Η Νάταλι Πόρτμαν έστειλε δυνατό μήνυμα για τις γυναίκες σκηνοθέτιδες με το φόρεμά της στα Όσκαρ

Η Νάταλι Πόρτμαν έστειλε δυνατό μήνυμα για τις γυναίκες σκηνοθέτιδες με το φόρεμά της στα Όσκαρ Facebook Twitter
1

Η Νάταλι Πόρτμαν θέλησε να υπενθυμίσει στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου πως οι γυναίκες σκηνοθέτιδες είναι παρούσες, καυτηριάζοντας τον αποκλεισμό τους από την σχετική κατηγορία των φετινών Όσκαρ. 

Η 38χρονη ηθοποιός έκανε μια ιδιαίτερη εμφάνιση στο κόκκινο χαλί, η οποία συζητήθηκε έντονα καθώς εμφανίστηκε φορώντας ένα φόρεμα του οίκου Dior και μια μαύρη κάπα με κεντημένα σε χρυσό τα επίθετα από σκηνοθέτιδες που έλειπαν φέτος από τις υποψηφιότητες για το αντίστοιχο Όσκαρ.

Η λίστα των ονομάτων της Νάταλι Πόρτμαν περιλάμβανε τις Greta Gerwig (Little Women), Lorene Scafaria (Hustlers), Lulu Wang (The Farewell), Mati Diop (Atlantics), Marielle Heller (A Beautiful Day in the Neighborhood), Melina Matsoukas (Queen & Slim), Alma Har'el (Honey Boy), και Céline Sciamma (Portrait of a Lady on Fire).

Η Νάταλι Πόρτμαν έστειλε δυνατό μήνυμα για τις γυναίκες σκηνοθέτιδες με το φόρεμά της στα Όσκαρ Facebook Twitter
Η Νάταλι Πόρτμαν εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί της τελετής των Όσκαρ 2020 με φόρεμα και κάπα Dior, στην οποία κέντησε τα ονόματα των γυναικών σκηνοθέτιδων που δεν έλαβαν υποψηφιότητα φέτος.
Η Νάταλι Πόρτμαν έστειλε δυνατό μήνυμα για τις γυναίκες σκηνοθέτιδες με το φόρεμά της στα Όσκαρ Facebook Twitter
Οι πέντε φετινοί υποψήφιοι για καλύτερη σκηνοθεσία ήταν όλοι άνδρες και για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν προτάθηκε γυναίκα.

Η Lulu Wang θεωρείτο φαβορί για το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας με την ταινία της «The Farewell», αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε καν στην λίστα, πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις και σφοδρή κριτική για την έλλειψη διαφορετικότητας στα φετινά Όσκαρ.

Στην αντίστοιχη κατηγορία ήταν φέτος υποψήφιοι μόνο άντρες, ενώ εντύπωση προκάλεσε επίσης η απουσία της Greta Gerwig καθώς η ταινία της «Little Women» ήταν υποψήφια για συνολικά έξι Όσκαρ, αλλά όχι αυτό της σκηνοθεσίας.

Η Alma Har'el σχολίασε την ενδυματολογική επιλογή της Νάταλι Πόρτμαν, δημοσιεύοντας στο Twitter φωτογραφίες από εμφάνιση της ηθοποιού στο κόκκινο χαλί και ένα κοντινό πλάνο από την κάπα της, στο οποίο διακρίνεται το όνομά της. «Πρώτη μου φορά στα Όσκαρ. Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο όμορφη», έγραψε η σκηνοθέτις.


Από την πλευρά της η Νάταλι Πόρτμαν εξήγησε σχετικά με την κίνησή της: «Ήθελα να αναγνωρίσω τις γυναίκες που δεν αναγνωρίστηκαν για την καταπληκτική δουλειά τους φέτος με τον τρόπο μου». 

Να σημειωθεί πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Νάταλι Πόρτμαν κουνά το δάχτυλο στο Χόλιγουντ επειδή δεν αναγνωρίζει τις γυναίκες κινηματογραφίστριες. 

Πέρυσι, είχε εμφανιστεί επί σκηνής με τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ για να παρουσιάσουν μαζί το βραβείο Σκηνοθεσία στις Χρυσές Σφαίρες, και δεν δίστασε να υπογραμμίσει πως και οι πέντε υποψήφιοι ήταν άντρες. «Αυτοί είναι όλοι οι άντρες υποψήφιοι», δήλωσε η Νάταλι Πόρτμαν πριν ακουστούν τα ονόματα των Κρίστοφερ Νόλαν και Στίβεν Σπίλμπεργκ. 

Επίσης τον Ιανουάριο η παραγωγός Issa Rae είχε δώσει «συγχαρητήρια σε αυτούς τους άντρες» αμέσως μετά την ανακοίνωσή της για τους υποψηφίους στην κατηγορία Καλύτερη Σκηνοθεσία στα φετινά Όσκαρ, στηλιτεύοντας επίσης την απουσία γυναικών.

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Δεν έχω δει τις ταινίες για να έχω άποψη, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί ντε και καλά πρέπει να προταθεί γυναίκα σκηνοθέτιδα αν οι άντρες ήταν καλύτεροι; Φυσικά και στηρίζω το diversity αλλά μόνο εφόσον είναι αξιοκρατικό. Εγώ πάντως δεν θα ήθελα ένα βραβείο μόνο και μόνο επειδή είμαι γυναίκα/μαύρος/γκέι...