Η πραγματικότητα ως μασονία

Η πραγματικότητα ως μασονία Facebook Twitter
Οι παραλλαγές του εχθρού είναι λίγο-πολύ γνωστές και εμφανίζονται με ασήμαντες διαφοροποιήσεις...
5

«Το έχω ερευνήσει προσωπικά» τονίζει ο οδηγός στο τέλος κάθε φράσης. Κάνει ζέστη με αφόρητη υγρασία αλά Κουάλα Λουμπούρ, αλλά βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη, λίγες μέρες πριν από τις εκλογές. Έχω ήδη κάνει το λάθος να παραδεχτώ ότι διδάσκω στο πανεπιστήμιο, στις πολιτικές επιστήμες. Ξέρω από προηγούμενες εμπειρίες πως αυτοί που νιώθουν δέος και μια αόριστη διέγερση στο άκουσμα των «πολιτικών επιστημών» είναι παράξενα όντα. Και έπεσα πάλι στην περίπτωση.


Ο λόγος του ταξιτζή είναι χειμαρρώδης καθώς σπάει σε διάφορες κατευθύνσεις. Σκαλώνει όμως στο ίδιο σημείο. Πίσω από τη μεγάλη σκηνή του εθνικού δράματος και τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών του, υπάρχουν, λέει, αυτοί που καθορίζουν όλες τις εξελίξεις: οι μασονικές στοές.


Σε λίγα λεπτά μού αναφέρει λεπτομέρειες ξεσηκωμένες ποιος ξέρει από ποιες γωνιές του Ίντερνετ ή από την πληθωρική βιβλιογραφία για τις μυστικές διαστάσεις της πραγματικότητας. Συγκρατώ κάτι για μια στοά Φιλίππων, ενώ ο Κώστας Καραμανλής και η λίστα Φαλτσιανί μπλέκονται στη ροή της αφήγησης.

Το βέβαιο είναι πως ό,τι κι αν βγάλουν οι κάλπες, η μάχη με τους δαίμονες δεν θα σταματήσει . Οι «προσωπικές έρευνες» θα συνεχιστούν, σε αναζήτηση του μεγάλου εθνικού καταστροφέα και των μεταμφιέσεών του στον χρόνο.


Η σκηνή μού θυμίζει κάτι που το έχω συναντήσει με τρομακτική συχνότητα τα τελευταία χρόνια: ανθρώπους με το σύνδρομο του παντογνώστη, βέβαιους για τη μύησή τους στα απόκρυφα των οικονομικών, στα παρασκήνια της γεωπολιτικής, στη διεθνή διπλωματία.


Οι άνθρωποι αυτοί παίρνουν συνήθως εξαιρετικά σοβαρό ύφος ανακοινώνοντας τα πορίσματα των ερευνών τους. Σαν να διαθέτουν σίγουρες πηγές και εσωτερική πληροφόρηση. Για το σύστημα. Για τις ηγεσίες, τους σκοπούς και τη διανομή ρόλων. Για τους αποπροσανατολισμούς που επιχειρούνται με «άνωθεν καθοδήγηση».


Αυτοσχέδιοι ερευνητές του υπερφυσικού στην πολιτική, η σχετική κατηγορία φούσκωσε υπερβολικά τα τελευταία χρόνια. Είναι ο κόσμος που καθόλου δεν τον πτοεί η πολυπλοκότητα των πραγμάτων, ο κόσμος που δηλώνει πως γνωρίζει τα αίτια αλλά και τα πρωτόκολλα θεραπείας.


Συνήθως μένουν στον ισχυρισμό πως ζούμε σε δικτατορία ή σε κάποιο είδος τυραννικού καθεστώτος. Και εδώ είναι το παράδοξο: η ίδια η κατηγορία των μυημένων στα μυστικά της πολιτικής είναι ένα προϊόν της μαζικής δημοκρατίας και των αλλαγών που αυτή έφερε στην καθημερινότητα. Ο μαγεμένος της συνωμοσιολογίας είναι μια εκδοχή του φιλέρευνου ατόμου, αυτού που δεν αποδέχεται παθητικά μια γνώμη αλλά την ψάχνει, την ανασκευάζει και την αναδημιουργεί. Ασκεί αυτό που κάποιοι κοινωνιολόγοι ονομάζουν «κοινωνικό αναστοχασμό».


