Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
0

Με το μότο «κάνε λιγάκι υπομονή» να ακούγεται σαν ψίθυρος πάνω από τα θέατρα, η εορταστική περίοδος ήρθε και απήλθε, και η πιο ευοίωνη για τα ταμεία των θεάτρων περίοδος δοκιμάστηκε μαζί με τα νεύρα των παραγωγών, των καλλιτεχνών και των εργαζόμενων για δεύτερη χρονιά, με τη σκιά της πανδημίας να πλανάται και την Όμικρον να θερίζει κυριολεκτικά θεατές και καλλιτέχνες, ψαλιδίζοντας τις εισπράξεις. 

Μπορεί το θέατρο να πήρε μια ανάσα με τις πρεμιέρες του φθινοπώρου και των αρχών του χειμώνα, αλλά η έξαρση των κρουσμάτων δεν θα μπορούσε να τα αφήσει ανεπηρέαστα, αφού στο θέατρο ούτε με τηλεργασία κάνεις τη δουλειά ούτε από απόσταση.

Παραδοσιακά τέτοια εποχή συζητούσαμε «τι πήγε και τι δεν πήγε», αλλά φέτος αντικαταστάθηκε από το «αν έπαιζε ή όχι το θέατρο», κάτι που συμβαίνει διεθνώς, δεν είναι φαινόμενο ελληνικό. Οπότε, οι παραστάσεις ανεβοκατεβαίνουν –δυστυχώς, ακόμα– και όλοι ζουν την ανασφάλεια που είναι καθημερινό φαινόμενο – να υπάρχει κάποιο κρούσμα.

Συμβαίνουν όμως και άλλα πολλά, όπως sold out παραστάσεις να έχουν τον μισό κόσμο στο θέατρο γιατί κάποιοι από το κοινό νόσησαν ή φοβήθηκαν. Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν φτάσει στα θέατρα και οι ίδιοι οι σκηνοθέτες ήταν στο πεζοδρόμιο για να τους πουν ότι κάποιος τελευταία στιγμή βγήκε θετικός και η παράσταση αναβάλλεται. 

Βεβαίως, έχουμε οδηγηθεί σε κάποια συμπεράσματα για τις παραστάσεις που προτίμησε το κοινό. Περισσότερο το νεανικό κοινό, πιο επιφυλακτικά οι μεγαλύτεροι, έκανε θεατρικές εξόδους. Τα δύσκολα έργα, όσα δεν είναι κωμωδίες, ζορίστηκαν λίγο, το μήνυμα είναι σαφές: ο κόσμος θέλει να εκτονώσει με γέλιο όλη την πίεση του προηγούμενου διαστήματος, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι τα «δύσκολα έργα» σε λίγο δεν θα βρουν και πάλι τους θεατές τους.

Δεν υπάρχουν κρούσματα μόνο στις παραστάσεις, υπάρχουν και στις πρόβες. Και αυτή είναι μια απολύτως διαλυτική ψυχολογικά διαδικασία για όλους. Πρακτικά, πώς να κρατήσεις ημερομηνίες πρεμιέρας όταν φτάνεις να έχεις κάνει μισές πρόβες; Οπότε, αν έχεις μεγάλο θίασο –άρα αυξημένο κίνδυνο νόσησης– ή ρεπερτόριο, που σημαίνει ότι δεν μπορείς να μετακινηθείς, να αλλάξεις ημερομηνίες εισιτηρίων, να «καβαλήσεις τις μέρες», η κατάσταση γίνεται δύσκολη.

Θεωρητικά, μετά τις γιορτές άρχιζε άτυπα μια δεύτερη σεζόν. Θα κάνουμε λίγη υπομονή γιατί αρκετές παραστάσεις μεταφέρονται τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Γιατί δεν υπάρχουν κρούσματα μόνο στις παραστάσεις, υπάρχουν και στις πρόβες. Και αυτή είναι μια απολύτως διαλυτική ψυχολογικά διαδικασία για όλους. Πρακτικά, πώς να κρατήσεις ημερομηνίες πρεμιέρας όταν φτάνεις να έχεις κάνει μισές πρόβες; Οπότε, αν έχεις μεγάλο θίασο –άρα αυξημένο κίνδυνο νόσησης– ή ρεπερτόριο, που σημαίνει ότι δεν μπορείς να μετακινηθείς, να αλλάξεις ημερομηνίες εισιτηρίων, να «καβαλήσεις τις μέρες», η κατάσταση γίνεται δύσκολη.

