Πέθανε ο ζωγράφος και χαράκτης Αντώνης Απέργης

Πέθανε ο ζωγράφος και χαράκτης Αντώνης Απέργης Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 80 ετών, ο ζωγράφος και χαράκτης Αντώνης Απέργης.

Γεννήθηκε το 1938 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1957-1962), με δασκάλους τους Γιάννη Μόραλη και Κωνσταντίνο Γραμματόπουλο. Συνέχισε τις σπουδές του στο ψηφιδωτό και τη νωπογραφία στη σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι (1966-1970), με δασκάλους τους R. Licata και Berthole.

Η ζωγραφική του, όπως και η χαρακτική του, από τις πρώιμες ακόμη προσπάθειές του, κινείται σε μία κατεύθυνση στην οποία καθοριστικό ρόλο παίζουν οι καθαρά προσωπικοί τύποι. Πρόκειται για ένα ιδίωμα στο οποίο συνδυάζονται περιγραφικά και φανταστικά στοιχεία, πλαστικές και χρωματικές αξίες, βιόμορφα και γεωμετρικά θέματα. Και παρά το γεγονός ότι στα περισσότερα έργα του έχουν κάποια θέση και τα γραμμικά στοιχεία, είναι πάντα ο ρόλος του χρώματος που υποβάλλει το εσωτερικό περιεχόμενο των θεμάτων του.

Πέθανε ο ζωγράφος και χαράκτης Αντώνης Απέργης Facebook Twitter
Πορτρέτο του Αντώνη Απέργη το 1958, από την Μαριάννα Ξενάκη

Είχε παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πήρε επίσης μέρος σε πολλές ομαδικές σε διάφορες πόλεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στη Ρώμη, τη Βηρυτό, το Παρίσι και το Σικάγο.

Τιμήθηκε κατά καιρούς με διάφορες διακρίσεις και βραβεία και δίδαξε επί σειρά ετών ζωγραφική (Σχέδιο – Χρώμα – Σύνθεση) σε σχολές Γραφικών Τεχνών και στη σχολή Συντήρησης Έργων Τέχνης των ΤΕΙ Αθήνας.

Ασχολήθηκε επίσης με σκηνικά θεάτρου και την εικονογράφηση βιβλίων και περιοδικών εντύπων.

Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στην Τράπεζα της Ελλάδος , στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Γουλανδρή στην Άνδρο, στο Μουσείο Βορρέ, στη συλλογή του Υπουργείου Πολιτισμού, στο Μουσείο Κοτοπούλη, στο Μουσείο Καλαμάτας και σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