχαία πόλη 2.500 ετών στο χωριό Βλοχός της Θεσσαλίας

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χαμένη αρχαία πόλη 2.500 ετών στο χωριό Βλοχός της Θεσσαλίας Facebook Twitter
Τα αρχαία τείχη και οι κατασκευές που φαίνονται πιο καθαρά σε εναέριο πλάνο
16

Μια χαμένη αρχαία πόλη που χρονολογείται πριν 2.500 χρόνια ανακάλυψαν τυχαία στο χωριό Βλοχός της Θεσσαλίας ερευνητές- αρχαιολόγοι από τα πανεπιστήμια του Gothenburg και του Bournemouth, οι οποίοι βρίσκονταν στην Ελλάδα για ένα άλλο σχέδιο.

Παρόλο που ορισμένα από τα ερείπια ήταν ήδη γνωστά, αυτά ειδικά που βρισκόταν στην επιφάνεια της γης, κανείς δεν είχε ποτέ προβεί σε επίσημη καταγραφή τους αλλά ούτε είχαν γίνει ανασκαφές στο σημείο, ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Robin Ronnlund. «Βρεθήκαμε στην τοποθεσία με έναν συνάδελφο στο πλαίσιο ενός περσινού πρότζεκτ και αμέσως καταλάβαμε τις τεράστιες δυνατότητες. Είναι μυστήριο το πώς κανείς δεν έχει εξερευνήσει τον λόφο μέχρι σήμερα» σχολίασε.

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χαμένη αρχαία πόλη 2.500 ετών στο χωριό Βλοχός της Θεσσαλίας Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χαμένη αρχαία πόλη 2.500 ετών στο χωριό Βλοχός της Θεσσαλίας Facebook Twitter
Θραύσμα από αγγείο του 6ου αιώνα π.Χ που βρέθηκε στο σημείο

Η ομάδα των αρχαιολόγων βρήκε ερείπια από πύργους, τείχη και πύλες πόλεων τόσο στην κορυφή όσο και στις πλαγιές του λόφου. Αυτό που θέλουν είναι να αποφύγουν τις ανασκαφές και να χρησιμοποιήσουν άλλες μεθόδους για να μελετήσουν τα ευρήματα, προκειμένου να αφήσουν το μέρος όπως ακριβώς το έχουν βρει και είναι σήμερα. 

Στα χέρια τους έχουν ήδη από τον Σεπτέμβριο αρχαία αγγεία και νομίσματα που χρονολογούνται περί το 500 π.Χ. Ο Ronnlund εικάζει πως η συγκεκριμένη πόλη άκμασε τον 4ο ή 3ο αιώνα π.Χ. πριν τελικά εγκαταλειφθεί- ενδεχομένως λόγω της εισβολής των Ρωμαίων. Τον Αύγουστο του 207 προγραμματίζεται το δεύτερο μέρος της έρευνας.

«Ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για τις αρχαίες πόλεις αυτής της περιοχής και πολλοί ερευνητές στο παρελθόν έχουν διατυπώσει την άποψη πως η δυτική Θεσσαλία ήταν σχετικά παραμελημένη κατά την αρχαιότητα. Γι' αυτό το λόγο, η μελέτη μας συμπληρώνει ένα σημαντικό κενό στη γνώση για την περιοχή και αποδεικνύει πως υπάρχουν ακόμη πολλά ερείπια στο ελληνικό έδαφος που πρέπει να έρθουν στο φως» καταλήγει ο Ronnlund. 

Δείτε το πανοραμικό βίντεο από το σημείο:

* Με πληροφορίες από archaeology.org και Independent

