Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε διοργανώθηκε στη Γκράβα ένα φεστιβάλ αποκλειστικά για τους καλλιτέχνες, από διάφορες μορφές τέχνης, που εκφράζονται μόνο με ηλεκτρονικά μέσα. Δεν εμφανίστηκε κανένα cd, dvd, η οποιοδήποτε όργανο, παρά μόνο λάπτοπ, τάμπλετς, "έξυπνα" κινητά και προτζέκτορες. Υπήρχε δηλαδή μόνο software και όχι hardware.
Ο στόχος των διοργανωτών ήταν να φέρουν σε επαφή όλους όσους δραστηριοποιούνται σε αυτόν το χώρο, να προφέρουν κατευθύνσεις καλύτερης τεχνικής κατάρτισης μέσα από σεμινάρια που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά μέσα έκφρασης από επαγγελματίες και ειδικούς του χώρου. Ήταν το πρώτο ανάλογο event που διοργανώθηκε στην Ελλάδα ως ανοιχτός τρόπος συνάντησης και η μεθοδολογία του στηρίχθηκε στη συζήτηση και τη συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών.
Η ιδέα ανήκει στον Ανδρέα Μουρτζούκο, σαξοφωνίστα στις μπάντες του δήμου Αθηναίων και εδώ και κάποια χρόνια λάτρη της ηλεκτρονικής παραγωγής. Το τελευταίο χρόνο τρέχει ένα δωρεάν πρόγραμμα μουσικής τεχνολογίας και μουσικού αυτοσχεδιασμού στο πολιτιστικό κέντρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60, 210 2011151). Εμείς τον ρωτήσαμε μεταξύ άλλων πως αυτός, ένας μουσικός καριέρας και δάσκαλος σε διάφορα ωδεία, "ασπάστηκε" τα ηλεκτρονικά μέσα και γύρισε την πλάτη στα όργανα.
"Τα τελευταία χρόνια στα ταξίδια μου στο εξωτερικό είδα ότι υπάρχει πολύς κόσμος που ασχολείται μόνο με τα ηλεκτρονικά μέσα. Δεν στήνουν μηχανήματα και όργανα πια. Ο υπολογιστής και η τεχνολογία σου δίνει απεριόριστες δυνατότητες. Έχει ξεπεραστεί πια το μοντέλο που ήθελε συγκεκριμένα βήματα: να μάθεις ένα όργανο, να νοικιάσεις ένα στούντιο, να ηχογραφήσεις το δίσκο και μετά να τον παραδώσεις στη δισκογραφική. Όχι πια. Τώρα μπορείς να γράψεις τη μουσική στον υπολογιστή σου και να τη μοιράσεις μέσω του ίντερνετ. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν πολλοί είναι ότι υπάρχουν παιδιά που δεν παίζουν ντο ματζόρε στα πλήκτρα, αλλά στο πληκτρολόγιό τους. Και δεν είναι υποδεέστεροι. Αν για να πάρω ένα συνθεσάιζερ χρειάζονται 3.000 ευρώ, γιατί να μην δώσω 80 ευρώ και να χρησιμοποιώ ένα αντίστοιχο πρόγραμμα στο κομπιούτερ; Αυτό που θέλω είναι να ενθαρρύνω τα παιδιά που τώρα ξεκινούν και να τους πω ότι δεν χρειάζεται να έχουν τα καλύτερα όργανα για να κάνουν μια επαγγελματική συναυλία. Μπορείς να τα καταφέρεις με έναν υπολογιστή μόνο και μερικά φώτα. Και όχι δεν είναι μόνο η κρίση που μας οδηγεί σε πιο χαμηλά μπάτζετ και μας ωθεί στα ηλεκτρονική μέσα. Η τεχνολογία προχωρά παρά την κρίση. Είναι απίστευτα αυτά που μπορείς να κάνεις πια με το κατάλληλο πρόγραμμα και έχει ξεφύγει από τον στενό πυρήνα της μουσικής. Εν κατακλείδι πιστεύω ότι με την τεχνολογία μπορεί να κάνει ο καθένας το όνειρό του πραγματικότητα πιο εύκολα.
Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν επίσης ο Άκης Πετρινιώτης, που ειδικεύεται στο midi double bass with effects και realtime experimental sound processing, o Βασίλης Κόκλας με επιρροές από την trance σκηνή των 90's, o Koσμάς Κατιμερτζής με ένα set από μουσικά είδη που διαπέρασαν τρεις δεκαετίες, ο Σταμάτης Φουσέκης με το "Noizedelic fol", μια solo live looping παράσταση, ο Τάσος Φωτίου συνθέσεις ηλεκτροακουστικής μουσική και ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και ο Γιάννης Γαρδικλής με πιο "underground" ήχο. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ διοργανώθηκε επίσης σεμινάρια με θέμα "Τα διαδραστικά συστήματα και οι ασύρματοι κοντρόλερς" και "Η οπτιακουστική διαδραστικότητα και οι αισθητήρες ήχου και κίνησης".
σχόλια