Το Εθνικό Θέατρο πέρασε δύσκολα Χριστούγεννα, με τις παραστάσεις του να μη γίνονται λόγω κρουσμάτων, και φυσικά όλοι περιμένουν ότι η υγιειονομική κατάσταση θα ομαλοποιηθεί ώστε να συνεχίσουν τον προγραμματισμό και να κάνουν τις πέντε πρεμιέρες που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος επιμένει να τηρούνται αυστηρά τα πρωτόκολλα και ελπίζει, όπως όλοι, στην εξασθένιση της πανδημίας, μην έχοντας αλλάξει προς το παρόν κάτι στον προγραμματισμό. 

Μερικές παραστάσεις ολοκληρώνουν λίγο νωρίτερα το ταξίδι τους, όπως η παράσταση στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας «Φθινόπωρο Χειμώνας» του Λαρς Νορέν, που δέχτηκε και αυτή την «επίσκεψη του ιού». 

Η πρώτη μετάθεση πρεμιέρας ήρθε από το Προσκήνιο. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς με βαριά καρδιά μετέθεσε την πρεμιέρα του «Θείου Βάνια» για το φθινόπωρο του 2022. «Για εμάς ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά αποφασίσαμε να μη στριμώξουμε το έργο με πρόβες που διακόπτονται και σεζόν που λήγει τον Απρίλιο και να μπορέσουμε να δουλέψουμε πιο σωστά, όπως οφείλουμε να κάνουμε και είναι και αυτό που επιθυμούμε», λέει ο Δημήτρης Καραντζάς, που θα συνεχίσει με τις παραστάσεις της «Φαίδρας».

Χωρίς να αλλάζει κάτι δραματικά στον προγραμματισμό των επόμενων μηνών, οι άνθρωποι στο θέατρο είναι διστακτικοί. Βρίσκονται σε ένα εργασιακό πλαίσιο, πιο εκτεθειμένοι από πολλά άλλα επαγγέλματα, στο οποίο δεν μπορούν ούτε να αντικατασταθούν ούτε να μην έρθουν σε επαφή με διπλανούς τους.

Είναι μια από τις φορές που το κοινό, σε πρωτοφανή σύμπνοια με τους καλλιτέχνες, δεν αγανακτεί με τις αναβολές των παραστάσεων, άλλωστε στην ίδια πλευρά του ποταμού βρισκόμαστε. Με μια χαραμάδα αισιοδοξίας μεγαλύτερη από αυτή των αρχών του 2021. Που μας επιτρέπει να ρίξουμε μια πρώτη ματιά σε αυτά που ετοιμάζονται το προσεχές διάστημα, με την ευχή να κυλήσουν όλα ομαλά. 

Ματωμένος γάμος

Του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Η Μαρία Μαγκανάρη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Το Εθνικό Θέατρο ετοιμάζει τον «Ματωμένο Γάμο» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και η σκηνοθέτις Μαρία Μαγκανάρη θα μας μεταφέρει στο ποιητικό σύμπαν του Ισπανού ποιητή και συγγραφέα και στην ύπαιθρο της Ανδαλουσίας, στον γάμο που έχει τελειώσει και στη νύφη που το έχει σκάσει με τον πρώην αρραβωνιαστικό της, φορώντας το άνθινο στεφάνι της. Βαγγέλης Αμπατζής, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νόνη Ιωαννίδου, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Πέτρος Μάλαμας, Νικόλας Παπαγιάννης, Γιάννης Σαμσιάρης, Μαρία Σκουλά πρωταγωνιστούν στο πιο πολυπαιγμένο έργο του συγγραφέα στην Ελλάδα. Γραμμένο το 1932, σε μία περίοδο πολιτικής καμπής της Ισπανίας, ο «Ματωμένος Γάμος» έγινε ορόσημο μιας ολόκληρης εποχής και επηρέασε όσο λίγα έργα τη γραφή του σύγχρονου θεάτρου. (Από 2 Φεβρουαρίου 2022)

Το πνεύμα του κακού

Του Νοελ Κάουαρντ

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Προωθητική φωτογραφία για την παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά.