16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Αγαπητε βορρειε φιλε.Κανεις μια πολυ ενδιαφερουσα ιστορικη αναλυση, με την οποια συμφωνω απολυτα, μεχρι το σημειο, που γραφεις για τον "ελιτισμο" της Αθηνας, που συγκινησε τους ξενους.Αλλα πρεπει να σου πω, οτι ολη αυτη η καταπληκτικη σου αναλυση, στην οποια δυστυχως δεν καταφερνεις να κρυψεις τα κομπλεξ σου και να γραψεις τελειως αντικειμενικα (πχ το σχολιο για την Δηλο, ελεος, επιχειρημα 8χρονου), δεν εχουν καμια σχεση με την συζητηση μας.Απολυτως καμια.1ον Ποιος τους χιεζει τους 7 σοφους της αρχαιοτητας την ωρα που μιλαμε συνολικα για τον αρχαιοελληνικο πολιτισμο και το ιμπακτ του στην ανθρωποτητα; Μπορει ο Σολωνας, που ηταν και Αθηναιος, να συγκριθει με τον Αριστοτελη ας πουμε, που ηταν και καρντασι απο Χαλκιδικη;Οχι βεβαια και ελπιζω να προσεξες, οτι η επιλογη των ονοματων δεν ειναι τυχαια. Γιατι στο αιμα ο Αριστοτελης ηταν βορειοελλαδιτης, στο πνευμα ομως ηταν φουλ Αθηναιος, εκτος αν νομιζεις, οτι θα εξελισσοταν στον μεγαλυτερο ισως φιλοσοφο του κοσμου, εαν εμενε στο κωλοχωρι του στα Σταγειρα. Τελειως ανοητο επιχειρημα το συγκεκριμενο.2) Συμφωνω απολυτα, οτι ο Μέγας Αλεξανδρος και οι Μακεδονες του συνεβαλαν στο να γινει γνωστο το ελληνικο πνευμα και η ελληνικη γλωσσα. Και τους ευχαριστουμε γι αυτο. Μαλλον θα ηταν και αυτος πρακτορας του αθηναικου κατεστημενου, αφου στην ουσια και συμφωνα με τα δικα σου λεγομενα, με τα οποια οπως πρωειπα συμφωνω, αυτος ειναι η αιτια, που ολοκληρος ο δυτικος πολιτισμος εχει σαν βαση του ολα αυτα τα υπεροχα πραγματα, που εγιναν στην Αθηνα το 5ο αιωνα. Ωραια ολα αυτα αλλα το επιχειρημα σου δεν καταλαβαινω. Σε τι μειωνει την Αθηνα και το πνευμα της, το γεγονος, οτι η αναμνηση του εμεινε ζωντανη απο τον Αλεξανδρο;Χωρις να ειμαι χριστιανος θα ρωτησω ρητορικα το εξης:Ειναι ο Ιησους ή οι Αποστολοι πιο σημαντικοι για την χριστιανικη θρησκεια; Επισης ανοητο επιχειρημα.3) Σου ειπε κανεις αδελφε μου, οτι γινεται κανεις υπερδυναμη, οπως ηταν τοτε η Αθηνα με ευγενεια και καλους τροπους; Μα τα σκεφτεσαι αυτα, που λες πραγματικα;Ο Αλεξανδρος ρε φιλε πως εγινε Μεγας, εραινε τους αντιπαλους του με λουλουδακια; Οι Μακεδονες οταν μπορεσαν και αυτοι με την σειρα τους τυρρανια δεν εγκαθιδρυσαν στον ελληνικο χωρο; 4) Κριτικη για ενα συστημα ή μια φιλοσοφικη σκεψη γινεται παντα σε συναρτηση με το χρονικο πλαισιο, που αυτη επινοηθηκε. Για τα μοντερνα χρονια η αθηναικη δημοκρατια εχει πολλες ατελειες. Για τοτε ηταν πρωτακουστο και μεγαλειδες να αποφασιζει ο λαος, ακομη και αν ως λαος λογιζονταν μονο το 10%. Πανω σ αυτη την βαση εχουμε τις πολυ ανωτερες σημερινες δημοκρατιες και πανω στο αθηναικο φιλοσοφικο ρευμα στηριχθηκαν τ ανθρωπινα δικαιωματα. Ολα καπως αρχιζουν και μετα εξελίσσονται, τι δεν καταλαβαινεις; Το επιχειρημα με τον ελιτισμο δεν το ακουμπαω, το θεωρω κομψοτεχνημα κομπλεξισμου και το θαυμαζω.Επισης να πω, οτι σου ζηταω επισημως την αδεια να χρησιμοποιω την φραση : "είσαι ένα θλιβερό προϊόν της νεοαποικιακής αθηνοκεντρικής παραπληροφόρησης που επικρατεί στην Αθήνα", καθε φορα που ο Μπαοκ τρωει γκολ απο την Παναθα για να γελαμε με τους φιλους μου.Τελος να τονισω, οτι εγω εχω καταγωγη απο Αρτα. Ο Πυρρος ηταν καλυτερος του Αλεξανδρου, ξεχνα τι σου εμαθε το σχολειο και ο ΕΟΤ. Ο Πυρρος τα εβαλε με Ρωμαιους οχι με φλωρους Περσες. Να τα λεμε και αυτα.