Είναι το αντίστοιχο του υποχόνδριου, ο οποίος αναζητά διαρκώς και άλλες γνώμες για την κλινική του κατάσταση, γιατί δεν εμπιστεύεται κανέναν. Η κρίση εμπιστοσύνης στους θεσμούς και η άνθηση της «αμφισβήτησης» στον κήπο του Διαδικτύου έφτιαξαν αυτήν τη νέα κοινή γνώμη.


Αναρωτήθηκα, βέβαια, τι θα ψηφίσει ο οδηγός την Κυριακή. Στριφογύριζε μεν στην απόρριψη των πάντων, αλλά δεν βρισκόμουν μπροστά σε έναν αγανακτισμένο.

Ο συνομιλητής μου είχε εμμονή με τις μασονικές στοές. Και με τον σιωνισμό που, σύμφωνα με την παλιά παράδοση, πάει πάντα μαζί με τον αντιμασονισμό.


Οι παραλλαγές του εχθρού είναι λίγο-πολύ γνωστές και εμφανίζονται με ασήμαντες διαφοροποιήσεις. Αν, όμως, η εβραιομασονική φαντασίωση είναι μια σταθερά της ακροδεξιάς και του νεοναζισμού, ο άνθρωπός μου φαινόταν ήπιος και δίχως τη φλόγα του φανατικού. Σβησμένος πολιτικά έμοιαζε και μαζί πανέτοιμος να προβάλει την πιο ακραία εξήγηση όσων μας συμβαίνουν.
Να ανήκει, άραγε, στους αναποφάσιστους; Ή σ' εκείνους που έχουν αποφασίσει εκ προοιμίου ότι η Ελλάδα είναι πάντα καρφωμένη στον σταυρό του μαρτυρίου, το αγνό θύμα μιας πλεκτάνης παγκοσμίων διαστάσεων;


