Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε

Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter
0

Στη Βίλα Μποργκέζε, στη Ρώμη, τον Οκτώβριο του 2015 ο πρωτοπόρος σχεδιαστής και μεγάλος μόδιστρος Αζεντίν Αλαϊά, εξέθεσε τα ρούχα του―  μια σειρά που επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά τη σχέση του με την αρχιτεκτονική του υφάσματος και τη γλυπτική του σώματος. Δεν είναι τυχαίο το ότι τον θεωρούσαν σχεδιαστή και αρχιτέκτονα.

Ο Αλαϊά εντυπωσίασε τον κόσμο της μόδας με τα τέλεια υφάσματα που χρησιμοποιούσε, τα οποία αγκάλιαζαν αισθησιακά το γυναικείο σώμα. Το γυναικείο σώμα  αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης για τις δημιουργίες του και κάποτε δήλωσε πως «όταν δουλεύω με ένα ύφασμα, αυτό πρέπει να κυλάει πάνω στο σώμα, τόσο από μπροστά, όσο και από πίσω», μια αρχή που τηρεί πάντα. Τα ρούχα του είναι μια υπογραφή κομψότητας και λεπτομέρειας πάνω στα οποία η ραφή αποκτά μοναδική αξία.

Δημιούργησε και υπηρέτησε με μεγάλη προσήλωση το δικό του προσωπικό στιλμακριά από κανόνες και τάσεις και θεωρείται ως ένας από τους πιο πρωτοπόρους σχεδιαστές. Ακόμα και οι γυναίκες που δεν ξέρουν το όνομά του γνωρίζουν τα καταπληκτικά bandage dresses που φορούν σταρς και τυχερές κοινές θνητές. Για τα σαγηνευτικά κολλητά ρούχα του τα μέσα τον ονόμασαν "The King of Cling".

Η αρχιτεκτονική του υφάσματος και η γλυπτική του σώματος δένουν μοναδικά στα ρούχα του. Δεν είναι τυχαίο το ότι τον θεωρούσαν σχεδιαστή και αρχιτέκτονα

34 χρόνια δουλειάς και 65 δημιουργίες του, αληθινά έργα τέχνης ανάμεσα στα έργα των Μπερνίνι, Κάνοβα, Ρούμπενς, Καραβάτζιο, Τισιανός και Βερονέζε.
 

Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter
Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter
Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter
Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter
Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter

Όταν ο Αζεντίν Αλαϊά, που πέθανε σήμερα, έδειξε τις δημιουργίες του στη Βίλα Μποργκέζε Facebook Twitter








0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