Το "ίμπακτ", όπως λες σε πολύ σωστά ελληνικά, είναι αυτό που ήθελαν οι ΑΛΛΟΙ να είναι. Δεχόμενος το ταμπού της αθηναϊκής δημοκρατίας δέχεσαι να σε ετεροκαθορίζουν οι Δυτικοί. Ο Μεγαλέξανδρος ήταν σημαντικότερος της αρχαίας Αθήνας γιατί, εν τέλει, από όλο τον προχριστιανικό ελληνικό κόσμο μόνο αυτός έμεινε στο φαντασιακό και στις παραδόσεις των Ελλήνων αλλά και των άλλων λαών της αυτοκρατορίας του, η οποία ήταν πολύ λιγότερο τυραννική από ό,τι η αθηναϊκή δημοκρατία. Όσο για τον Αριστοτέλη, δεν ήταν καθόλου Αθηναίος. Οι Αθηναίοι ήταν πλατωνικοί (δηλαδή, μιλάμε για ιδέες ενώ θωπεύουμε ανήλικα) ή κυνικοί, ή στωικοί (δηλαδή, μηδενιστές). Ο Αριστοτέλης ήταν πραγματιστής (δηλαδή, εδώ και τώρα). Δεν είναι τυχαίο που αυτός ήταν ο δάσκαλος τού Αλεξάνδρου. Επί 300 χρόνια ο ελληνικός κόσμος βρισκόταν υπό περσική κατοχή. Οι Αθηναίοι πολεμούσαν μόνο όταν το αγγούρι έφτανε στον δικό τους πωπό, προκαλώντας τη δυσφορία των υποτελών τους. Ο Μεγαλέξανδρος είπε, τέρμα το βύσσινο, και έστειλε τους Πέρσες πίσω στη χώρα τους. Εδώ και τώρα. Αριστοτέλης. Χωρίς τη Μακεδονία (και όχι "Βόρεια Ελλάδα") δεν θα υπήρχε ούτε Ελλάδα, ούτε ελληνική γλώσσα, ούτε ελληνικός πολιτισμός. Δεν θα υπήρχε ούτε Βυζάντιο, με την οικουμενικότητα ενός αναγεννημένου Ελληνισμού, με το ανθρωποκεντρικό πνεύμα της νέας θρησκείας, του Χριστιανισμού (που όσο κι αν δεν σου αρέσει εξανθρώπισε τον άνθρωπο - αντί για Καιάδα, νοσοκομεία, αντί για ανθρωποθυσίες, Θεία Κοινωνία, αντί για μεμονωμένους φιλοσόφους, σχολεία και το Πανδιδακτήριο). Δεν υποτιμώ το μεγαλείο του Ευριπιδη ή του Αισχύλου, ή τη συμβολή στην ανθρώπινη σκέψη του Πλάτωνα και του Διογένη. Αλλά το αποτέλεσμα μετράει. Και το αποτέλεσμα είναι ότι το "λάλον ύδωρ" του Ελληνισμού δεν βρίσκεται ούτε στους Δελφούς, ούτε στην Ακρόπολη της Πανάθας σου, αλλά στην Πέλλα και στη Σελεύκεια, στην Αλεξάνδρεια και στην Αντιόχεια.
Κουραστηκα αδερφε. Δεν με ετεροκαθοριζουν οι δυτικοι. Μπερδευεις το αιτιο με το αιτιατο. Το πνευμα της Αθηνας ηταν τοσο μεγαλειωδες, που εκανε τους ξενους να ασχοληθουν.Εσυ νομιζεις, οτι οι δυτικοι για δικους τους λογους επελεξαν, να προβαλουν την Αθηνα και να αφησουν τους αλλους στην απ εξω. Κανεις λαθος. Και τον Αλεξανδρο οι δυτικοι τον θεωρουν ως μια απο τις μεγαλυτερες στρατηγικες ιδιοφυιες της ιστοριας, εδω ομως φανταζομαι πως δεν θεωρεις, οτι ετεροκαθοριζεσαι, που συμφωνεις με τους κακους ξενους.Η Πελλα, η Σελευκεια, η Αλεξανδρεια, η Αντιοχεια, το Βυζαντιο, ολα αυτα τα ωραια, δεν παρηγαγαν πολιτισμο οπως η Αθηνα του 5ου αιωνα. Αναπαρηγαγαν αυτον της Αθηνας, εμβαθυναν ηδη υπαρχουσες ιδεες και εν τελη τον κρατησαν επικαιρο και τον μετεδωσαν στους βαρβαρους ξενους. Ετσι μπορεσε η ανθρωποτητα να βγει απο τον Μεσσαιωνα και να μπει στον Διαφωτισμο. Ο Διαφωτισμος ειναι το πνευμα της Αθηνας, οι ιδεες της Αθηνας σε μια καινουργια εποχη. Δεν το λεω εγω. Το λενε ολοι οι ιστορικοί και καθηγητες φιλοσοφιας παγκοσμιως. Αν κανουν ολοι αυτοι λαθος και εσυ εχεις δικιο, παρακαλω διαφωτισε με και μενα τον ασχετο και ονοματισε μου προσωπικοτητες, ιδεες και εργο του διαμετρηματος των Αθηναιων.Το σχολιο σου δε για τους πλατωνιστες ειναι χυδαιο και ειλικρινα ντροπη σου. Καταρχην ο Πλατων ηταν ομοφυλοφιλος και δεν χαιδευε παιδακια. Παιδακια χαιδευε ο Σωκράτης. Τον κανει αυτο λιγοτερο καταπληκτικο φιλοσοφο;(Ο Σωκρατης δεν ηταν πλατωνιστης, ηταν μια κατηγορια μονος του. ) Η Ακαδημια ηταν ανοικτη 800 χρονια, περασαν χιλιαδες πλατωνιστες, για να φτασει το 2016 ενας κολλημενος σαλονικιος πινοντας τον φραππε του, να κατσει και να πει την μπουρδα του για τους πλατωνιστες, που χαιδευουν παιδακια και την αλλη πιο πανω την πειραζει, που εκανα ποδοσφαιρικό σχολιο για τον Μπαοκ. Γελοιοτητες.Που ξανακουστηκε, οτι η παιδεια του Αριστοτελη δεν ηταν αθηναϊκή; Ξαναγραφετε την ιστορια εκει στην Σαλονικη με τα κομπλεξ σας.Συνεχιστε ετσι. Κανενα αθηναικο κατεστημενο δεν σας μειωνει. Μονοι σας μειωνετε τον εαυτο σας. Τοσες βλακειες μαζεμενες σε κειμενο, πρωτη φορα διαβαζω. Δεν το λεω για να αποπροσανατολισω την συζητηση και να γινω χυδαιος σαν και σενα. Ουτε επειδη δεν συμφωνούμε. Το προβλημα σου ειναι, οτι λόγω των κολληματων σου εχει μειωθει η κριτικη σου σκεψη. Τα επιχειρηματα σου δεν εχουν λογικη βαση. Πηγαζουν απο το θυμικο. Εσυ που κοπτεσαι για τον ρεαλισμο και την Λογικη του Αιστοτελη, σκεφτεσαι τελειως συναισθηματικα. Αυτοαναιρεισαι καρτνασι.