Το βέβαιο είναι πως ό,τι κι αν βγάλουν οι κάλπες, η μάχη με τους δαίμονες δεν θα σταματήσει. Οι «προσωπικές έρευνες» θα συνεχιστούν, σε αναζήτηση του μεγάλου εθνικού καταστροφέα και των μεταμφιέσεών του στον χρόνο. Ο ανορθολογισμός και η τάση για καθολική απόρριψη των ελίτ θα είναι παρόντα και όχι πάντα γραφικά ή ανώδυνα.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Δεν ξέρω ποιό τυπικό ακολουθεί ο ελληνικός ελευθεροτεκτονισμός, το σκωτζέζικο, αγγλικό ή κάποιο άλλο άλλης αδερφότητα... Όμως κάτι δεν πάει καλά, ιδιαίτερα όταν υπάρχει σήμερα η ελευθερία της γνώσης στη μέση και η πρόσβαση σε δεδομένα παλιότερων εποχών. Δεν αντιλέγω πως πολλά που γράφονται είναι ψευδή και κατασκευασμένα για να προκαλέσουν εντυπώσεις, να τρολάρουν ίσως, να εξυπηρετήσουν ιδεολογίες και συμφέροντα, στην πιο βαριά των περιπτώσεων. Και στην όλη ιστορία δεν βοηθάνε δύο πράγματα, καθόλου μα καθόλου όμως: Η άκρα μυστικότητα που τηρούν τα μέλη, σε συνδυασμό με την απαγόρευση άσχετων με την αδερφότητα να ερευνήσουν τις πηγές τους και το γνωστό ρητό, πως "το καλύτερο μέρος για να κρύψεις ένα μεγάλο μυστικό, είναι μπροστά στα μάτια όλων". Ακούγονται κατά καιρούς και διάφορα απίστευτα για απελάσεις μελών που άνοιξαν ή επροτίθεντο να ανοίξουν το στόμα τους και να πουν "μυστικά" της οργάνωσης, μέχρι και δολοφονίες. Για ράσα, μυστικές τελετουργίες σε ανήλιαγα υπόγεια, τελετές με όργια και αίμα και γενικά ό,τι πιο urban legend και μεσαίωνας-story μπορούσε να φανταστεί κάποιος, με μυαλό μικρού παιδιού.Το μόνο σίγουρο είναι ο μυστικός κώδικας επικοινωνίας και αναγνώρισης των μυημένων, καθώς και η ιδιαίτερη μεταχείρηση, ίσως με οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, των μελών της οργάνωσης. Οι ίδιοι ισχυρίζονται πως δεν έχουν καμμία μα καμμία σχέση με θρησκείες και πως μάλιστα δέχονται κάθε άνθρωπο που πιστεύει στο οτιδήποτε. Επίσης αρνούνται κατηγορηματικά την άμεση οικονομική ενίσχυση των νέων μελών, λέγοντας μάλιστα πως αυτά είναι υποχρεωμένα κιόλας να πληρώνουν και κάποιου είδους συνδρομή, που τους αντιστοιχεί. Αυτοπροσδιορίζονται ως εταιρεία/συντεχνία, επαγγελματικού σκοπού και ενδιαφέροντος, για άτομα που ήδη έχουν δουλειά και θέση στην κοινωνία, χωρίς να παρουσιάζουν κάτι περισσότερο από αυτό. Κάποτε προσπάθησα να αιτηθώ να μπω στην οργάνωση, από απλή περιέργεια, αλλά δεν έκατσε η φάση.Δεν ξέρω κάτι άλλο, ούτε μπορώ να πιστέψω σε τέρατα και δαίμονες που θέλουν άλλοι παραμυθατζήδες. Ίσως την ατελείωτα κακή φήμη που τους κατατρέχει, να την ωφείλουν σε πολύ κακόφημες περσόνες του παρελθόντος, όπως ο Alistair Crowley, οι αποίοι για κάποιο διάστημα υπήρξαν διαπιστωμένα μέλη κάποιας (ξένης) στοάς.
Κύριε Σεβαστάκη η μασωνική στοά της θεσσαλονίκης βρίσκεται δίπλα απ την Κεντρική βιβλιοθήκη επι της εθνικής αμυνης στο κτήριο του κινηματογράφου 'Μακεδονικός'' απεναντι απο το βιβλιοπωλείο 'ψαρας'Εξω απο την θωρακισμενη πόρτα θα παρατηρήσετε το 'ματι που τα βλεπει ολα' τις πυραμιδες κτλ οπως και μεσα στον προαυλιο χώρο το άγαλμα ενός ''μεγάλου διδάσκαλου τέκτονα'.
