Σε δημοπρασία το πρώτο πορτρέτο που φιλοτέχνησε ο Φράνσις Μπέικον για τον εραστή του Τζορτζ Ντάιερ

Σε δημοπρασία το πρώτο πορτρέτο που φιλοτέχνησε ο Φράνσις Μπέικον για τον εραστή του Τζορτζ Ντάιερ Facebook Twitter
0

Σε δημοπρασία θα τεθεί για πρώτη φορά το παρθενικό πορτρέτο του Φράνσις Μπέικον για τον αδελφικό του φίλο και πιο αγαπημένο εραστή του, Τζόρτ Ντάιερ.

Το τρίπτυχο δημιουργήθηκε το 1963, τρεις μήνες αφότου είχε ξεκινήσει η σχέση των δύο αντρών, η οποία, σύμφωνα με έναν αστικό μύθο, ξεκίνησε όταν ο Μπέικον έπιασε στα πράσα τον Ντάιερ την ώρα που προσπαθούσε να διαρρήξει το σπίτι του στο Σάουθ Κένσινγκτον, στο νοτιοδυτικό Λονδίνο.

Μία άλλη πιο πεζή αλήθεια θέλει τον Ντάιερ να προσκάλεσε απλώς το διάσημο ζωγράφο για ένα ποτό σε παμπ του Σόχο.

Κάπως έτσι ξεκίνησε μία θυελλώδης σχέση που κατέληξε σε τραγωδία περίπου μία δεκαετία αργότερα όταν ο Ντάιερ αυτοκτόνησε, μερικές μόνο μέρες πριν τη σημαντική ρετροσπεκτίβα του Μπέικον στο Γκραν Παλαί του Παρισιού.

Αυτή την περίοδο, το τρίπτυχο έργο «Τρεις σπουδές για πορτρέτο του Τζορτζ Ντάιερ» εκτίθεται στον οίκο Christie's πριν τεθεί σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη το Μάιο. Η αξία του κυμαίνεται μεταξύ 50 και 70 εκατ. δολαρίων.

Ο Ντάιερ απεικονίζεται σε περισσότερους από 40 πίνακες του Μπέικον, ωστόσο, το τρίπτυχο αυτό ήταν το παρθενικό του σπουδαίου ζωγράφου, γεγονός που του προσδίδει αναμφίβολα ιστορική σημασία.

Ο Loci Gouzer, ο αναπληρωτής πρόεδρος για την μεταπολεμική και τη σύγχρονη Τέχνη στον οίκο Christie's δήλωσε πως το πορτραίτο αποτελεί παράδειγμα του δυναμισμού και της σύνθετης ψυχολογίας για την οποία φημιζόταν ο Bacon.

«Ο Τζόρτζ Ντάιερ ήταν για τον Μπέικον ότι η Ντόρα Μάαρ για τον Πικάσο. Είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μοντέλο του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, γιατί η περσόνα και τα φυσικά χαρακτηριστικά του Ντάιερ έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στις εικαστικές καινοτομίες του Μπέικον», πρόσθεσε.

Με πληροφορίες από τη Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