Μια μοναδική κατασκευή ανακαλύφθηκε στην ανατολική πλαγιά της πόλης του Δαβίδ, μέσα στα Τείχη του Εθνικού Πάρκου της Ιερουσαλήμ, στο Ισραήλ.
Αυτή η κατασκευή, που ανακαλύφθηκε από την Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ, έχει οκτώ λαξευμένους σε βράχο θαλάμους που περιέχουν έναν βωμό, έναν οβελίσκο (masseba), ένα πιεστήριο λαδιού και ένα πατητήρι κρασιού. Η κατασκευή είναι η πρώτη του είδους της στην Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο στο επιστημονικό περιοδικό «Atiqot», αυτή η ασυνήθιστη κατασκευή, περίπου 220 τετραγωνικών μέτρων, χρησιμοποιήθηκε για τελετουργικές πρακτικές κατά την περίοδο του Πρώτου Ναού.
Η κατασκευή, που ανασκάφηκε από την Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ, χρονολογείται στον 8ο αιώνα π.Χ., που χρονολογείται στην περίοδο του Πρώτου Ναού, όταν βασίλευαν οι βασιλιάδες του Ιούδα. Το άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Atiqot εκφράζει την άποψη ότι η μοναδική δομή, που περιλαμβάνει μια σειρά από οκτώ λαξευμένα δωμάτια σε βράχο, χρησιμοποιήθηκε για τελετουργικούς σκοπούς, ενώ ο Ναός βρισκόταν ακόμα στο Όρος του Ναού, μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά. Είναι η μόνη γνωστή τελετουργική δομή αυτής της περιόδου που ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ και μία από τις ελάχιστες που βρέθηκαν στη γη του Ισραήλ.
Η κατασκευή, που αποκαλύφθηκε υπό τις οδηγίες του αρχαιολόγου Eli Shukron, καλύπτει μια έκταση περίπου 220 τετραγωνικών μέτρων και περιλαμβάνει οκτώ λαξευμένους σε βράχο θαλάμους, ο καθένας με διαφορετικές εγκαταστάσεις: Ένα πιεστήριο για την παραγωγή λαδιού, Ένα πατητήρι για την παραγωγή κρασιού, μια σκαλιστή εγκατάσταση με ένα κανάλι αποστράγγισης, που προσδιορίστηκε από τους ερευνητές ως βωμός, και μια μεγάλη όρθια πέτρα (masseba), δίπλα στην οποία πιθανότατα ασκούνταν τελετουργική δραστηριότητα. Ο όροφος ενός δωματίου είχε μυστηριώδη σκαλίσματα σε σχήμα V, ο σκοπός των οποίων παραμένει ασαφής.
Σύμφωνα με τον Eli Shukron, αυτά τα σκαλίσματα μπορεί να χρησίμευαν ως βάση για ένα τρίποδο - μια εγκατάσταση με τρία πόδια που χρησιμοποιείται για τελετουργικές δραστηριότητες. Μια κρύπτη με αντικείμενα από τον όγδοο αιώνα π.Χ. ανακαλύφθηκε σε μια μικρή σπηλιά λαξευμένη στην άκρη της κατασκευής. Αυτά τα είδη περιελάμβαναν μαγειρικά δοχεία, βάζα με κομμάτια αρχαίων εβραϊκών επιγραφών, βαρίδια αργαλειού, σκαραβαίους, σφραγισμένες σφραγίδες με διακοσμητικά μοτίβα και πέτρες λείανσης για τη σύνθλιψη των κόκκων.
Σύμφωνα με τους συντάκτες του άρθρου από το Κέντρο Έρευνας για την Αρχαία Ιερουσαλήμ, με επικεφαλής τον αρχαιολόγο Eli Shukron, ο οποίος επέβλεψε την ανασκαφή για λογαριασμό της Ισραηλινής Αρχής Αρχαιοτήτων, το κτήριο ήταν κατειλημμένο μέχρι τα μέσα της χρονικής περιόδου που οι Βασιλιάδες του Ιούδα ήταν στην εξουσία, τον όγδοο αιώνα π.Χ.. Σύμφωνα με τον Shukron, ο χώρος έπεσε εκτός χρήσης τον 8ο αιώνα π.Χ., συμπίπτοντας με τις θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις του βασιλιά Εζεκία.
Η Αγία Γραφή περιγράφει πώς ο Εζεκίας συγκέντρωσε τη λατρεία στο Ναό της Ιερουσαλήμ, εξαλείφοντας διάσπαρτες τελετουργικές τοποθεσίες σε όλο το βασίλειο. Η Αγία Γραφή περιγράφει πώς, κατά την περίοδο του Πρώτου Ναού, λειτουργούσαν πρόσθετοι τελετουργικοί χώροι έξω από τον Ναό, και δύο βασιλιάδες του Ιούδα - ο Εζεκίας και ο Ιωσίας - «εφάρμοσαν μεταρρυθμίσεις για να εξαλείψουν αυτούς τους χώρους και να συγκεντρώσουν τη λατρεία στο Ναό». «Όταν ξεκινήσαμε τις ανασκαφές στην Πόλη του Δαβίδ το 2010, ανακαλύψαμε ότι η τοποθεσία είχε σφραγιστεί με υλικά από τον 8ο αιώνα π.Χ., υποδεικνύοντας ότι είχε πάψει η χρήση της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου», λέει ο Σούκρον. «Η όρθια πέτρα που ανακαλύψαμε παρέμεινε όρθια στην αρχική της θέση και τα άλλα δωμάτια της κατασκευής ήταν επίσης καλά διατηρημένα».
Το βόρειο τμήμα της δομής ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1909 από τον Βρετανό εξερευνητή Montague Parker, ο οποίος ταξίδεψε στην Ιερουσαλήμ κυνηγώντας τους θησαυρούς της Κιβωτού της Διαθήκης και του Ναού, παρόλο που η τρέχουσα ανασκαφή ξεκίνησε το 2010. Σε αρκετές περιόδους ανασκαφής, η ανασκαφή του Shukron προχώρησε. Σύμφωνα με τον Amichai Eliyahu, Υπουργό Κληρονομιάς του Ισραήλ: «Αυτή η μοναδική δομή που αποκαλύφθηκε στην Πόλη του Δαβίδ είναι μια συναρπαστική μαρτυρία για το πλούσιο παρελθόν της Ιερουσαλήμ. Τέτοιες ανακαλύψεις κάνουν απτές τη σύνδεση και τις ιστορικές μας ρίζες - που πηγαίνουν χιλιάδες χρόνια πίσω - στην Ιερουσαλήμ και σε άλλες τοποθεσίες όπου αναδύθηκε ο εβραϊκός πολιτισμός και το σύστημα πεποιθήσεων».