Οι «μολυσμένοι» και ο ρόλος των social media στην μάχη κατά του Ebola

Οι «μολυσμένοι» και ο ρόλος των social media στην μάχη κατά του Ebola Facebook Twitter
0

Παρατηρώντας τις αναφορές για την εξάπλωση του Ebola, στο Facebook και το Twitter, μπορεί κανείς να δημιουργήσει την εσφαλμένη (ακόμα) εντύπωση ότι ο φονικός ιός έχει εξαπλωθεί σε όλη την υφήλιο.

Ιδιαίτερα μετά τον εντοπισμό του πρώτου επιβεβαιωμένου κρούσματος στις ΗΠΑ, στις 30 Σεπτεμβρίου και τον θάνατο του ασθενή λίγες μέρες μετά, οι αναφορές σχετικά με τον ιό στο Twitter, εκτοξεύθηκαν από τις 100 στις 6.000 το λεπτό, όπως αναφέρει το Time.

Όμως οι υποψίες κρουσμάτων σε άλλες πολιτείες της Αμερικής, που αποδείχθηκαν όλες ψευδείς, έκανε τον κόσμο να τουητάρει γι' αυτές με έκδηλο πανικό αγνοώντας τα νέα περί λανθασμένων διαγνώσεων. Αρκετοί μάλιστα, από αυτούς συνέχιζαν να διαδίδουν ότι ο Ebola μεταδίδεται μέσω του νερού, του αέρα και της τροφής. Στοιχεία τα οποία είναι εντελώς ανακριβή.

Μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να "σκοτώσεις" μια και καλή μια φήμη που αρνείται να πεθάνει στο εύφορο προς αυτή τοπίο των social media είναι η ακαριαία και έγκυρη ενημέρωση που προέρχεται από έγκυρες πηγές

Οι επιστήμονες που μελετούν τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε στο πλαίσιο των κοινωνικών δικτύων χρησιμοποιούν τo επίθετο «οι μολυσμένοι».

«Πρόκειται για έναν όρο που περιγράφει τη μερίδα των δισεκατομμυρίων χρηστών κοινωνικών μέσων, που πιάνεται από μια λάθος πληροφορία και σπεύδει να τη μεταδώσει, ποστάροντας την σε ένα ανακριβές Tweet ή status update, "μολύνοντας" κι άλλους,» αναφέρει ερευνητής της Microsoft στον τομέα της online επικοινωνίας.

Όταν παίρνουμε από κάποιο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο μια πληροφορία που αφορά μια κατάσταση κρίσης, δεν σκεφτόμαστε μόνο την πληροφορία, αλλά και το γεγονός ότι ο πομπός της είναι ένας άνθρωπος που εμπιστευόμαστε. Άρα θεωρούμε έγκυρη και την πληροφορία καθεαυτή, αναφέρει ο Ceren Budak, της Microsoft.

Το άλλοθι γι' αυτή τη συμπεριφορά είναι ο φόβος, που εξωθεί τους ανθρώπους να διαδίδουν ανακρίβεις πληροφορίες, ιδιαίτερα σε καταστάσεις πανικού, υποστηρίζει ο διδακτορικός φοιτητής του τμήματος έρευνας δικτύων, του Πανεπιστημίου της Indiana, Εμίλιο Φερράρα.

Και η λύση;

Μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να "σκοτώσεις" μια και καλή μια φήμη που αρνείται να πεθάνει στο εύφορο προς αυτή τοπίο των social media είναι η ακαριαία και έγκυρη ενημέρωση που προέρχεται από έγκυρες πηγές (υγειονομικές υπηρεσίες κρατικούς φορείς), υποστηρίζουν οι ειδικοί, προειδοποιώντας όμως ότι δεν είναι επαρκής.
Χρειάζεται να εντοπιστούν οι influencers, δηλαδή οι πομποί, που ασκούν μεγάλη επιρροή ή θεωρούνται απόλυτα αξιόπιστοι από μεγάλες μερίδες του online πληθυσμού, ιδιαίτερα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και να διαδώσουν το ταχύτερο δυνατόν την πιο έγκυρη πληροφορία, που θα προλάβει ή θα καταπνίξει τις όποιες φήμες. Είτε πρόκειται για τον ιό ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία πανικού.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μυστήριο για την αιτία του καρκίνου στους νέους οδηγεί στο έντερο - Τι λένε οι επιστήμονες

Τech & Science / Το μυστήριο για τον καρκίνο στους νέους κάτω των 50 οδηγεί στο έντερο

Πώς το Ozempic, από φάρμακο για απώλεια βάρους, θα δοκιμαστεί για την πρόληψη καρκίνου του παχέος εντέρου - Οι παράγοντες κινδύνου - «Κάτι μας διαφεύγει» λένε οι επιστήμονες που ψάχνουν την αιτία εμφάνισης καρκίνου στους νέους
LIFO NEWSROOM
Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Τech & Science / Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του γαντιού είναι ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ο οποίος ανιχνεύει την πρόθεση του χρήστη για κίνηση και ενεργοποιεί τη λειτουργία του γαντιού
LIFO NEWSROOM
Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Τech & Science / Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Το 2022, η Tesla προέβλεψε ότι οι πωλήσεις της θα αυξάνονταν κατά 50% από χρόνο σε χρόνο, αλλά η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ δεν έχει παρουσιάσει την αναμενόμενη αύξηση
LIFO NEWSROOM
Έκκληση ΠΟΥ στην Κίνα: «Μοιραστείτε τα δεδομένα για την προέλευση του Covid»

Τech & Science / Έκκληση ΠΟΥ στην Κίνα: «Μοιραστείτε τα δεδομένα για την προέλευση του Covid»

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείες προέτρεψε την Κίνα να μοιραστεί τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της για την προέλευση της πανδημίας, με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από την εμφάνισή του ιού
LIFO NEWSROOM
parco.gov.gr: Τι είναι και πώς λειτουργεί η νέα εφαρμογή γονικού ελέγχου για τα social media

Ελλάδα / parco.gov.gr: Τι είναι και πώς λειτουργεί η νέα εφαρμογή γονικού ελέγχου για τα social media

Βίντεο με οδηγίες ενεργοποίησης του parco.gov.gr δημοσίευσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης - Οκτώ ερωτήσεις και απαντήσεις για την προστασία των παιδιών από τους κινδύνους του Διαδικτύου
LIFO NEWSROOM