Η πίστη στα θεία αποτελεί βασική συνιστώσα της Αμερικάνικης κοινωνίας. Γι’ αυτό και ακούς συχνά αποσπάσματα από τη Βίβλο να χρησιμοποιούνται ως όπλα στην πολεμική συγκεκριμένων πολιτικών και ηθικοπλαστικών απόψεων ενάντια σε θέματα όπως ο γάμος των ομοφυλόφιλων ή οι εκτρώσεις. Ο αρθρογράφος γνώμης των New York Times Nicholas Kristof κατέστρωσε ένα έξυπνο κουίζ απομυθοποίησης των θρησκευτικών προσταγμάτων που με το έτσι-θέλω πάνε να μας πείσουν ότι οι γραφές καταδίκασαν απερίφραστα την ερωτική επιθυμία και σεξουαλική συμπεριφορά, το διαζύγιο, τον γκέι γάμο και τις αμβλώσεις.
1. Η θέση της Βίβλου στο θέμα των αμβλώσεων είναι:
Α. Δεν αναφέρεται πουθενά.
Β. Η απαγορευσή τους μαζί με κάθε είδους τεχνητό έλεγχο γεννήσεων.
Γ. Καταδικαστική, εκτός αν πρόκειται να σωθεί η ζωή της μητέρας.
2. Η Βίβλος αναφέρει ότι ο γάμος είναι:
Α. Η δια βίου ένωση ενός άνδρα με μια γυναίκα.
Β. Η ένωση ενός άνδρα με 700 συζύγους.
Γ. Συχνά ανεπιθύμητος καθώς αποσπά την προσοχή από την αφοσίωση στον Κύριο.
3. Η Βίβλος αναφέρει σχετικά με την ομοφυλοφιλία:
Α. Το τρίτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, το Λευϊτικόν, περιγράφει το ανδρικό ζευγάρωμα ως κάτι το ειδεχθές.
Β. Οι λεσβίες θα πρέπει να λιθοβολούνται στο κατώφλι του πατρικού τους.
Γ. Υπάρχει αρκετή αμφισημία και καμία ένδειξη σωματικής επαφής, αλλά αρκετοί αναφέρονται δεικτικά στην ύποπτα υπερβολική αγάπη της Ρουθ για τη Ναόμι, καθώς και στα λόγια του Βασιλιά Δαυίδ προς τον Ιωνάθαν: «Η αγάπη σου για μένα είναι αξιοθαύμαστη, καθώς ξεπερνάει την αγάπη για τις γυναίκες.» (ΙΙ Σαμουήλ 1:23-26)
4. Στην Βίβλο, η ερωτική γραφή είναι:
Α. Καταδικαστέα ως «μοιχεία της καρδιάς».
Β. Αποτυπωμένη στο «Άσμα Ασμάτων», το οποίο εξυμνεί το σεξ.
Γ. Αμνημόνευτη
5. Ο Ιησούς λέει ότι το διαζύγιο επιτρέπεται:
Α. Μόνο μετά από συμβουλευτική θεραπεία και δοκιμή χωρισμού.
Β. Ποτέ.
Γ. Μόνο σε όσους άνδρες έχουν άπιστες γυναίκες.
6. Σεξουαλική συμπεριφορά που απαγορεύεται είναι:
Α. Η μοιχεία
Β. Η αιμομιξία
Γ. Το σεξ με αγγέλους
7. Οι άνθρωποι των Σοδόμων καταδικάστηκαν κυρίως για:
Α. Ομοφυλοφιλία
Β. Βλασφημία
Γ. Έλλειψη συμπόνοιας για τους φτωχούς και τους άπορους.
Το κουίζ αυτο, και οι απαντήσεις που ακολουθούν, είναι παρμένα από το νέο βιβλίο της Jennifer Wright Knust με τίτλο «Unprotected Texts: The Bible’s Surprising Contradictions about Sex and Desire». Η Knust διδάσκει τη Βίβλο στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και παράλληλα είναι και πάστορας των Αμερικανων Βαπτιστών.
Το συμπέρασμα της ακαδημαϊκού Knust είναι ότι τα διδάγματα της Βίβλου σχετικά με την σεξουαλικότητα είναι τόσο θολά και αντιφατικά, που γίνονται εύκολα βορά στους ιδεολόγους που θέλουν να τα εκμεταλλευτούν προς όφελος της δικής τους προπαγάνδας. Υπάρχουν και πολλά ακόμη που δεν κατανοούμε. Για παράδειγμα, τι ακριβώς είναι το αμάρτημα των «αρσενοκοιτών» που περιγράφει ο Απόστολος Παύλος; Συχνά αποδίδεται ως αναφορά στην ομοφυλοφιλία, ενώ είναι πιο πιθανό να περιγράφει τους πόρνους ή τους προαγωγούς. Η αμφισημία κυριαρχεί. Παρ’ όλα αυτά, ο Kristof δίνει την άποψη του για το ποιες ειναι οι σωστές απαντησεις στο κουίζ.
1. Α. Οι αμβλώσεις δεν αναφέρονται πουθενά ως τέτοιες.
