«Χώρα, σε Βλέπω» - Δωρεάν προβολές καλού ελληνικού σινεμά στον Κήπο της Πειραιώς 260

«Χώρα, σε Βλέπω» - Δωρεάν προβολές καλού ελληνικού σινεμά στον Κήπο της Πειραιώς 260 από 11-15 Σεπτεμβρίου Facebook Twitter
Ανάμεσα στις ταινίες που θα προβληθούν είναι και η Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού
0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που φιλοδοξεί να συστήσει στο ελληνικό σινεφίλ κοινό μερικές από τις καλύτερες ταινίες του εγχώριου κανόνα, ξεκινά μέσα στον Σεπτέμβρη. Ο λόγος για το «Χώρα, σε Βλέπω», που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου και υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021».

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διάσωσης, ψηφιοποίησης, προβολής και μελέτης ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα που, σύμφωνα με τους διοργανωτές, στόχο έχει να απαντήσει στο ερώτημα «τι είναι η πατρίδα μας», καθρεφτίζοντάς την μέσα από το έργο των Ελλήνων δημιουργών.

42 ταινίες θα προβληθούν συνολικά στο πλαίσιο του προγράμματος, με τις πρώτες δέκα να προβάλλονται από το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου έως την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου στον Κήπο της Πειραιώς 260. Ανάμεσα σε γνωστότερους κι εμβληματικούς τίτλους, όπως ο Θίασος του Θόδωρου Αγγελόπουλου και η Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού, θα βρούμε και ξεχασμένα διαμαντάκια σαν τη Μανία του Γιώργου Πανουσόπουλου ή δυσεύρετα φιλμ, όπως η Δοκιμή του Ζιλ Ντασέν, ένα αντιδικτατορικό φιλμικό αξιοπερίεργο, όπου, μεταξύ άλλων, ο εκλιπών Μίκης Θεοδωράκης εκτελεί ζωντανά τραγούδια του.

Σημειώνεται πως η είσοδος στις προβολές θα είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου τα οποία θα διατίθενται δωρεάν την ημέρα κάθε προβολής από τις 18.00 και μετά στα ταμεία της Πειραιώς 260.

Το πρόγραμμα προβολών:

Σάββατο 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

20:30 Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού (1971) 105΄

Κυριακή 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

20:30 Μακεδονικός Γάμος του Τάκη Κανελλόπουλου (1960) 24´

Μπέττυ του Δημήτρη Σταύρακα (1979) 33´

Η Λίζα και η άλλη του Τάκη Σπετσιώτη (1976) 7´

22:30 Από την Άκρη της Πόλης του Κωνσταντίνου Γιάνναρη (1998) 90´

Δευτέρα 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

20:30 Δοκιμή του Ζυλ Ντασέν (1974) 88´

22:30 Οι Βοσκοί του Νίκου Παπατάκη (1967) 117´

Τρίτη 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

20:30 Το Τελευταίο Ψέμμα του Μιχάλη Κακογιάννη (1958) 112´

23:00 Μανία του Γιώργου Πανουσόπουλου (1985) 87´

Τετάρτη 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

19:00 [ deliverance ] *

*διάσωση - σωτηρία - απελευθέρωση – απολύτρωση

Μια ανοιχτή συζήτηση για την διάσωση της κινηματογραφικής κληρονομιάς

Χώρος Ε

21:00 Θίασος του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1975) 230´

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρεμβάσεις από Kουμεντάκη και Aνδρεαδάκη για την Εθνική Πινακοθήκη και την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης

Πολιτισμός / Εθνική Πινακοθήκη: Κουμεντάκης και Aνδρεαδάκης στηρίζουν την Συραγώ Τσιάρα

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με δημόσιες τοποθετήσεις τους αναφέρθηκαν στην ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης
LIFO NEWSROOM
Χιονάτη, Σαλιγκάρια και Άντονι Χόπκινς από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Χιονάτη, Σαλιγκάρια και Άντονι Χόπκινς από αύριο στους κινηματογράφους

Το θαυμάσιο ενήλικο animation «Memoir of a Snail», η ατυχέστατη live-action εκδοχή της ντισνεϊκής «Χιονάτης», η θριλερική ανάγνωση της προσφυγικής εμπειρίας στο «Το a Land Unknown» και το φονικό smart αυτοκίνητο του Άντονι Χόπκινς στο «Locked» είναι μερικές από τις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Επανεμφανίστηκε πορτρέτο Αφρικανού πρίγκιπα από τον Γκούσταφ Κλιμτ, χαμένο επί 85 χρόνια

Πολιτισμός / Επανεμφανίστηκε πορτρέτο Αφρικανού πρίγκιπα από τον Γκούσταφ Κλιμτ - Ήταν χαμένο επί 85 χρόνια

Το έργο διατίθεται προς πώληση έναντι 15 εκατ. ευρώ - Εκλάπη από την εβραϊκής καταγωγής ιδιοκτήτριά του την εποχή των Ναζί και έκτοτε αγνοούνταν - Θεωρείται ενδεικτικό έργο της
LIFO NEWSROOM