Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

NO FUTURE. Σάββατο πρωί, στα πρόθυρα κατάθλιψης. Ξαφνικά τίποτα δεν είναι το ίδιο. Ο κόσμος στη λαϊκή παγωμένος κι αμίλητος, τα σχόλια συγκρατημένα, το ίδιο και οι φωνές των παραγωγών που σχεδόν δεν ακούγονται, σαν κάποιος να πάτησε το mute. Επιστρέφοντας στο σπίτι, διαπιστώνω με έκπληξη ότι ο ένας μετά τον άλλον οι γείτονες κλειδώνουν ανεξήγητα τα wi-fi (αποτέλεσμα της κρίσης; Σημασία έχει ότι μέχρι το μεσημέρι μένω χωρίς σύνδεση). Στην τηλεόραση οι προβλέψεις απελπιστικές (no future), το χάλι της Ελλάδας πρώτη είδηση στα διεθνή πρακτορεία, ο μόνος τρόπος για να διατηρείς τη διάθεσή σου σε ικανοποιητικά επίπεδα είναι η άγνοια. Λίγο πριν φτάσουμε στο Γκάζι για το 7ply Project ακολουθούμε τις συμβουλές hipsterάδων φίλων και κάνουμε μια στάση στον νέο γαλλικό φούρνο που άνοιξε στην Πανεπιστημίου («ένα καλό γλυκό μπορεί να λειτουργήσει σαν αντικαταθλιπτικό»). Ο κακός χαμός. Οι ουρές θυμίζουν σκηνές από πόλεις του πρώην Ανατολικού Μπλοκ την εποχή που άνοιξαν τα McDonalds. Εικόνες Μόσχας, με καλοντυμένες κυρίες με μαλλί κομμωτηρίου που κρατάνε χαρτάκια με σημειώσεις (ονόματα γλυκών στα γαλλικά, γραμμένα με ελληνικούς χαρακτήρες) και κάνουν εκνευριστικά σχόλια, κοστουμαρισμένους τύπους που έχουν λουστεί με κολόνια και περίεργους περαστικούς που μπαίνουν στην ουρά για να ζήσουν την εμπειρία (40 λεπτά για μια μπαγκέτα). Δεν είχαμε τόσο χρόνο διαθέσιμο. Στο δρόμο για το Γκάζι ακούμε το νέο τραγούδι της αγνώριστης M.I.A. «Born Free», ένα πανκ κομμάτι που σαμπλάρει το «Ghost Rider» των Suicide. Κάτι σαν τη διασκευή του Tricky και της Martina στο Black Steel των Public Enemy, με ένα προκλητικά βίαιο 9λεπτο βίντεο από τον Romain Gavras. Ακόμα πιο προκλητικό κι από το «Foolin'» του Devendra Banhart, όπου εμφανίζεται ξυρισμένος, σε ερωτικές περιπτύξεις με έναν Αβορίγινα...

DOGTOOTH. «Δεν είναι να απορεί κανείς που η Ελλάδα είναι σε οικονομική κρίση» γράφει ο κριτικός της «Guardian», «αν κρίνει από την οικογένεια του Κυνόδοντα, που έχει φτάσει στα έσχατα όρια της πλάνης» (ή κάτι τέτοιο), σε μια παρουσίαση που τον αποθεώνει. Την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν μαζεμένα περισσότερα σχόλια για την ταινία από όσα συνολικά γράφτηκαν πέρσι που προβλήθηκε στις ελληνικές αίθουσες, ίσως επειδή τώρα που διέρρευσε στο ίντερνετ είδε την ταινία πιο πολύς κόσμος (τη βραδιά που εμφανίστηκε σε torrent τα mail και τα μηνύματα πήραν φωτιά). Ο Κυνόδοντας, που από τις 23 του μήνα προβάλλεται στις αίθουσες της Αγγλίας, έφτασε μέχρι το MOMA της Νέας Υόρκης και τώρα ετοιμάζεται να βγει στην Ισπανία, μαζεύει διθυραμβικές κριτικές που μιλούν για «ένα ποίημα για τη δυσλειτουργία με μαύρο χιούμορ, μια γνήσια οπερέτα της αυτοκαταστροφής με θαυμάσιους ηθοποιούς που κοντρολάρεται παγερά από τον σκηνοθέτη» και «κάτι σαν Haneke με στιγμές γέλιου». Ο Κυνόδοντας είναι με διαφορά η καλύτερη ταινία που έχει προκύψει από ελληνικό team τα τελευταία χρόνια, ίσως ακριβώς επειδή δεν θυμίζει τίποτα ελληνικό.