2. Α, Β και Γ. Η Βίβλος επιτρέπει στη γυναίκα μόνο ένα σύζυγο, αλλά από κει και πέρα είναι «μπάτε σκύλοι αλέστε». Ο ευαγγελιστής Μάρκος οραματίζεται ένα γάμο δια βίου μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Αλλά, ο Βασιλιάς Σολομόντας είχε 700 συζύγους και 300 παλλακίδες. Ενώ οι ευαγγελιστές Ματθαίος και Παύλος επιμένουν ότι είναι προτιμότερο να απέχεις από το σεξ και να αποφεύγεις το γάμο, έτσι ώστε να μπορείς να αφοσιωθείς στο Θεό.
3. Α και Γ. Όσο για τον λιθοβολισμό στο κατώφλι του πατρικού, αυτή είναι η μοίρα των πειραγμένων νυφών, όχι των λεσβιών.
4. Β. Διαβάστε το ‘Ασμα Ασμάτων και κοκκινήστε από ντροπή.
5. Β κι Γ. Ο Ιησούς στο κατά Μάρκον (10:12-12) αποδοκιμάζει το διαζύγιο, αλλά στο κατά Ματθαίον (5:32 και 19:9) φέρεται να υποστηρίζει πως ένας άνδρας μπορεί να χωρίζει τη γυναίκα του αν αυτή αποδειχτεί εξώλης και προώλης.
6. Α, Β και Γ. Ξεχνούμε ότι προγενέστεροι σχολιαστές θεωρούσαν το σεξ μεταξύ ανθρώπων και αγγέλων πράξη ανίερη, το σμίξιμο δυο διαφορετικών ειδών δεν ήταν θεμιτό.
7. Γ. Ο σοδομισμός, ως όρος που αναφέρεται στο σεξ μεταξύ ανδρών, πέρασε στην καθομιλουμένη κατά τον 11ο αιώνα κι έτσι ξένιζε κάπως τους παλαιότερους θρησκευτικούς σχολιαστές. Τα θέματα που είχαν τα Σόδομα με τον Θεό είχαν ως αιτίες ορισμένα χαρακτηριστικά που απέδιδαν στους πολίτες των Σοδομων, όπως η ειδωλολατρία, οι απειλές κατά τρίτων και μια γενική έλλειψη συμπόνοιας. Ο Ιεζεκιήλ αναφέρει πως οι Σοδομίτες «είχαν έπαρση, αφθονία φαγητού, άνετη ζωή κι ευμάρεια, αλλά δεν βοηθούσαν καθόλου τους φτωχούς και τους άπορους».
Μάλιστα... «δεν βοηθούσαν καθόλου τους φτωχούς και τους άπορους». Ποιος να ήξερε ότι αυτή ήταν η έννοια που έδινε η Βίβλος στο σοδομισμό; Σε καιρούς οικονομικής κρίσης και ανέχειας, το ανήθικο, σύμφωνα με τη Βίβλο, είναι να επιφέρεις σκληρή λιτότητα σε βάρος των άπορων και των φτωχών – αυτό δεν είναι που μας καλούν οι Γραφές να αποκηρύξουμε;
Αλήθεια, ο Ορθόδοξος Χριστιανός εν Ελλάδι, πως σκέφτεται τα θέματα αυτά; Πως ερμηνεύει τις Γραφές και τι νόημα δίνει στους διφορούμενους χρησμούς των αγίων πατέρων;
Διαβάζω από το κείμενο «Η Καταδίκη της Ομοφυλοφιλίας από την Αγία Γραφή» που αναρτήθηκε σε Ορθόδοξο μπλογκ.
Η νομοθεσία με την οποία καθόριζε ο Θεός πως έπρεπε να ζει ο λαός Του, καταδικάζει τις ομοφυλοφιλικές πρακτικές ως βαρύτατο αμάρτημα, τιμωρούμενο με θάνατο: Και με άρρενα δεν θα συνευρεθείς, όπως με γυναίκα, είναι βδέλυγμα(Λευιτ. 18: 22) - "Και αν κάποιος κοιμηθεί με άρρενα όπως κοιμάται κανείς με γυναίκα, έπραξαν και οι δύο βδέλυγμα, εξάπαντος θα θανατωθούν, το αίμα τους θα είναι επάνω τους" (Λευιτ. 20: 13). Επίσης περιέχει εντολές που έμμεσα αποτρέπουν τις τάσεις για ομοφυλοφιλία, όπως "Η γυναίκα δεν θα φορέσει αυτό που ανήκει στον άνδρα ούτε ο άνδρας θα ντυθεί στολή γυναίκας, επειδή όλοι εκείνοι που πράττουν έτσι είναι βδέλυγμα στον Κύριο τον Θεό σου" (Δευτ. 22:5).
Είναι αλήθεια πως στους βιβλικούς χρόνους ανθούσε η ομοφυλοφιλία στους ειδωλολάτρες γείτονές του λαού Ισραήλ, οι άνθρωποι όμως του Θεού βρίσκονταν σε πλήρη αντίθεση με τέτοιες πρακτικές. Ο Αβραάμ και ο Λωτ στάθηκαν δίκαιοι ανάμεσα στους διεφθαρμένους γείτονές τους των Σοδόμων και Γομόρρων, τα οποία καταστράφηκαν από τον Θεό εξαιτίας της παράφορης ανηθικότητάς τους, ιδιαίτερα της ομοφυλοφιλίας τους, παράδειγμα για μας της κρίσεως του Θεού σε τέτοιου είδους παραβιάσεις της δημιουργίας Του (Β' Πέτρου 2:10-18).
σχόλια