Ο μοναδικός Νόελ Κάουαρντ, ένας μάγος της κωμωδίας, επιστρατεύει όλη του τη μαεστρία στο «Πνεύμα του κακού», την παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Εθνικό, για να βοηθήσει τον δυο φορές χήρο Τσαρλς, που οι γυναίκες του επιστρέφουν ως φαντάσματα για να του κάνουν τη ζωή δύσκολη με τα καπρίτσια τους και να μονοπωλήσουν για λογαριασμό τους αποκλειστικά την προσοχή του. Μόνο ο Κάουαρντ θα μπορούσε να μιλήσει για τα βάσανα και τις δυσκολίες του συζυγικού βίου με αυτό τον τρόπο. Πρωταγωνιστούν οι Θανάσης Δήμου, Ειρήνη Λαφαζάνη, Κατερίνα Λέχου, Άννα Μάσχα, Αμαλία Μουτούση, Αργύρης Ξάφης, Κωνσταντίνα Τάκαλου. (Από 11 Φεβρουαρίου 2022) 

Τρωίλος και Χρυσηίδα

Του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Η Μαρία Πανουργιά σκηνοθετεί για το Εθνικό Θέατρο το αριστουργηματικό έργο του Σαίξπηρ «Τρωίλος και Χρυσηίδα» και μας μεταφέρει στην Τροία όταν εν μέσω της πολιορκίας της πόλης ένας καινούργιος έρωτας φουντώνει, όλο ορμή και πάθος, ανάμεσα στον μικρότερο γιο του Πρίαμου, τον Τρωίλο, και τη Χρυσηίδα, την κόρη του μάντη Κάλχα. Η Χρυσηίδα ανταλλάσσεται με τον Αντήνορα και μεταφέρεται στη μεριά των Ελλήνων, δίπλα στον πατέρα της, και ο προδομένος Τρωίλος ρίχνεται στην αναμέτρηση ψάχνοντας γιατρειά στη φωτιά του πολέμου. Παίζουν οι: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Στέλλα Βογιατζάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Λάμπρος Γραμματικός, Θανάσης Ζερίτης, Γιάννης Κλίνης, Γιώργος Κριθάρας, Θεανώ Μεταξά, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Νάνσυ Σιδέρη. (Από 25 Φεβρουαρίου)

Αντιγόνη

Του Ζαν Ανούιγ

Η «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, ένα από τα ωραιότερα κείμενα που γράφτηκαν ποτέ για την εξουσία, ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα. Σε ακραίες καταστάσεις της Ιστορίας, σαν αυτή που ζούμε τώρα, κατά τις οποίες συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές, των οποίων την επίγνωση δεν μπορούμε να έχουμε πριν ολοκληρωθούν, σε αυτά τα απότομα περάσματα-μεταλλάξεις του ιστορικού ανθρώπου, το πλαίσιο και η ανάγκη για το συλλογικό συνθλίβουν τα άτομα, αλλά και τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Η διαφορά του έργου του Ανούιγ με τη σοφόκλεια τραγωδία είναι ότι ο Ανούιγ βγάζει τον Θεό από τη μέση, δεν υπάρχει εδώ το ανώτερο ον. Στέκεται στην αντιπαράθεση του ανθρώπου, ως μονάδα, με την εξουσία. Παίζουν οι: Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Τσορτέκης, Κίττυ Παϊταζόγλου, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Δημήτρης Μαμιός. (Από 4 Φεβρουαρίου)

Το ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα

Του Ευγένιου Ο’ Νιλ

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς και η Μπέτυ Αρβανίτη. Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα & Πάρις Ταβιτιάν

Στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, η Μπέτυ Αρβανίτη και ο Δημήτρης Καραντζάς θα κάνουν μαζί ένα ταξίδι στον κόσμο του Ευγένιου Ο’ Νιλ και στο αριστουργηματικό του έργο «Το ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα», που θεωρείται το κορυφαίο της ώριμης περιόδου του και ένα από τα σπουδαιότερα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ 4 χρόνια μετά τον θάνατό του. Ο Ευγένιος Ο' Νιλ είναι ο πλήρης αναμορφωτής του αμερικανικού θεάτρου, του χάρισε τον πολυεπίπεδο προβληματισμό, βγάζοντάς το από ένα πλαίσιο επαρχιώτικο και εμβαπτίζοντάς το στην πολυπλοκότητα των σχέσεων και των χαρακτήρων. Σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου, στο έργο πρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αινείας Τσαμάτης, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ελίνα Ρίζου. (Πρεμιέρα 18 Φεβρουαρίου)

Χαλεπάς

Της Αργυρώς Χιώτη

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Η Αργυρώ Χιώτη. Φωτο: Παναγιώτης Μπαξεβάνης