kaviyas, σαφώς και σε ετεροκαθορίζουν οι Δυτικοί. ΓΙΑΤΙ ο Παρθενώνας είναι σύμβολο της δημοκρατίας; ΓΙΑΤΙ ο Παρθενώνας είναι σύμβολο του Ελληνισμού; Σε ρωτώ. ΓΙΑΤΙ η Αρχαία Αθήνα είναι η πόλη που τιμούμε ως πόλη των φιλοσόφων, όταν οι περισσότεροι φιλόσοφοι ήταν από αλλού (ο Αριστοτέλης από τη Μακεδονία, ο Ζήνων από την Κύπρο, ο Θαλής από τη Μίλητο, ο Πυθαγόρας από τη Σάμο, ο Ηράκλειτος από την Έφεσο κλπ); Η Αθήνα μπορεί να μάζεψε κάποιους από αυτούς όπως το Βερολίνο μαζεύει τους καλλιτέχνες σήμερα, επειδή έχει την πολιτική και οικονομική ισχύ. Δεν καταλαβαίνεις ότι οι Δυτικοί πήραν από τον Ελληνισμό ό,τι τους βόλευε για να οικοδομήσουν το δικό τους σύστημα σκέψης, απορρίπτοντας ο,τιδήποτε δεν τους ενδιέφερε, απορρίπτοντας τον Μεγαλέξανδρο και το Βυζάντιο. Εγώ όμως είμαι Έλληνας. Δεν απορρίπτω ΤΙΠΟΤΑ από την ιστορία μου. Αν απορρίπτω κάτι, αυτό είναι η υστερική ανάγκη να υπάρχω μόνο και μόνο για να ικανοποιώ τον Άλλο, τον Δυτικό, τον οποίο θεωρώ εκ των προτέρων ανώτερο άνθρωπο, και να προσπαθώ να πιθηκίσω αυτά που Αυτός θα ήθελε να δει σε μένα. Από τον Θαλή τον Μιλήσιο και τον Πυθαγόρα τον Σάμιο μέχρι τον Γαληνό από την Πέργαμο που πρώτος στον κόσμο συνέγραψε ιατρική εγκυκλοπαίδεια και τον Ανθέμιο και Ισίδωρο που έχτισαν την Αγία Σοφία, ο ελληνικός κόσμος, από τα βάθη της αρχαιότητας και τους σκοτεινούς προσωκρατικούς μέχρι και σήμερα είναι ΓΕΜΑΤΟΣ από σημαντικές προσωπικότητες που δεν έχουν ΚΑΜΜΙΑ βιολογική, γεωγραφική ή ψυχολογική σχέση με την Αρχαία Αθήνα που μας έμαθαν να λατρεύουμε χωρίς να αναρωτιόμαστε γιατί. Και όχι, η Σελεύκεια, η Αντιόχεια, η Αλεξάνδρεια, η Κωνσταντινούπολη, δεν αντέγραφαν την Αρχαία Αθήνα, δημιουργούσαν πολιτισμό από μόνες τους. Και σταμάτα επιτέλους με τα θλιβερά σου κλισέ περί "Σαλονίκης", έχεις καταντήσει πιο κουραστικός κι από τα σκετσάκια του Λαζόπουλου με τον Σταρόβα. Θα έπρεπε να ντρέπεσαι που μιλάς έτσι. Και ναι, υπάρχει πρόβλημα που ο Σωκράτης κι ο Πλάτωνας συμπεριφέρονταν στις γυναίκες τους σαν να ήταν σκατά ενώ παράλληλα χάιδευαν αγοράκια. Πώς μου μιλάς για ιδανικά πολιτεύματα όταν ζεις σε μια πόλη με 90% σκλάβους και βγάζεις τις καύλες σου πάνω σε ανήλικα αγοράκια; Τελειώνοντας, η αριστοτελική σκέψη δεν αρνείται τα συναισθήματα, αλλά ψιθυρίζει στο αυτί του Πλάτωνα πως πάντα είναι η βάρκα που γέρνει και ποτέ ο γυαλός που είναι στραβός.
