Τον περασμένο Ιούλιο η Microsoft και η Nike διέκοψαν ξαφνικά την υπηρεσία Nike+ Kinect Training στην κονσόλα Χbox 360, με αποτέλεσμα, όσοι ήθελαν να συνεχίσουν την άσκηση και το παιχνίδι μετά από αυτή την απόφαση δεν θα είχαν περαιτέρω πρόσβαση σε ορισμένες ηλεκτρονικές δυνατότητες. Όλα τα δεδομένα σωματικής άσκησης που μπορεί να είχαν στείλει οι χρήστες στο παρελθόν, θα παρέμεναν διαθέσιμα τοπικά στην κονσόλα, αλλά δεν θα υπήρχε δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας μετά τις 21 Ιουλίου. Σε συνέχεια αυτών των γεογνότων, ήρθε χτες μια ακόμη ξαφνική απόφαση της Microsoft να διακόψει επίσημα το Kinect, μια τεχνολογία τόσο μπροστά από την εποχή της, ένας από τους πιο εξελιγμένους εξοπλισμούς ανίχνευσης ανθρώπινης κίνησης (και ίσως ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που βοήθησαν την Microsoft να θέσει το Χbox 360 τόσο μπροστά από τις υπόλοιπες κονσόλες παιχνιδιών των αντιπάλων της).
Ο κατασκευαστής των Windows επιβεβαιώσε χτες στο περιοδικό Fast Company ότι δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για το Kinect και ότι η κατασκευή του δεν θα συνεχιστεί ακόμα κι όταν οι έμποροι πουλήσουν το υπάρχον απόθεμά τους. Το ότι κλείνει ο «κύκλος ζωής» ενός τόσο πρωτοποριακού gadget (λανσαρίστηκε πρώτη φορά το 2009 στην έκθεση Ε3 με την κωδική ονομάσία «Project Natal» και τον επόμενο χρόνο ξεκίνησε την επίσημη εμπορική του πορεία ως Kinect) κρύβει μια μικρή λεπτομέρεια, στην οποία η Microsoft δεν ήθελε να αναφερθεί: η εταιρεία PrimeSense, η εταιρεία που δημιούργησε τους αισθητήρες του αρχικού Kinect, είναι ένα Ισραηλινό startup το οποίο απέκτησε η Αpple το 2013 έναντι 345 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Kinect βασίστηκε στην προηγμένη τεχνολογία της Microsoft, η οποία όμως είχε λάβει άδεια από την PrimeSense. Σήμερα, η τεχνογνωσία της ισραηλινής εταιρείας θεωρείται ότι έχει βρει στέγη στο Κουπερτίνο και είναι υπεύθυνη για τον μικροσκοπικό αισθητήρα της κάμερας TrueDepth, η οποία ενεργοποιεί το Face ID και άλλες 3D λειτουργίες ανίχνευσης του iPhone X.
Αυτο που έχει σημασία είναι το γεγονός ότι το Κinect, το οποίο εξελίχθηκε τόσο γρήγορα σε μια από τις πιο πετυχημένες τεχνολογικές συσκευές (με τεράστιες πωλήσεις και με ρεκόρ Guiness που αποδεικνύει την ιδιαιτερότητά της), είναι πλέον μια «νεκρή» συσκευή. Βέβαια, καλό θα ήταν να μην ξεχνάμε ότι όσο γρήγορα πούλησε αρχικά, τόσο μειώθηκε το ενδιαφέρον του κοινού, εφόσον δεν αναπτύχθηκε αρκετό περιεχόμενο για αυτήν. Γιατί, όταν η Microsoft ξεκίνησε τη διάθεση του Xbox One, παράλληλα άρχισε να προωθεί μια ενημερωμένη έκδοση του Kinect, κάτι που αύξησε πόλυ την τιμή του πακέτου και στο τέλος είχε ως συνέπεια να αγωνίζεται να αδειάσει τα ράφια των καταστημάτων που είχαν το Xbox One. Βέβαια, ενώ το Kinect μπορεί να αποτελεί πλέον παρελθόν για την Microsoft, o κεντρικός πυρήνας των αισθητήρων του ζει, τροφοδοτώντας πλέον άλλα προγράμματα εντοπισμού κίνησης, όπως την ενισχυμένη πραγματικότητα (augmented reality) του συστήματος HoloLens και του Windows Mixed Reality.
σχόλια