Η τεχνολογία μπορεί να αποσπάσει την προσοχή των εργαζομένων και όχι να τους κάνει πιο παραγωγικούς, σύμφωνα με έρευνα της Microsoft.
Πολλοί από τους 20.000 ευρωπαίους εργαζόμενους που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι ένα σταθερό κύμα μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδοποιήσεων τους εμπόδισε να επικεντρωθούν στην εργασία τους.
Αρκετοί δήλωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο ο εργοδότης τους χρησιμοποίησε την τεχνολογία, τους εμπόδισε από το να είναι πιο παραγωγικοί.
Ένας εμπειρογνώμονας είπε ότι πολλοί υπάλληλοι υπέφεραν από υψηλά επίπεδα της κατάστασης που ονομάζεται «technostress».
Η έκθεση συγκέντρωσε στοιχεία από 21 ευρωπαϊκές χώρες, και διαπίστωσε ότι μόνο 11,4% των ευρωπαίων εργαζομένων δήλωσαν ότι αισθάνονται εξαιρετικά παραγωγικοί.
Η έκθεση επισήμανε μια σειρά συνθηκών που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αξιοποιήσουν στο έπακρο την τεχνολογία. Αυτά κάλυπταν τα πάντα, από τους κατάλληλους χρόνους απόκρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέχρι το αν οι άνθρωποι ήταν ευχαριστημένοι ή δυσαρεστημένοι με την τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν για την καθημερινή τους εργασία.
Σε εκείνες τις εταιρείες που ανέφεραν ότι έχουν ισχυρή ψηφιακή κουλτούρα περίπου το 22% των εργαζομένων δήλωσαν πως αισθάνονται εξαιρετικά παραγωγικοί.
Αντιθέτως, σε εταιρείες όπου η διαχείριση της τεχνολογίας δεν ήταν ικανοποιητική, περίπου το 20% αισθάνθηκε το αντίθετο.
«Οι σύγχρονοι εργαζόμενοι έχουν άφθονη τεχνολογία στα χέρια τους», ανέφερε η έκθεση. «Αλλά αυτή η διαθεσιμότητα δεν μεταφράζεται αναγκαστικά σε αντίκτυπο στη δουλειά τους».
Ενημερώσεις και ειδοποιήσεις χωρίς τέλος που καταφθάνουν μέσω email και social media καθιστούν τους ανθρώπους λιγότερο παραγωγικούς, ανέφερε η έκθεση.
Η Microsoft επεσήμανε τους κινδύνους της «αδιάκοπης συνδεσιμότητας» που συνοδεύεται από την προσδοκία ότι το προσωπικό θα ανταποκρινόταν οποιαδήποτε ώρα σε μηνύματα και άλλα αιτήματα.
Αυτά τα καθεστώτα "ευέλικτης εργασίας" που υιοθέτησαν πολλές επιχειρήσεις υιοθετήθηκαν συχνά με την υπόθεση ότι οι άνθρωποι που εργάζονταν περισσότερες ώρες θα ήταν πιο παραγωγικοί.
Τα ευρήματα της εταιρείας υποδεικνύουν ότι η «ψηφιακή κουλτούρα» μιας εταιρείας θα μπορούσε να βελτιώσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.
Μεγάλες εταιρείες θέτουν όρια στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να μειώσουν τον αντίκτυπο της κατάστασης, όπως αναφέρει το BBC.
«Είναι οι απρόβλεπτες συνέπειες που πρέπει να σκεφτείτε όταν αναπτύσσετε την τεχνολογία», δήλωσε ο Sir Cary Cooper, καθηγητής οργανωτικής ψυχολογίας στο Manchester Business School, ο οποίος έχει γράψει εκτενώς σχετικά με το πώς το προσωπικό μπορεί να υποφέρει.
«Δεν θέλουμε την τεχνολογία εκτός, επειδή είναι πολύ καλή για την επικοινωνία, αλλά δεν έχουμε αναπτύξει καλές οδηγίες για αυτό που θα αποτελούσε παραγωγική χρήση της», είπε.
«Οι τεχνολογίες μπορούν να επιβαρύνουν τους ανθρώπους και να τους καθιστούν λιγότερο παραγωγικούς επειδή αποσπούν την προσοχή τους», συμπληρώνει ο καθηγητής.
Ο Sir Cary είπε ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι το δεύτερο πιο ζημιογόνο ζήτημα στις μεγάλες επιχειρήσεις.
Αναγνωρίζοντας αυτό, πολλές εταιρείες εφαρμόζουν πλέον μαι πολιτική πιο περιορισμένης αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια προσπάθεια να ελαφρυνθεί το φορτίο των εργαζομένων.
«Η παραγωγικότητα προέρχεται από δημιουργική ανταλλαγή», είπε ο καθηγητής και ξεκαθάρισε πως «δεν προέρχεται από ανθρώπους που κάθονται μπροστά από μηχανές που στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».
σχόλια