Ως κοινωνος της πνευματικης σοφιας της Αρχαιας Αθηνας θα κανω την αυτοκριτικη μου και θα παραδεχτω, οτι οντως παρατραβηξαν τα ρατσιστικα σχολια. Αλλα τσαντιζομαι ρε φιλε. Τσαντιζομαι, γιατι βιαζεις κανονικα και με τον νομο την ελληνικη ιστορια. Και χιεσε την ιστορια, γιατι εσυ βιαζεις και την πραγματικοτητα.Παμε λοιπον παλι πιο ευγενικα.Δεν καταλαβαινεις το επιχειρημα, οποτε θα προσπαθησω να το απλοποιησω και να το εξηγησω μια τελευταια φορα και τελος. Μετα σηκωνω τα χερια ψηλα.Ας δεχτουμε τις αγαπημενες συνωμοσιολογικες μπαρουφες των Θεσσαλονικέων φιλων και για χαρη του επιχειρηματος θα πουμε, οτι οι κακοι ξενοι, για λογους, που εγω "το θλιβερό προϊόν της νεοαποικιακής αθηνοκεντρικής παραπληροφόρησης που επικρατεί στην Αθήνα" (αυτο μαλλον δεν ειναι ρατσιστικο ε;) δεν γνωριζω, επελεξαν και προεβαλαν την Αθηνα, μπροστα απ ολους τους υπολοιπους. Εισαι ενταξει μεχρι εδω; Φανταζομαι συμφωνεις, οποτε παμε παρακατω. Οι κακοι ξενοι λοιπον με την παροτρυνση των μασσονων, των Ναϊτών , του αθηναικου κατεστημενου, των ελλοχιμ και των νεφελιμ, ριχνουν στην αφανεια ολους τους αλλους και εξυμνουν την Αθηνα. Για την παρτη σου κιολας, επειδη μετα απο τοσες μερες, που τα λεμε σ εχω συμπαθησει, θα δεχτω, οτι ο πολιτισμος και το πνευμα ολων των αλλων ηταν καλυτερος της Αθηνας. Οκ; Και τωρα φτασαμε στην βαση του επιχειρηματος μου.ΤΑ ΡΑ ΤΑ ΤΑΑΑΑΑΑΕ ΚΑΙ; SO WHAT?Αυτο προσπαθω να σου πω αγορινα μου. Εχει μαλλιασει η γλωσσα μου, να στο εξηγω. Δεν εχει σημασια ακομη και αν ολοι οι αλλοι ηταν καλυτεροι. Οι ξενοι διαλεξαν την Αθηνα. Και πανω στο ΔΙΚΟ της πνευμα θεμελιωσαν ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον δυτικο πολιτισμο. Σου επιτρεπω εσενα που εισαι πρωτα απ ολα Ελληνας, οπως λες, να παρεις μια στιγμη και να αισθανθεις εθνικη αναταση.Νταξει, το νιωσες; Παμε τωρα και στην επεξηγηση.-Ο,τι θεωρεις ηθικο ή ανηθικο στηριχθηκε πανω στην φιλοσοφια της Αθηνας.-Ο,τι θεωρεις ομορφο και ασχημο στηριχθηκε πανω στην φιλοσοφια και τις τεχνες της Αθηνας.-Το πολιτευμα σου, το οποιο μου επιτρεπει να γραψω εδω: "ΓΑΜΙΕΤΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ", χωρις να μπω φυλακη και του οποιου η μετεξελιξη ακολουθειται απ ολα τα προηγμενα κρατη, ηταν εφευρεση της Αθηνας-Ο ορθολογιστικος τροπος σκεψης, η προσηλωση στην επιστημονικη σκεψη και οχι στον σκοταδισμο των θρησκειων, που εβγαλαν την ανθρωποτητα απο τον Μεσσαιωνα και μεσω των οποιων μπορεσαμε, να αναπτυχθουμε ως ειδος και να ανακαλυψουμε τεχνολογιες περα απο καθε προσδοκια, ειναι εννοιες που εξυμνηθηκαν στην Αθηνα.- Οι τεχνες, το θεατρο, η ποιηση, η αρχιτεκτονικη, μεγαλουργησαν στην Αθηνα, μετα ακολουθησαν οι αλλοι.- Ακομη και η θρησκεια σας, η χριστιανικη, ειναι αθηναϊκη. Δεν το λεω εγω ουτε οι Νεφελιμ, μιλαω με γεγονοτα.