Η ζωή του Γιαννούλη Χαλεπά ζωντανεύει στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, σε ένα ονειρικό αφήγημα, από την Αργυρώ Χιώτη. Μια σύγχρονη μουσική τραγωδία για τη μυθιστορηματική ζωή του γλύπτη που αναγεννήθηκε δημιουργικά στην πλήρη ωριμότητά του. Η παράσταση ακολουθεί την πορεία του από τη γέννησή του στον Πύργο της Τήνου μέσα στα μάρμαρα και τις σκόνες του πατρογονικού εργαστηρίου έως τη θρυλική Κοιμωμένη στο Α΄Νεκροταφείο και από την κατάρρευση, τον ψυχιατρικό εγκλεισμό και την πολύχρονη απομόνωση στα βουνά του νησιού του έως την πνευματική αφύπνιση και την ορμητική αναγέννηση που τον καθιέρωσε στα γεράματα. Παίζουν οι: Σίμος Κακάλας, Χαρά Κότσαλη, Ανώνης Μυριαγκός, Γιώργος Νικόπουλος, Δημήτρης Σωτηρίου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη. (Από 10 Φεβρουαρίου) 

Κόκκινα Φανάρια

Του Βασίλη Μπισμπίκη και της ομάδας Cartel

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Καλφαμανώλης

Τα queer «Κόκκινα Φανάρια» στη σκηνική εκδοχή του Βασίλη Μπισμπίκη θα ανάψουν στο Cartel για να μας μεταφέρουν σε έναν κόσμο παλλόμενο, γεμάτο χρώματα, θραύσματα και σπαράγματα, γεμάτο φως και σκοτάδια, τραύματα και θαύματα.

Έναν κόσμο υπαρκτό ανάμεσά μας, όσο κι αν επιλέγουμε ενδεχομένως να αποστρέφουμε το βλέμμα μας, όσο κι αν μας βολεύει ίσως να κάνουμε ότι είναι αόρατος. Με την αναζήτηση της αλήθειας στον πυρήνα της θεατρικής της εξερεύνησης, η ομάδα του Cartel παρουσιάζει μια όψη της ζωής που αγνοούμε με τρόπο ωμά ρεαλιστικό, σκληρό και την ίδια στιγμή τρυφερό κι ανθρώπινο. Παίζουν οι: Ερατώ Αγγουράκη, Λευτέρης Αγουρίδας, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Μπέττυ Βακαλίδου, Δημήτρης Γαλάνης, Γιανμάζ Ερντάλ, Μάρα Ζαλώνη, Μάνος Καζαμίας, Διονύσης Κοκκοτάκης, Δημήτρης Παπάζογλου, Αγγέλα Πατσέλη, Γιώργος Σιδέρης, Τάσος Σωτηράκης, Στέλιος Τυριακίδης, Πουριά Χοσσεϊνί. (Από 15 Ιανουαρίου)

Αμαντέους

Του Πίτερ Σάφερ

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Ο Γιάννης Νιάρρος στις πρόβες του «Αμαντέους». Φωτο: Χρήστος Συμεωνίδης

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί το «Αμαντέους» του Πίτερ Σάφερ. Υπάρχει, λένε, μια αιώνια μάχη του καλού με το κακό, του φωτός με το σκοτάδι, του θεού με τον διάβολο. Κοιτάζοντας λίγο πιο βαθιά, μία είναι η μάχη, αυτή του εαυτού με τον εαυτό.

Το 1979 ο Πίτερ Σάφερ, χρησιμοποιώντας έναν μύθο που διέρρευσε στην Ευρώπη στα μέσα του 19ου αιώνα, για τη δολοφονία του Μότσαρτ από τον σύγχρονό του συνθέτη Αντόνιο Σαλιέρι, δημιούργησε ένα από τα διασημότερα και σημαντικότερα θεατρικά έργα της σύγχρονης δραματουργίας. Υπό τους ήχους του Μότσαρτ πρωταγωνιστούν οι: Βαγγέλης Δαούσης, Γιάννης Κότσιφας, Μαίρη Μηνά, Γιάννης Νιάρρος, Βασίλης Ντάρμας, Γιώργος Τζαβάρας, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Νίκος Ψαρράς. (Από 2 Φεβρουαρίου)

Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων

Της Ζωής Χατζηαντωνίου

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Η Έμιλυ Κολιανδρή. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Αν ήταν φυτό, σίγουρα θα της έδιναν το όνομα Amalia melancholia. Η Ζωή Χατζηαντωνίου σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ένα έργο βασισμένο στη ζωή και την τραγική μοίρα της πρώτης βασίλισσας της Ελλάδας, με τίτλο «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων». Η γέννηση ενός απογόνου και η παλιγγενεσία ενός έθνους. Η γονιμότητα ως καθήκον απέναντι σε έναν λαό και η στειρότητα ως σύμβολο απόλυτης αποτυχίας. Πόσα φυτά να φυτέψει κανείς για να καλοπιάσει το σύμπαν και να τον λυπηθεί; Η γυναίκα ως αξιοθέατο, ως πεδίο πειραματισμού, ως freak, ως αφύσικο ον που αδυνατεί να αναπαράξει το είδος της και να διεκπεραιώσει την ύψιστη αποστολή της. Η ανατομία της ζωής μιας γυναίκας που μας χάρισε τον ωραιότερο αθηναϊκό κήπο. Πρωταγωνιστούν: Έμιλυ Κολιανδρή, Ρίτα Λυτού. (Από 2 Φεβρουαρίου)

Αφανισμός

Του Τόμας Μπέρνχαρντ

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Η Άννα Κοκκίνου ανεβάζει τον «Αφανισμό» του Τόμας Μπέρνχαρντ.

Ο «Αφανισμός» προτείνει τη διάσωση της ανθρώπινης αλήθειας και αξιοπρέπειας επιχειρώντας έναν εξαγνισμό μέσω «μιας εξολόθρευσης», μέσω ενός άνευ όρων και ανεπίστροφου ακρωτηριασμού των πνευματικών ιστών που καταφαγώθηκαν από την αρρώστια. Είναι το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου στο Θέατρο Σφενδόνη. Πρόκειται για το τελευταίο μυθιστόρημά του, ένα είδος πνευματικής διαθήκης που ο συγγραφέας αφήνει πίσω του. Ο χρόνος του μυθιστορήματος του «Αφανισμού» είναι ο χρόνος που κυλάει ανάμεσα στην είδηση του θανάτου και στην κηδεία των τριών νεκρών. Τον χρόνο αυτό καταλαμβάνει ένας γιγαντιαίος μονόλογος γεμάτος αντιφάσεις, πληγές και τραύματα που ανοίγουν σε μια λιτανεία ενθυμήσεων. Πρωταγωνιστούν οι: Άννα Κοκκίνου, Δημήτρης Καλακίδης. (Από 14 Ιανουαρίου)

Η αυλή των θαυμάτων

Του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Η «Αυλή των θαυμάτων», το εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που φέτος γιορτάζονται τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του, ανεβαίνει σε μορφή μιούζικαλ στο Μέγαρο Μουσικής, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη και μουσική Στέφανου Κορκολή. Η «Αυλή των θαυμάτων» είναι ένας ύμνος στην αέναη προσπάθεια του Έλληνα να ξεπεράσει τα στενά γεωγραφικά πλαίσια, να αποτινάξει τη διαρκή φτώχεια, να αντιμετωπίσει την έλλειψη σταθερότητας και να ριζώσει σε έναν τόπο όπου μπορεί να ευημερήσει. Πρωταγωνιστούν οι: Γιώργος Γάλλος, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ρούλα Πατεράκη, Μάνος Βακούσης, Κόρα Καρβούνη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Φιλαρέτη Κομνηνού, Κοσμάς Φοντούκης. (Από τον Φεβρουάριο 2022, οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν)

Η δημοκρατία του Μπακλαβά

Του Ανέστη Αζά

Τα θέατρα, η Όμικρον και οι πρώτες πρεμιέρες του 2022 Facebook Twitter
Φωτο: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Η «Δημοκρατία του Μπακλαβά» σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, η παράσταση που ανέβηκε το περασμένο καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ανεβαίνει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου. 

