Παρακολουθώ με απορίατον καυγά για τις δύο πολυκατοικίες στηΔιονυσίου Αρεοπαγίτου, που χωρίζουν τονέο Μουσείο της Ακρόπολης από το μητρικότου βράχο.
Τελικά νομίζω πωςείμαστε εντελώς απαίδευτοι καιακαλλιέργητοι. Δεν έχουμε κριτήρια ήπροσλαμβάνουσες παραστάσεις για τίποτα.Από τη μία ο Tschumi -o πασίγνωστος δημιουργόςτης Villette- από την άλλη ο παγκοσμίωςάγνωστος Κουρεμένος. Τι Λωζάνη - τιΚοζάνη... Από τη μία ένα επαναστατικόκτίριο που δημιουργεί νέα πρότυπα γιατην έκθεση αρχαιοτήτων - από την άλληδύο συνηθισμένες πολυκατοικίες με κάπωςδιακοσμημένη πρόσοψη.
Αποκτήσαμε κι εμείς(επιτέλους) ένα τρίτο έργο σύγχρονηςαρχιτεκτονικής (μετά την ΑμερικάνικηΠρεσβεία του Gropius και ταΟλυμπιακά του Calatrava), το νέο Μουσείο τηςΑκρόπολης, έργο του Bernard Tschumi και τουΜιχάλη Φωτιάδη. Δεν έχουμε ακόμασυνειδητοποιήσει τη σημασία του καισυζητάμε αν θα πρέπει να ρίξουμε δύοπολυκατοικίες, προκειμένου να ενωθείοπτικά με την Ακρόπολη. (Αλλιώς οιεπισκέπτες του, αντί για τον Παρθενώνα,θα βλέπουν τους φωταγωγούς τους). Τοκακό είναι ότι σε αυτές μένουν «επώνυμοι»,οι οποίοι έχουν ξεσηκώσει τον κόσμουπερασπιζόμενοι τους φωταγωγούς...
Η μία πολυκατοικία(έργο Κουρεμένου) έχει μία ενδιαφέρουσαπρόσοψη (καθυστερημένο art decο) αλλά πέραντούτου ουδέν. Τέτοια έργα υπάρχουνάφθονα σε όλη την Ευρώπη. Κανείς δεν θαέρθει στην Αθήνα για να δει μία πρόσοψηart deco - ενώ πολλοί θα έρθουν για το Μουσείοτης Ακρόπολης, αν το προβάλλουμε επαρκώς.(Μην ξεχνάμε: ένα μουσείο, του FrankGehry, άλλαξε τη ζωή τουBilbao).
Οι ιδιοκτήτες τουςέχουν προκαλέσει εκατοντάδες δημοσιεύματα(μέχρι και βίντεο κλιπ στο YouTube όπουεμφανίζονται οι Αθηναίες Κόρες ναδολοφονούνται από τύπους Matrix) και τέτοιοθόρυβο, που θα νόμιζε κανείς πωςεπιχειρείται η κατεδάφιση του Παρθενώνα.Ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο...
«Κάποτε οι εθνικοίευεργέτες έχτιζαν κτίρια - σήμερα θαέπρεπε να γκρεμίζουν». (Τσαρούχης).Σωστά: ανάσες χρειαζόμαστε - ανάσες!
σχόλια