Βρετανικό Μουσείο: Ένα βήμα πριν την κατάρρευση η αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Βρετανικό Μουσείο: Ένα βήμα πριν την κατάρρευση η αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί στα social media μετά από δημοσίευμα γνωστού ιστότοπου τέχνης, όπου μιλά για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αίθουσες των ελληνικών, ρωμαϊκών και ασσυριακών αρχαιοτήτων στο Βρετανικό Μουσείο.

Οι πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για ετοιμόρροπες υποδομές, οροφές που στάζουν νερό και ανεπαρκή έλεγχο του περιβάλλοντος όπου εκτίθενται μνημεία που ανήκουν στην παγκόσμια κληρονομιά. Τα στοιχεία αυτά προκαλούν πλήθος ανησυχιών σχετικά με το πόσο ασφαλή είναι τελικά τα εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο, κάποια από τα οποία αναφέρεται πως προστατεύονται με «σεντονόπανο» αντί για γυαλί.

Το δημοσίευμα του Artnet συγκεκριμένα αναφέρεται μεταξύ άλλων στην οροφή των αιθουσών 23 και 8, οι οποίες φιλοξενούν αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά αγάλματα αλλά και αριστουργήματα της ασσυριακής τέχνης. Για αυτές τις αίθουσες το Βρετανικό Μουσείο καταγγέλλεται πως προστατεύει τα εκθέματα μόνο με ένα «λεπτό σεντονόπανο» που καλύπτει τον φεγγίτη της οροφής έχοντας τοποθετηθεί εκεί όπου υποτίθεται θα έπρεπε να βρίσκεται ενισχυμένο γυαλί, προκειμένου να τα προστατεύει από στοιχεία της φύσης.

Στις 23 Ιανουαρίου συντάκτρια του δημοσιεύματος πραγματοποίησε επίσκεψη σε αυτές τις αίθουσες, μία ημέρα που όπως ανέφερε επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες στο Λονδίνο. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει εξαιτίας της καταιγίδας τα «προστατευτικά» αυτά πανιά, τινάζονταν με βία λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ενώ στην περίπτωση της αίθουσας με τα ασσυριακά εκθέματα το πανί ήταν σκισμένο, με τον ουρανό ξεκάθαρα ορατό.

Για να μπορέσει να ελεγχθεί η θερμοκρασία λόγω της κατάστασης, η συντάκτρια ανέφερε ότι σε αυτές τις αίθουσες είχαν τοποθετηθεί μεγάλες θερμάστρες εδάφους, ενώ οι ίδιες υπήρχαν και στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα. Το δημοσίευμα πληροφόρησε πως οι συγκεκριμένες αίθουσες βρίσκονται στη δυτική πτέρυγα του Βρετανικού Μουσείου, η οποία είναι η πιο παλιά κατασκευή που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα. Το Βρετανικό Μουσείο έχει αναφέρει στο Artnet, πως τα γυάλινα πάνελ της οροφής δεν θα αντικατασταθούν, παρά μόνο στο πλαίσιο των ευρύτερων εργασιών ανακαίνισης της πτέρυγας, κάτι που προβλέπεται στο σχέδιο ριζικής ανάπλασης του μουσείου.

Ωστόσο οι εργασίες αυτές έχουν καθυστερήσει και σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου τέχνης, η έναρξή τους θα γίνει στο τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025. Από τη μεριά του το Βρετανικό Μουσείο τόνισε πως έχει παραδεχθεί στο παρελθόν ότι η οροφή απαιτεί «πλήρη αντικατάσταση», κάτι που θα γίνει στο πλαίσιο της ριζικής ανακαίνισης. «Για την ώρα έχουν εφαρμοστεί προσωρινά μέτρα σε ορισμένες αίθουσες για να προστατεύονται από εισροή υδάτων η συλλογή, οι επισκέπτες μας και το προσωπικό, μέχρι να ξεκινήσουν αυτές οι εργασίες», συμπλήρωσε εκπρόσωπος του μουσείου.

Το βασικό όμως ερώτημα είναι αν οι αίθουσες αυτές θα αντέξουν για έναν ακόμη χρόνο, την ώρα που το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αρκετά περιστατικά εισροής υδάτων από τη βροχή στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, με το Artnet να επισημαίνει την αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία έχει μιλήσει για μόνιμη επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