FOREST OF EVIL. Σάββατο βράδυ με το νέο EP των Demdike Stare (του αγγλικού ντουέτου που πήρε το όνομά του από τη γριά μάγισσα του 17ου αιώνα, η οποία κατηγορήθηκε ότι πούλησε την ψυχή της στο διάβολο κι εκτελέστηκε μαζί με άλλα 11 άτομα, μετά από την περιβόητη δίκη), ένα βήμα παραπέρα από το στοιχειωμένο dub και τον πνευματισμό των ράστα που κυριαρχούσαν στο περσινό άλμπουμ τους. Τα δύο κομμάτια του «Forest of evil» που απλώνονται σε 25 λεπτά ακούγονται σαν το σάουντρακ μιας «μεσαιωνικής» ταινίας τρόμου, με τρομακτικά κρουστά και έγχορδα που θυμίζουν Caretaker και σε βυθίζουν στα σκοτάδια. Την ώρα που παίζει το «Dusk» προσέχω στον δρόμο απέναντι δεκάδες μεσήλικες Φιλιππινέζες παραταγμένες στο πεζοδρόμιο με μια αλλόκοτη τάξη. Στέκονται νυχτιάτικα στη σειρά έξω απ' τον χώρο που χρησιμοποιούν για εκκλησία και χώρο συνοικεσίων (!), μιλώντας χαμηλόφωνα. Οι μισές τουλάχιστον φορούν γυαλιά. Μένουν στον δρόμο μέχρι τα ξημερώματα, η μία δίπλα στην άλλη, μουρμουρίζοντας με έναν πνιχτό βόμβο που θυμίζει μυσταγωγική τελετή.

ΕΙΡΚΤΗ. Με αφορμή ένα remix των Φανταστικών Ήχων στο κομμάτι των Metro Decay («Κειμήλια»), πρόσεξα ότι το δυσεύρετο δισκάκι των '80s ξανακυκλοφορεί και μάλιστα σε πολύ προσεγμένη ανατύπωση. Η Ειρκτή Music Records (www.eirkti.com) είναι μια δισκογραφική εταιρεία που τολμάει να ξανατυπώσει σπάνιους και καταργημένους εδώ και χρόνια new wave και post punk δίσκους (μικρούς και μεγάλους, ακόμα και παλιές κυκλοφορίες σε κασέτες) αποκλειστικά σε βινύλιο. Και τα τρία ελληνικά που έχουν ξαναβγάλει (το «Χορός για μουσική» των Χωρίς Περιδέραιο, το «Κειμήλια/Σκιές» των Metro Decay και το άλμπουμ «Alexandros "Data"») είναι πιστά αντίγραφα των original, με το αυθεντικό artwork.

SVENONIUS. Ο Αμερικάνος Ian Svenonius, τραγουδιστής των θρυλικών Make Up (που είχαν λανσάρει δικό τους είδος στα '90s, το «gospel yeh-yeh»), των Nation of Ulysses και των Weird War, μουσικός, συγγραφέας, δημοσιογράφος, παρουσιαστής σε show του vbs.tv κ.λπ., έρχεται στην Αθήνα με το νέο του σχήμα που αποκαλεί Chain and the Gang και με το άλμπουμ «Down with liberty... up with chains»! Το βράδυ της Πρωτομαγιάς στη Μύγα, μαζί με τους Acid Baby Jesus και τον Χρήστο Δασκαλόπουλο.

ACTRESS. Ο Darren Cunningham (που υπογράφει ως Actress) είναι εδώ και μια δεκαετία ενεργό μέλος της βρετανικής χορευτικής underground σκηνής και μάλιστα με δικιά του δισκογραφική (τη Werk Discs) που κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ του Zomby. Το πρώτο άλμπουμ του, το «Hazyville», δεν ξέφυγε από τον στενό κύκλο που τον παρακολουθούσε μέχρι τότε φανατικά, τα δυο τελευταία EP του όμως ήταν η αφορμή να τον προσέξει μεγαλύτερο κοινό και το «Splazsh», το νέο άλμπουμ του που μόλις κυκλοφόρησε μέσα σε έναν καταιγισμό καινούργιων δίσκων, είναι πραγματικά από τα χορευτικά που αξίζει να προσέξει κανείς. Μέσα στην ηχητική ποικιλία των κομματιών του «ανορθόδοξου» άλμπουμ ξεχωρίζει το αριστουργηματικό «Lost» με τα «σπασμένα» γυναικεία φωνητικά και το κοφτό beat του «Get Ohn» που εξελίσσεται σε ένα επίμονο, υποβλητικό tribal που σε εθίζει. Τη δεύτερη φορά που παίζει το «Maze» η τηλεόραση δείχνει ένα ντοκιμαντέρ για το τέλος του κόσμου (όλους τους πιθανούς τρόπους που θα καταστραφεί ο πλανήτης, ο καλύτερος τρόπος για να κλείνεις το Σαββατοκύριακο με απελπισία).

TEN FOR MY I-POD: Actress-splazsh, demdike stare-forest of evil, metro decay-κειμήλια (fantastikoi hxoi edit), ras g-el-aylien part 1, expert medicine-perfect maniac, spirit spine-spirit spine, sharon jones & the dap kings-i learned the hard way, κουστουμάκι-the boy, kay starr-the capitol collector's series, kings go forth-the outsiders are back '10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