κύριε Σεβαστάκη, σεβαστό το κείμενό σας αλλά το να γράφετε πως ζούμε σε μια μαζική δημοκρατία φοβάμαι μήπως οφείλεται στην υπερβολική έκθεσή σας στις απόψεις του εν λόγω αναμφίβολα ψυχωτικού οδηγού που συναντήσατε. Συγκεκριμένα ζούμε σε φιλελεύθερη ολιγαρχία όπως και πολλά άλλα κράτη και για να προλάβω αντιδράσεις αν το συγκρίνετε με τις ανελεύθερες μοναρχίες μάλλον είναι καλύτερο.Το συμπέρασμα της τελευταίας πρότασης περί απόρριψης των ελίτ είναι νόθο. Βεβαίως και δεν υπάρχει κανένα λογικό επιχείρημα αποδοχής των ελίτ που βασίζονται στον οικονομισμό. Καπιταλισμό ή Μαρξισμό ή όποιον άλλο τον πρεσβεύει. Και οι ψυχωτικοί αναμεταδότες των συνομωσιολογιών απλά μεταφέρουν την ευθύνη από τον - κυρίαρχο; - άνθρωπο που αποφασίζει, ασκεί εξουσία, υπογράφει έναν αντιδημοκρατικό νόμο, από τον υπουργό δηλαδή σήμερα, σε στοές, νεφελίμ και "γεωπολιτικές". Με άλλα λόγια η ψύχωση του οδηγού σας δεν απορρίπτει αλλά δέχεται τις οικονομίστικες ελίτ. Και αυτό είναι ανορθολογισμός. Ορθολογισμός είναι η απόρριψή τους και η διεκδίκηση από το άτομο και το σύνολο της αυθύπαρκτης εξουσίας που ορίζει τον χώρο και τον χρόνο των ζωών τους.
Η συνωμοτική αντίληψη της πραγματικότητας είναι φαινόμενο παλαιό. Και η Γαλλική Επανάσταση είχε αποδοθεί από Συντηρητικούς σε πλεκτάνη των μασονικών στοών. Απλώς με το διαδίκτυο αυτή η ερμηνεία του κόσμου έχει γίνει πιο ορατή. Δεν είναι περίεργο που άνθρωποι που δεν έχουν πρόσβαση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων-δεν ανήκουν δηλαδή σε κάποια ελίτ- υποκαθιστούν αυτό που δεν γνωρίζουν με φανταστικές υποθέσεις. Όποιος είχε έστω και κάποια ιδέα των θρησκευόμενων κύκλων της Θεσσαλονίκης τη δεκαετία του 80 και 90 μπορεί να θυμηθεί πόση πέραση είχαν οι συνωμοτικές ερμηνείες, τα πρωτόκολλα των σοφών της Σιών, οι πλεκτάνες των μασόνων. Πιστεύω μάλιστα πως αυτές οι αντιλήψεις έχουν κοινό μεγαλύτερο από ότι γενικά νομίζουμε. Παρά το συχνά παράλογο τους περιτύλιγμα αποτελούν μηχανισμούς άμυνας παραδοσιακών ταυτοτήτων που αισθάνονται οτι κινδυνεύουν από τη νεωτερικότητα. Η αίσθηση του κινδύνου είναι ορθή. Οι φιλελεύθερες ελίτ της νεωτερικότητας ασφαλώς είναι φορείς μιας κοσμοθεωρίας και πρακτικής που θα σαρώσει και στην Ελλάδα παραδοσιακούς θεσμούς όπως η Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως ο Διαφωτισμός και η Επανάσταση έπληξαν την Καθολική Εκκλησία στη Γαλλία και ανά τον κόσμο. Ο φόβος του Νέου οδηγεί σε αγκίστρωση σε παραδοσιακές βεβαιότητες και η άγνοια της πολιτικής πρακτικής σε φανταστικές ερμηνείες. Όμως η υπαρξιακή αντίθεση ανάμεσα στον πληβείο Ελληνορθόδοξο και τον εκδυτικισμένο διανοούμενο αστό είναι πραγματικό μέγεθος στην ελληνική κοινωνία και ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν ανά τον κόσμο. Ένα από τα φαινόμενα που η πραγματική αυτή αντίφαση γεννά είναι οι φανταστικές θεωρίες συνωμοσίας. Και επειδή Αλιβιζάτος, Βερέμης, Τσούκαλης, Κουλουμπής έχουν ως αντίπαλο δέος τους Γιανναρά, Ζουράρι, Μεταλληνό και άλλους, οι μη διανοούμενοι οπαδοί της Παράδοσης θα τρέφονται με την απλοποιημένη τροφή των θεωριών συνωμοσίας μέχρι που η ιστορία να λύσει την αντίφαση ανάμεσα στην Παράδοση και τη Νεωτερικότητα στη χώρα μας και να δημιουργήσει νέες αντιφάσεις που θα απασχολήσουν τις διάδοχες γενεές.
Είμαι σίγουρος πως κανένας άνθρωπος που πιστεύει σε θεωρίες συνωμοσίας δεν θα έβαζε το χέρι του στη φωτιά γι' αυτές. Κι αν το έκανε, θα ήταν για το σόου. Το ξέρω πως όλοι μας θα θέλαμε πολίτες ενημερωμένους κι ενεργούς, αλλά να πούμε την αλήθεια, ένας ταξιτζής χρειάζεται κάτι ξεκούραστο να συζητά τόσες ώρες στο τιμόνι. Ο ίδιος άνθρωπος από μια άλλη θέση θα πίστευε άλλα.Να πούμε ακόμη πως συμπληρωματικά προς αυτούς που πιστεύουν στις θεωρίες συνωμοσίας λειτουργούν κι όσοι δεν πιστεύουν και χαίρονται να αποκαλούν ηλίθιους τους πρώτους. Και οι δύο συμπεριφορές είναι εν πολλοίς ακίνδυνες, χωρίς προεκτάσεις στις πραγματικές ζωές των ανθρώπων.