Την αποκάλυψη της υπόγειας κοίτης του Ιλισού και τον επανασχεδιασμό της διαδρομής του τραμ εξετάζουν επιστήμονες υπό τον Νίκο Μπελαβίλα.
Σύμφωνα με το newmoney.gr την εμβληματική ιδέα, η οποία θα είναι και η πρώτη σημαντική παρέμβαση μητροπολιτικού χαρακτήρα της νεοσύστατης εταιρείας Ανάπλαση της Αθήνας, ετοιμάζει μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ Νίκο Μπελαβίλα.
Ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ για το δήμο Πειραιά και Πρόεδρος της Ανάπλασης της Αθήνας, που αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο των υπουργών Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη και Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη για την μεταμόρφωση της πόλης, έχει αναλάβει κύριος συντονιστής των δράσεων προκειμένου να υπάρξει μια μεγάλη παρέμβαση στην καρδιά της Αθήνας και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ιλισού.
Πρόκειται για μία περιοχή που αιφνιδιαστικά τον περασμένο Οκτώβριο, ο κ. Σπίρτζης συνεπικουρούμενος από την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου είχε ανακοινώσει την σοβαρή διάβρωση της υπόγειας κοίτης του Ιλισού, η οποία οδήγησε και στην αναστολή της λειτουργίας του τραμ από την περιοχή του Νέου Κόσμου (στάση Κασομούλη) έως το Σύνταγμα.
«Μελετούμε ένα σχέδιο το οποίο προβλέπει το ξήλωμα της πλάκας από το Καλλιμάρμαρο έως το Φιξ με στόχο να ξαναβγεί στον αέρα το ποτάμι και να δημιουργηθεί μια πράσινη διαδρομή, με εκτροπή του τραμ στην Συγγρού» αναφέρει ο κ. Μπελαβίλας.
Η γραμμή του τραμ μπορεί να μεταφερθεί όπως σημειώνει, στην Συγγρού χωρίς να επηρεάζει την κυκλοφορία και παράλληλα θα αποσυμφορήσει την κίνηση στην Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Από το υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι η γραμμή του τραμ θα μπορούσε ακόμη και να απαλειφθεί καθώς στο σημείο αυτό η επιβατική κίνηση εξυπηρετείται σε πολύ κοντινή απόσταση από το μετρό.
Θα χρειαστεί όμως συντήρηση και αποκατάσταση της βλάβης στο υπόλοιπο κομμάτι του Ιλισού που δεν περιλαμβάνει η παρέμβαση.
Ο κ. Μπελαβίλας σημειώνει ότι ο σχεδιασμός της Ανάπλασης της Αθήνας έχει την έγκριση του κ. Σπίρτζη αλλά και της κ. Δούρου και ότι τα χρήματα που θα δαπανηθούν για την αποκατάσταση της βλάβης μπορούν να διατεθούν για την παρέμβαση αυτή, για την οποία ήδη υπάρχει έτοιμο προσχέδιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι για τα σχέδια που εκπονούνται για τον Ιλισό αναφέρθηκε σε τηλεοπτική της συνέντευξη χθες και η κ. Δούρου.
«Διερευνούμε τη δυνατότητα αποκάλυψης της αρχαίας κοίτης του Ιλισού, αντί να επισκευάζουμε μια γερασμένη πλάκα, που έκρυψε τον Ιλισό, και μάλιστα με κόστος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» δήλωσε η Περιφερειάρχης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για το σχεδιασμό έχει συνδράμει μια άτυπη ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μιλόπουλος αλλά και ο Πρύτανης του ΕΜΠ και συγκοινωνιολόγος κ. Ιωάννης Γκόλιας.
Ο σχεδιασμός θα ενταθεί με την δημιουργία τεχνικής συντονιστικής ομάδας εργασίας με την συμμετοχή εκπροσώπων από τα υπουργεία Υποδομών, Πολιτισμού, της Αττικό Μετρό αλλά και από το δήμο της Αθήνας, η οποία αναμένεται να συγκληθεί εντός των ημερών.
Η ομάδα αυτή θα κληθεί να επεξεργαστεί και να μελετήσει όλα τα δεδομένα, εξετάζοντας το ενδεχόμενο της αποκάλυψης της κοίτης του Ιλισού από την περιοχή της Αγίας Φωτεινής έως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φίξ καθώς και της παράκαμψης της γραμμής του τραμ στο συγκεκριμένο τμήμα συνολικού μήκους 1,2 χιλιόμετρα.
Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Οκτώβριο έχει ανασταλεί η κίνηση της λειτουργίας του τραμ στους σταθμούς «Συγγρού Φιξ», «Νέος Κόσμος», «Ζάππειο» και «Σύνταγμα».
Με πληροφορίες από newmoney.gr