Πηγαινε και ξεστραβωσου και διαβασε το Συμποσιο του Πλατωνα, συγκεκριμενα τον μονολογο της Διοτιμας και εκει θα βρεις ολοκληρη την φιλοσοφικη βαση του Χριστιανισμου καμια 400αρια χρονια πριν τον Χριστο.Και ξερεις κατι φιλε, αυτην την ειρωνεια την γουσταρω τρελά. Εσυ κριτικαρεις πιο πανω ως χριστιανος σκοταδιστης τον Πλατωνα και τον Σωκρατη για τις σεξουαλικες τους προτιμήσεις, και φυσικα ως συντηρητικουρα αγνοεις το ιστορικο context, ενω θεωρεις αφελως, οτι το κηρυγμα της Αγαπης, το εφερε στον κοσμο ο υιος του θεου. Στην ουσια ομως και αυτο ειναι φανταστικο, ολοκληρο το πνευματικο υποβαθρο της θρησκειας σου στηριζεται σ εναν τυπο, που ο Σωκρατης του χαιδευε τον κωλο, οταν ηταν αγορακι και οταν μεγαλωσε ετρεχε πισω απο τον κωλομπαρα τον Διωνα. Δεν ειναι μαγεια;Διαολε ακομη και η εννοια της ψυχης ειναι στην ουσια πλατωνικος ορος. Πριν τον Πλατωνα δεν ηταν γνωστα ολα αυτα. Ολα σε λεω αδελφε μου. Ολα ειναι αθηναϊκά. Δεν εχει σημασια αν η Σελευκεια και η Κωνσταντινουπολη και η Κινα και η Αιγυπτος και οι Ινδιες δημιουργησαν πολιτισμο μεγαλυτερο απο τον Αθηναϊκό. Γιατι πεθανε. Για να χρησιμοποιησω ξανα την λεξη, που σ αρεσε, δεν ειχαν ιμπακτ πανω στον μοντερνο δυτικο πολιτισμο. Ακομη λοιπον και αν οι ξενοι διαλεξαν για δικους τους λαθος λογους την Αθηνα. Το γεγονος παραμενει, οτι πνευμα της ειναι ζωντανο και μας καθοδηγει ολους ακομη και τους 'απιστους" σαν και σενα. Και θα μας καθοδηγει για παντα, οσο υπαρχουν ανθρωποι. Υγ. Ο Πλατωνας και ο μαθητης του ο Αριστοτελης (που ταπεινη μου γνωμη ειναι, οτι εξελιχθηκε σε μεγαλυτερο φιλοσοφο, απ οτι ο δασκαλος του) αλληλοσυμπηρωνουν την επιπτωση τους πανω στο ανθρωπινο πνευμα. Η φιλοσοφια του Πλατωνα με τις ιδεες, την ψυχη και την αγαπη δημιουργησε τις μοντερνες θρησκειες και ως ενα σημειο την μοντερνα ηθικη. Και η λογικη του Αριστοτελη στηριξε το επιστημονικο πνευμα και την αναγκη των επιστημονων να μην κολλανε σ αυθεντιες και παπαδες αλλα να ψαχνονται και να ζητανε λογικες εξηγησεις. Αυτα με τ αρμενισματα ειναι γελοιότητες.Τελος. Δεν υπαρχει τιποτα αλλο να προσθεσω στην κουβεντα μας. Θα διαβασω με μεγαλο σεβασμο ο,τι γραψεις, αλλα δεν θα απαντησω. Εξελαβε το αυτο, οπως επιθυμεις.
Η γλώσσα και μόνο ακυρώνει όλο σου το σχόλιο, λυπάμαι, ειδικά για την αναφορά στον... μπαοκ... όχι ότι ενοχλούμαι προσωπικά, σιγά τώρα, απλά, δείχνεις "οπαδικό" επίπεδο, μου ήρθε και στο νου ο Μάνθος από το γνωστό σήριαλ που έσκιζε τα ιμάτια του για την πανάθα... άντε μετά να επιστρέψεις στα περί πολιτισμών.
Να λυπαστε για τον εαυτο σας για την ελλειψη χιουμορ αλλα και για την αδυναμια σας να "διαβασετε"την ουσια (και να συμφωνησετε ή να διαφωνησετε), οταν η γλωσσα του κειμενου δεν πληρεί τα δικα σας αισθητικα κριτηρια. Σας ευαχαριστω.
