"Δύο φούστες, δύο ζέρσεϊ ή κορμάκια, ένα πουλόβερ" είναι η αρχή της λίστας* για το πακετάρισμα της σπουδαίας Joan Didion, μια λίστα που έχει γίνει tweet, retweet και έχει εμφανιστεί στο tumblr ξανά και ξανά και ξανά. Η Didion είναι μια από τις πιο εμβληματικές φωνές της σύγχρονης αμερικανικής λογοτεχνίας, μια από τις κορυφαίες εκπροσώπους της Νέας Δημοσιογραφίας, με μια μοναδική φήμη που την έχει φτάσει σε επίπεδα ειδώλου, κάτι που συμβαίνει συνήθως στους ξεχωριστούς ανθρώπους, αφού πεθάνουν.
Όλα αυτά τα χρόνια, εκτός από σπουδαία συγγραφέας και δημοσιογράφος, υπήρξε γνωστή και για το στυλ της. Η Didion έγινε πρόσφατα 80 χρονών και συνεχίζει να γοητεύει. Η ολοκληρωμένη της εμφάνιση και προσωπικότητα εμπνέει τον σύγχρονο κόσμο και ο οίκος μόδας Celine αποφάσισε κάτι εξωφρενικό για τα σημερινά δεδομένα: έκανε την Didion κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας. Μια γυναίκα που έχει απομακρυνθεί πάρα πολύ από την μεταεφηβική ηλικία των μοντέλων και έχει μεταμορφωθεί με μεγάλη προσπάθεια και πολλά χτυπήματα της μοίρας σε έναν άνθρωπο με μακρύ και σημαντικό παρελθόν – εξακολουθώντας να έχει το ίδιο, ενδιαφέρον και προσωπικό στυλ που είχε πάντα.
*Η λίστα της Joan Didion
Λίστα βαλίτσας:
2 φούστες
2 ζέρσεϊ ή κορμάκια
1 πουλόβερ
2 ζευγάρια παπούτσια
Καλσόν
Σουτιέν
Νυχτικό
Τσιγάρα
Μπέρμπον
Τσαντάκι με: σαμπουάν, οδοντόβουρτσα/οδοντόπαστα, σαπούνι της Basis, ξυραφάκι, αποσμητικό, ασπιρίνες, φάρμακα, Tampax, κρέμα προσώπου, πούδρα, baby oil
Στο χέρι:
Κουβέρτα μοχέρ
Γραφομηχανή
2 σημειωματάρια και στυλό
Κλειδιά σπιτιού
"Αυτή η λίστα ήταν καρφιτσωμένη στο εσωτερικό της ντουλάπας μου στο Χόλυγουντ εκείνα τα χρόνια που ήμουν λίγο ή πολύ ρεπόρτερ. Η λίστα με βοηθούσε να φτιάχνω βαλίτσα χωρίς να σκέφτομαι, για οποιαδήποτε αποστολή. Να σημειωθεί η εσκεμμένη ανωνυμία της εμφάνισης: γράφοντας μια φούστα, ένα κορμάκι και καλσόν μπορούσα να είμαι προετοιμασμένη για όλο το φάσμα της παγκόσμιας κουλτούρας. Να σημειωθεί και η μοχέρ κουβέρτα για τις πτήσεις χωρίς κουβέρτες και για τα δωμάτια ξενοδοχείων με σταθερό κλιματισμό. Να σημειωθεί το μπέρμπον για το ίδιο δωμάτιο ξενοδοχείου. Να σημειωθεί η γραφομηχανή για το αεροδρόμιο, για την επιστροφή: η ιδέα ήταν να μπαίνω στο νοικιασμένο αυτοκίνητο, να κάνω check in, να βρίσκω ένα παγκάκι και να ξεκινάω με τις σημειώσεις της ημέρας."
