Κύριε Κουρούδη, τι ωραία αφίσα είναι αυτή;

Κύριε Κουρούδη, τι ωραία αφίσα είναι αυτή; Facebook Twitter
1
Κύριε Κουρούδη, τι ωραία αφίσα είναι αυτή; Facebook Twitter
Είστε λάτρης της όπερας;

Ναι, μου αρέσει πολύ. Λατρεύω βέβαια την τζαζ, αλλά ακούω και κλασική μουσική, και κατ' επέκταση όπερα. Aγαπάω επίσης το σινεμά και την όπερα, αλλά όχι το θέατρο! Με ενοχλεί ο ρεαλισμός του, ενώ η όπερα έχει μια «ψευτιά» που βγάζει πάρα πολλή πλάκα.

Δεν είναι, πάντως, σύνηθες για Έλληνα να είναι εξοικειωμένος με την όπερα. Οπότε, όταν σας καλούν για μία αφίσα από τη Λυρική, ξέρετε ήδη την ιστορία του έργου...

Όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Υπάρχουν πολλές όπερες για τις οποίες δεν έχω ιδέα. Δηλαδή, τη «Σταχτοπούτα» δεν την ήξερα, και μάλιστα μου άρεσε πολύ. Συνήθως ζητάω από τους ανθρώπους της Λυρικής να μου πουν τι διαδραματίζεται στο συγκεκριμένο έργο, μετά ψάχνω και βρίσκω το CD και το ακούω. Αυτό που επιδιώκω δεν είναι να εικονογραφήσω ακριβώς την πλοκή μιας όπερας αλλά να δώσω ένα μήνυμα διαφορετικό. Να χρησιμοποιήσω ένα στοιχείο, όπως έκανα με τη «Σταχτοπούτα», όπου έβαλα ένα ρολόι με τον δείχτη να δείχνει ένα δευτερόλεπτο πριν από τις 12, ή στον «Ριγολέττο», που έβαλα τα παπούτσια του γελωτοποιού να έχουν κόκκινο χρώμα και να στάζουν αίμα.

Ο στόχος μιας αφίσας, βέβαια, είναι να μαγνητίσει το μεγάλο κοινό και να το φέρει στην όπερα. Έτσι δεν είναι;

Ο στόχος είναι να κλείσουμε το μάτι στον θεατή. Ειδικά στις δουλειές που κάνουμε με την Λυρική, θεωρώ ότι όταν κάποιος ακολουθεί τέτοιου είδους θεάματα, έχει μια αισθητική και μια κουλτούρα.

Όταν μπαίνουν οι αφίσες σας στις στάσεις λεωφορείων και στους δρόμους αποδέκτης δεν μπορεί να είναι μόνο ο υποψιασμένος αλλά και ο ανυποψίαστος θεατής. Άλλωστε, για ποιον άλλο λόγο χρησιμοποιείτε το αρχικό γράμμα του τίτλου της όπερας, παρά για να αναγνωρίζεται και να καταγράφεται ο τίτλος...

Αυτό είναι η ιδέα της φετινής χρονιάς. Όταν συνεργάστηκα πρώτη φορά με τη Λυρική, το 2007, είχαμε χρησιμοποιήσει πρόσωπα. Ήταν δώδεκα παραστάσεις και αντίστοιχα δώδεκα πρόσωπα. Παίζω κάθε φορά με μία συγκεκριμένη ιδέα. Φέτος αποφάσισα να ξεφύγω από αυτό που έκανα παλιότερα, την εικονογράφηση δηλαδή, και να πάω περισσότερο προς τη γραφιστική. Βλέπω τη δουλειά μου περισσότερο ως σήματα-σύμβολα.

Έτσι εντυπώνεται περισσότερο στον κόσμο; Ας πούμε, το «π» για τον «Πρίγκιπα που λερώνει».

Ναι, όπως το «σ» για τη«Σταχτοπούτα» και το «R» για τον «Ριγολέττο».

Κύριε Κουρούδη, τι ωραία αφίσα είναι αυτή; Facebook Twitter
Η αφίσα της «Σταχτοπούτας» σου γραπώνει το βλέμμα και το αιχμαλωτίζει αμέσως. Πρόκειται, βέβαια, και για ένα οικουμενικό παραμύθι και το ρολόι είναι ταυτισμένο με αυτό.