Το έργο διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα, με πρωταγωνιστές ένα μεικτό ζευγάρι, έναν Έλληνα και μία Τουρκάλα, οι οποίοι αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος, με βάση το σπίτι τους και την ιδιωτική τους επιχείρηση. Η παράσταση αναδιατυπώνει θεατρικά συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα. Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας, αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους. Πρωταγωνιστούν οι: Κατερίνα Μαυρογεώργη, Cem Yigit Üzümoglu, Γιώργος Κατσής, Gary Salomon. (Από 26 Ιανουαρίου) 

Talk Show

Του Suyako (Βασίλης Μαγουλιώτης)

Ο Suyako, το συγγραφικό ψευδώνυμο του Βασίλη Μαγουλιώτη, βρίσκεται πίσω από το έργο «Talk Show» με τον Γιωργο Κουτλή να σκηνοθετεί και τον Μαγουλιώτη να έχει γράψει τα κείμενα μια καφκικής κωμωδίας τηλεοπτικής (υπο)κουλτούρας στο Θέατρο Αθηναΐς. Ένα συναρπαστικό late-night talk show επί σκηνής, με έναν εκκεντρικό οικοδεσπότη, πολλές εκπλήξεις, και μοναδικό πρόβλημα ότι ο καλεσμένος δεν ξέρει γιατί βρίσκεται εκεί και δεν θα καταλάβει. Μέσα από μια φαινομενικά ακίνδυνη τηλεοπτική συγκυρία, κατάδυση σε ένα μυστήριο, κωμικό πανδαιμόνιο πληροφοριών, μέχρι να γκρεμιστούν όλα και να μείνει μόνο το κουκούτσι: «Τι συναισθήματα σου προκαλεί η θέα ενός αναποδογυρισμένου χρυσομπάμπουρα στο μπαλκόνι σου μες στο κατακαλόκαιρο;». Πρωταγωνιστούν οι: Στέλιος Ιακωβίδης, Άρης Μπαλής, Πανάγος Ιωακείμ. (από τέλη Ιανουαρίου).

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Μπισμπίκης: «Όταν κρύωνα στην Ομόνοια οι τρανς με βοήθησαν»

Θέατρο / Βασίλης Μπισμπίκης: «Όταν κρύωνα στην Ομόνοια, οι τρανς με βοήθησαν»

Έναν φόρο τιμής σε πρόσωπα από το περιθώριο που τον βοήθησαν στο παρελθόν θα παρουσιάσει ο Βασίλης Μπισμπίκης, με τη σύγχρονη, drag διασκευή στα «Κόκκινα Φανάρια» που ετοιμάζει στον Τεχνοχώρο Cartel – παρακολουθήσαμε σε αποκλειστικότητα την πρόβα της πολυαναμενόμενης παράστασης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Νιάρρος

PORTRAITS 2022 / Γιάννης Νιάρρος: «Αναγνωρίζω τον ανταγωνισμό του ανδρικού φύλου, του άντρα κόκορα»

Φοβερά αστείος και ταλαντούχος, έξυπνος, μανιακός με την τζαζ, αυτοαναφορικός, αλλά και ιδιοσυγκρασιακός όπως οι αληθινοί καλλιτέχνες, ο Γιάννης Νιάρρος είναι από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της γενιάς του. Από το «Στέλλα Κοιμήσου» και το «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» μέχρι τους «Παίκτες» η διαδρομή του στο θέατρο είναι εντυπωσιακή και το μέλλον υπόσχεται μεγαλύτερους θριάμβους –με νέα ιδιότητα, ως μουσικός– στη θεατρικη εκδοχή του «Σπιρτόκουτου» του Οικονομίδη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Θέατρο / Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Ένα μεικτό ζευγάρι, ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα, αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος στο σπίτι τους, στο έργο του Ανέστη Αζά που παρουσιάζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Κουτλής: «Τα καλά πράγματα μαθαίνονται από στόμα σε στόμα»

Θέατρο / O Γιώργος Κουτλής και ο μεγάλος θόρυβος που προκαλεί στη θεατρική Αθήνα

Γνωριμία με τον νεαρό σκηνοθέτη που φέτος, με τους «Παίχτες» του Γκόγκολ, τη δεύτερη μόλις παράσταση που σκηνοθετεί στην Ελλάδα, έχει καταφέρει μέσα σε λίγα Δευτερότριτα να προκαλέσει τρομερή εντύπωση, από στόμα σε στόμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έμιλυ Κολιανδρή

Θέατρο / Έμιλυ Κολιανδρή: «Κάνουμε διαρκώς εμφυλίους, κάθε μήνα σκοτώνουν μια γυναίκα, τελικά κάτι πήγε πολύ λάθος»

Μια συζήτηση για το θέατρο, τη μητρότητα και τα νέα δεδομένα της εποχής με την ηθοποιό που θα υποδυθεί τη βασίλισσα Αμαλία στην παράσταση «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