ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά: Νέες φωτογραφίες και αλλαγή στη διανομή

«Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά: Νέες φωτογραφίες και αλλαγή στη διανομή Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Η «Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, η παράσταση που έχει λάβει πλήθος διθυραμβικών σχολίων από κοινό και κριτικούς, συνεχίζει τον επιτυχημένο κύκλο των παραστάσεών της στο Θέατρο Προσκήνιο.

Το ρόλο του Ιππόλυτου, από τις 20 Ιανουαρίου, αναλαμβάνει ο  Γιώργος Ζυγούρης.

Ο Γιώργος Ζυγούρης γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε από την δραματική σχολή του Δημ. Περιφ. Θεάτρου Πάτρας το 2016, επέστρεψε στην Αθήνα όπου και έλαβε μέρος, κατά κύριο λόγο, σε θεατρικές παραστάσεις. Έχει δουλέψει με διάφορους σκηνοθέτες –ενδεικτικά, με τους Κ. Ευαγγελάτου, Ε. Ευθυμίου, Α. Αντύπα, Τζ. Αργυρίου, Σ. Γ. Ζερβουλάκο κ.ά.– σε οργανισμούς όπως το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου και το Αμφι-Θέατρο. Είναι τελειόφοιτος της σχολής Χημικών Μηχανικών του Παν. Πατρών.

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο τον μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου. Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα.

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.

Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ' έναν νεκρό τόπο να ανασυνθέσουν την χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την ανάγκη για ένωση μέχρι θανάτου. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός-Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου-Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος, μπροστά στον Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.

ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892-1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε τον Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.

Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται –και όχι για να παίζεται επί σκηνής– η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.

ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

«Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα

Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος

Σύμβουλος μετάφρασης: Έλενα Ριζίκοβα

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Βοηθοί σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα, Παναγιώτης Γκιζώτης

Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιώργος Ζυγούρης, Αλεξία Καλτσίκη, Νίκος Μάνεσης

Θέατρο Προσκήνιο

Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00

theatroproskinio.gr

Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