kaviyas, γράφεις: "Δεν εχει σημασια ακομη και αν ολοι οι αλλοι ηταν καλυτεροι. Οι ξενοι διαλεξαν την Αθηνα. Και πανω στο ΔΙΚΟ της πνευμα θεμελιωσαν ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον δυτικο πολιτισμο". Δεν έχω να πω τίποτε άλλο. Μαντάμ Σουσού ζεις, εσύ μας οδηγείς. Ώστε δεν υπήρχε αρχιτεκτονική, φιλοσοφία, τέχνη πριν την Αθήνα; Η Κίνα, η Ινδία, η Περσία, η Αίγυπτος... μπρίκια κολλούσαν; Και δεν υπήρχε ορθολογισμός πριν την Αθήνα; ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ; Που σκότωσε τον Σωκράτη επειδή εισήγαγε "καινά δαιμόνια"; Που έσπαγε το κεφάλι της να δει τι σήμαινε ο χρησμός "ξύλινα τείχη" που τής έδωσε η Πυθία; όσο για τη δημοκρατία, πιστεύω ότι εξέθεσα επαρκώς τους λόγους για τους οποίους η Δύση επέλεξε το αθηναϊκό πολίτευμα ως ιδανικό, επειδή μια νομενκλατούρα του 10% των προνομιούχων ακύρωνε τον βασιλιά και αποφάσιζε μόνη της για τις τύχες του 90%. Οι ιστορικοί λένε ότι η Αθήνα του Περικλή παίζει να είχε και 1.000.000 πληθυσμό. Έχεις πάει στην Πνύκα, φαντάζομαι. Πόσοι νοματαίοι χωρούσαν εκεί, έτσι ώστε να ακούγονται και να μπορούν να συμμετέχουν; Δεν σε προβληματίζει που από την Ατλάντα ως τη Μόσχα και από το Βερολίνο ως την Πρετόρια, αλλά ακόμα-ακόμα και σε θεοκρατικά καθεστώτα όπως το Ιράν, το ιδανικό πολίτευμα είναι η αθηναϊκη δημοκρατία; Το θέατρο, ΟΚ, αυτό είναι δημιούργημα της Αθήνας. Αλλά και ο Χριστιανισμός; Έλεος, ρε φίλε, άσε κάτι και για τους άλλους. Πάσχεις από ΟΞΥ αθηνοκεντρισμό, πολύ πιο σοβαρή η κατάστασή σου από ό,τι νόμιζα. Σε λίγο θα μας πεις ότι ο Βούδας και η μπλουζ προέρχονται ΚΑΙ αυτοί από την Αθήνα.
Τζαμπα χρονος απο την ζωη μου. Δεν καταλαβες απολυτως τιποτα. Μετα μου λες, γιατι κοροιδευα με ρατσιστικα σχολια. Εδω μιλησαμε 4 μερες και δεν μπορεσες να στέριωσεις μια εστω λογικη επιχειρηματολογια.Δεν πειραζει ομως. Αντε και του χρονου να μαστε καλα.
Εχω την εντυπωση, οτι ο πιο πανω σχολιαστής λεει το "λ" βαρια και τα πιτογυρα, σαντουιτς με γυρο, αλλιως το σχολιο του δεν εξηγείται.Δεν υπαρχει ελληνικη πολιτεια στην ελληνικη επικρατεια ή οπουδηποτε αλλου πιο μεγαλειωδης απο την Αθηνα. ΤΕΛΟΣ.Εγω δεν λεω, τι ειναι τωρα η Αθηνα. Μπορει τωρα η Αθηνα, να ειναι η χειροτερη πολη του κοσμου. Αλλα στην ουσια η Αθηνα και ο πολιτισμος, που αυτη δημιουργησε τοτε, ειναι η βαση του δυτικου. Η ειρωνεια για το τριπτυχο βγαζει μονο κομπλεξ. Το τουριστικο ρευμα δεν φτιαχνεται απο τους ντοπιους. Οι τουριστες το φτιαχνουν και μετα οι ντοπιοι αν ειναι μαγκες το αναδεικνυουν. Οταν κατα το 1900 αρχισαν οι αγγλοι να ερχονται, ερχοντουσαν να δουνε ολα αυτα τα ωραια, που ειχαν διαβασει στις κλασσικες τους σπουδες και να περπατησουν τους ιδιους δρομους, που ειχαν περπατησει ιερα τερατα τους ανθρωπινου πνευματος. Ελεος με τα κομπλεξ σας. Κατανταει γελοιο.Υγ) Μακαρι να συνεχιστουν οι ανασκαφες στην Πελλα.Υγ2) Σαν την Ακροπολλλη δεν εχει.