Εμένα με ενδιαφέρει οι πιο πιστοί μας οπαδοί να γίνουν ακόμα πιο πιστοί. Και αυτοί που είναι μεταξύ άλλου οργανισμού (Μέγαρο και λοιποί) και της Λυρικής να έρθουν πιο κοντά μας ή να μας ξαναεπισκεφτούν. Όταν πρωτοπήγα, η εικόνα της Λυρικής ήταν σχεδόν αρνητική και στο ευρύ κοινό αλλά ιδίως στους νέους που θέλαμε να προσεγγίσουμε. Αυτό έχει αλλάξει και θέλω να πιστεύω ότι συμβάλαμε κι εμείς. Μάλιστα, έγραψε κάποιος, αναφερόμενος στα σχέδιά μας, ότι αυτό δεν είναι όπερα αλλά Πόπερα.

Ποια θεωρείτε πιο πετυχημένη από τις καμπάνιες σας στη Λυρική;

Το 2007 που ξεκινήσαμε συνέβη κάτι τελείως ανατρεπτικό: για πρώτη φορά ένας τέτοιος φορέας στην Ελλάδα αποκτούσε branding. Μετά ακολούθησαν το Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο, η Στέγη σήμερα – όλα εξαιρετικές δουλειές. Αυτό το θεωρώ μεγάλη μας επιτυχία, το γεγονός, δηλαδή, ότι δώσαμε μια κατεύθυνση στον τρόπο που πρέπει να γίνεται η δουλειά. Στην αρχή είχαμε αντιδράσεις γιατί το κοινό της Λυρικής είναι μεγάλοι άνθρωποι και σε πολλούς δεν άρεσε.

Το πιο αρνητικό που ακούσατε;

Τι δουλειά έχει το κόμικ στην όπερα; Ότι, δηλαδή, ήταν ποπ.

Βέβαια, το στυλ αυτό συνέβαλε στην ανανέωση της Λυρικής γενικότερα...

Ακριβώς. Μάλιστα, το '07, όταν ξεκίνησα τη συνεργασία μου με τη Λυρική, μόλις είχε φύγει ο Λαζαρίδης και για περίπου δύο χρόνια συνεχιζόταν το δικό του ρεπερτόριο, το οποίο είχε πολλά περίεργα έργα και περίεργες σκηνοθεσίες που κολλούσαν πάρα πολύ με τη δική μου, περίεργη αισθητική. Κι ενώ στην αρχή έκανα προσπάθεια να τους πείσω γι' αυτό που πρότεινα –αν και υπήρξε ένας άνθρωπος, που εξακολουθεί να βρίσκεται στη Λυρική, ο οποίος κατάλαβε το πνεύμα μου από την πρώτη στιγμή–, τώρα πια είναι σχετικά ευκολότερο να δεχτούν ό,τι τους προτείνω. Πλέον καταλαβαίνουν τη λογική και το έχουν πάρει απόφαση. Εξάλλου, ο στόχος είναι να προσεγγίσουμε όσο γίνεται περισσότερο νέους, γιατί είναι πραγματικά εξαιρετικό είδος η όπερα κι ας φαίνεται λίγο περίεργο. Είναι τόσο παραμυθένιο και τόσο μαγικό που αξίζει να το μάθουν.

Η λογική αυτή, πάντως, είναι πλήρως αποδεκτή στις όπερες της Ευρώπης.

Εγώ είχα για πρότυπο την Όπερα του Μονάχου, που για μια δεκαετία ακολουθούσε ανάλογη καμπάνια. Ο γραφίστας τους κάνει εξαιρετικές δουλειές και με αυτόν το γνώμονα ξεκίνησα να κάνω τις αφίσες της Λυρικής.

Θα κάνατε μία αφίσα ιδιαίτερα τολμηρή που ίσως θα προκαλούσε;

Όχι, δεν με ενδιαφέρει να προκαλέσω. Με ενδιαφέρει η ουσία του πράγματος.

Γιατί δεν χρησιμοποιείτε φωτογραφία;

Δεν θα είχα πρόβλημα, αν είχα το σωστό υλικό. Αυτό που κάνει η Στέγη φέτος είναι εξαιρετικό. Υπάρχουν δείγματα φωτογραφιών με τα οποία μπορείς να κάνεις αριστουργήματα.

Τελικά, φτάνει το μήνυμα στο ανυποψίαστο κοινό;

Νομίζω ότι επειδή ακριβώς οι αφίσες μου δεν είναι άψυχο design και καθεμιά κάπου παραπέμπει, στο τέλος κάτι μένει.

Κύριε Κουρούδη, τι ωραία αφίσα είναι αυτή; Facebook Twitter

=====

www.nationalopera.gr

www.k2design.gr

 

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

1 σχόλια