Το ενδιαφέρον της Didion για το στυλ και τα ρούχα στο παρακάτω απόσπασμα, από μια αμερικανική Vogue του 2011 (μετάφραση, πρόχειρη, δική μου)
«Είχα μια μαύρη μεταξωτή εσάρπα, που είχα ανασύρει από ένα από τα πολλά μυστηριώδη κουτιά στα οποία η μητέρα μου κράτησε όσα είχε όταν ήταν 24 χρονών. Σε ένα άλλο τέτοιο κουτί βρήκα μια κάπα Jean Patou, κόκκινο βελούδο με λευκή γούνα γαρνίρισμα στον γιακά, που ανέφερε ότι φορούσε μετά από την δεξίωση του γάμου της. Βρήκα επίσης ένα μάξι, μέχρι τους αστραγάλους κόκκινο δαντελένιο φόρεμα που φορούσε όταν 'παρέθετε τσάι', μια μορφή διασκέδασης που φαντάζομαι συνήθιζε πιο πολύ από οποιονδήποτε άλλον στην επαρχιακή Καλιφόρνια όπου ζούσαμε. Και η δική της μητέρα 'παρέθετε τσάι'. Όλοι οι φίλοι της 'παρέθεταν τσάι', κάθε 'τσάι' περιλάμβανε κουλουράκια βουτύρου μέσα από μεταλλικά κουτιά και παστέλ γλυκίσματα από το See's. To 'τσάι' ήταν μια διαδικασία που συνεπαγόταν, όπως είχα παρατηρήσει, την τακτοποίηση ημιδιαφανών φετών λεμονιού σε λευκές πιατέλες Wedgwood και μικρά σάντουιτς με λευκό μαλακό τυρί και κάρδαμο, σύμφωνα με το Boston Cooking School Cookbook, το βιβλίο με το οποίο η Μπρέντα διδάχθηκε να φτιάχνει την τέλεια λευκή σάλτσα. Και μετά, το πιο σημαντικό βήμα απ' όλα, το κλειδί για το επιθυμητό εφέ, το νόημα όλης της προσπάθειας: το κόκκινο δαντελωτό φόρεμα έβγαινε από το κουτί του και γλίστραγε πάνω από ιβουάρ σιφόν.
Υπήρχαν και άλλες ενδείξεις της ενήλικης ζωής της μητέρας μου σε εκείνα τα κουτιά. Ένα λευκό μεταξωτό πουκάμισο με ασημί πούλιες που φορούσε όταν ο πατέρας μου είχε πάρει μετάθεση στο Colorado Springs και με πήγε για πατινάζ στον πάγο στο ξενοδοχείο Broadmoor. Ένα δώρο για μένα, ένα ασημένιο και τουρκουάζ βραχιόλι των Ναβάχο. Το έχω ακόμα αυτό το βραχιόλι, είναι πολύ μικρό για τον καρπό μου. Έχω φωτογραφίες από εκείνη την εποχή. Σε αυτές τις φωτογραφίες είμαστε κυρίως εμείς με τη μητέρα μας, σε στιγμές που μόλις έχουμε χάσει ή πρόκειται να χάσουμε κάποιο δρομολόγιο, όπως για παράδειγμα όταν προσπαθούμε να αλλάξουμε τραίνα στον σταθμό Union στο Λος Άντζελες, και η μητέρα μου φοράει ένα απρόμαυρο καρό ταγέρ, γόβες Spectator, και πάνω από κάθε αυτί, στερεωμένη μια γαρδένια από μετάξι.»
Η Alexandra Jacobs των New York Times τηλεφώνησε στη Didion για να τη ρωτήσει τι νιώθει σχετικά με το πόσο ο κόσμος τρελάθηκε με την εμφάνιση της στη διαφήμιση της Celine. «Δεν ξέρω. Δεν έχω ιδέα». Με ήρεμο τρόπο εξήγησε ότι αυτή η διαφήμιση δεν ήταν η πρώτη της. Στα τέλη της δεκαετίας του '80 είχε εμφανιστεί σε μια διαφήμιση της Gap. Σε αυτή τη διαφήμιση είναι μαζί με την κόρη της Quintana Roo που πέθανε το 2005, και οι δυο τους φορούν το ίδιο μαύρο ζιβάγκο με την απλή λεζάντα: "Original".
O χαμός της κόρης της και του συζύγου της περιγράφονται στο βιβλίο της Didion, «η χρονιά της μαγικής σκέψης», ένα βιβλίο που χαρακτηρίζεται ως «ένα ανεξίτηλο πορτρέτο της απώλειας». Αν δεν έχετε ακόμη γνωρίσει αυτή την πολύ σπουδαία συγγραφέα, είναι ευκαιρία να την ανακαλύψετε. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα απόσπασμα.
σχόλια