Ο ελληνικός πολιτισμός άρχισε από την Ιωνία. Από τους Επτά Σοφούς της Αρχαιότητας, μόνο ΕΝΑΣ ήταν Αθηναίος. Ο ελληνικός πολιτισμός έγινε παγκόσμιος μέσω του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Χωρίς τον Μεγαλέξανδρο η χρήση των ελληνικών θα είχε εξαφανιστεί, αφού η γλώσσα δεν θα είχε ενοποιηθεί στην Ελληνιστική Κοινή, θα είχε παραμείνει διασπασμένη σε ιωνική, αττική, δωρική, κλπ, και θα είχε ακολουθήσει τη μοίρα τόσων και τόσων άλλων μικρών γλωσσών της περιοχής μας (φρυγικά, λυδικά, θρακικά, δακικά, κλπ). Χάρη στον Αλέξανδρο και τους Μακεδόνες η γλώσσα μας διατηρήθηκε και στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, της οποίας αποτελούσε την κύρια γλώσσα στην καθ'ημάς Ανατολή. Η Αθήνα δεν θα είχε καταφέρει τίποτα από όλα αυτά. Μόνο να συλήσει τη Δήλο ήξερε, για να ξαναχτίσει την Ακρόπολή της, η οποία ΠΟΤΕ δεν ήταν πανελλήνιας σημασίας μνημείο, ούτε ιερό, ήταν μνημείο των Αθηναίων για τους Αθηναίους, μνημείο εσωτερικής αποικιοκρατίας και δήωσης των υπόλοιπων ελληνικών πόλεων. Η Αθήνα ήταν μια τυραννία για τον ελληνικό κόσμο. Μια αριστοκρατία (με την αρχαία έννοια του όρου) όπου μια ελίτ που ήταν δεν ήταν το 10% του πληθυσμού, αποφάσιζε δημοκρατικά (όπως δημοκρατικά αποφασίζει και η Λέσχη Μπίλντεμπεργκ) για το ποιους νόμους θα επιβάλλει στο 90% του πληθυσμού της πόλης, αλλά και σε όλες τις φόρου υποτελείς πόλεις ανά το πανελλήνιο τις οποίες ταλαιπωρούσε και καταλήστευε (όπως κάνει η Αθήνα σήμερα). Δεν είναι το "μεγαλείο" της αθηναϊκής ελιτιστικής δημοκρατίας που συγκίνησε τους Ευρωπαίους, αλλά ακριβώς ο ελιτισμός της. Δεν είναι τυχαίο ότι την αρχαία αθηναϊκή "δημοκρατία" όπου μια ελίτ αποφασίζει για τους σκλάβους την ύμνησε κάθε απολυταρχικό καθεστώς στη Γη, από τους Λευκούς του αμερικανικού Νότου μέχρι τον Στάλιν και από τον Χίτλερ μέχρι τη Νότια Αφρική του απαρτχάιντ. Γι'αυτό έρχονταν και οι Άγγλοι του 1900 στην Αθήνα. Τώρα, αν εσύ νομίζεις ότι επειδή είμαι Βόρειος λέω το "λ" βαρύ, το πιτόγυρο σάντουιτς με γύρο και έμαθα το αλφάβητο μόνο και μόνο για να διαβάζω "Σπορ του Βορρά", δεν σε αδικώ, γιατί είσαι ένα θλιβερό προϊόν της νεοαποικιακής αθηνοκεντρικής παραπληροφόρησης που επικρατεί στην Αθήνα. Και αν δεν έχεις το μυαλό και τα μάτια για να δεις ότι ο κόσμος δεν είναι έτσι όπως νομίζεις, δεν σου φταίω εγώ να με λούζεις με ρατσιστικά κλισέ. Σου εύχομαι να ταξιδέψεις ΠΟΛΥ, να πας στη Σικελία, στη Μικρασία, στην Κωνσταντινούπολη, στην Αίγυπτο, ακόμη και στη Συρία όταν ηρεμήσουν εκεί τα πράγματα, να έρθεις ακόμη και στη βάρβαρη Μακεδονία (σε διαβεβαιώ, δεν απειλείται η ζωή σου) για να δεις ότι η ελληνικός πολιτισμός δεν είναι αυτό που έμαθες από το σχολείο και τον ΕΟΤ.
Καλά και όταν οι Μίνωες έχτιζαν την Κνωσό με το πρώτο υδραυλικό σύστημα θέρμανσης παγκοσμίως οι Αθηναίοι δεν ήξεραν να χτίζουν πέτρα πάνω στην πέτρα.Και θα συμφωνήσω με το φίλο παραπάνω πως χωρίς τον Μέγα Αλέξανδρο η μαγεία του ελληνικού πολιτισμού ως σύνολο, καθώς περιλάμβανε εκτάσεις και ανθρώπους πολύ πιο πέρα απο τα όρια της σημερινής Ελλάδος θα ήταν γνωστή μόνο στην Ν. Ανατολική Μεσόγειο.
nassos το λαθος σου, οπως και του βορρειου ειναι, οτι κολλατε σε μεμονωμενα φοβερα επιτευγματα και οχι στην ουσια.Για το δευτερο σκελος του σχολιου σου, αν δεν βαριεσαι διαβασε την απαντηση μου.
"Είναι μυστήριο το πώς κανείς δεν έχει εξερευνήσει τον λόφο μέχρι σήμερα" σχολίασε ο ξένος αρχαιολόγος. Στην Ελλάδα ανασκάπτονται μόνο οι τοποθεσίες που έχουν σχέση με το πώς θέλουμε να μας βλέπουν οι ξένοι: η Αθήνα, οι Δελφοί, η Επίδαυρος, κι έξω από την πόρτα. Παίζει η Πέλλα να είναι η πιο μεγαλειώδης και ένδοξη αρχαία πόλη στην ελληνική επικράτεια, αλλά επειδή δεν εντάσσεται στο τρίπτυχο "Παρθενώνας - Δημοκρατία - Famous Greek Moussaka", οι ανασκαφές δεν έχουν προχωρήσει.