Στις 7 Οκτωβρίου, ο εκδοτικός οίκος SP Books, ένας μικρός ανεξάρτητος εκδοτικός οίκος θα κυκλοφορήσει το πιο διάσημο έργο του Τζον Στάινμπεκ «τα σταφύλια της οργής» στο χειρόγραφό του, κάτι που θα προσφέρει μια ματιά πάνω στη δημιουργική διαδικασία γραφής που ακολουθούσε ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος, διηγηματογράφος, τιμημένος με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1962 συγγραφέας.
Το πυκνογραμμένο χειρόγραφο ξεκινά με τις λέξεις «NEW START» με κεφαλαία γράμματα και περιέχει και τις βρισιές που είχαν περικοπεί από τους εκδότες στην έκδοση του 1939.
Γραμμένο σε λιγότερες από εκατό μέρες από τον Μάιο τον Οκτώβριο του 1938, το βιβλίο του βασίστηκε σε άρθρα που είχε δημοσιεύσει σε εφημερίδα στο Σαν Φρανσίσκο. Κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ το 1940, ενώ έγινε ταινία σε σκηνοθεσία Τζον Φορντ, με πρωταγωνιστή τον Χένρι Φόντα.
Οι φιλελεύθερες πολιτικές απόψεις του Στάινμπεκ, η απεικόνιση της αρνητικής πλευράς του καπιταλισμού και η επανερμηνεία των ιστορικών γεγονότων των μεταναστεύσεων εξαιτίας του Dust Bowl οδήγησαν σε αντιδράσεις εναντίον του συγγραφέα, ιδιαίτερα στην ιδιαίτερη πατρίδα του.
Με τα "Σταφύλια της οργής" καθιερώθηκε μαζί με τον Φώκνερ και τον Χέμινγουεϊ ως ένας από τους τρεις μεγάλους σύγχρονους Αμερικανούς συγγραφείς.
Ο συγγραφέας, ο οποίος στα 36 του είχε ήδη εκδώσει το βιβλίο "Άνθρωποι και ποντίκια", ένιωσε τεράστια πίεση και ευθύνη, για να διορθώσει την ιστορία του, γράφοντας στο ημερολόγιό του εκείνη την εποχή: "Αυτό πρέπει να είναι ένα καλό βιβλίο. Απλώς πρέπει. Δεν έχω καμία επιλογή. Πρέπει να είναι μακράν το καλύτερο πράγμα που έχω γράψει ποτέ. αργά αλλά σταθερά, συσσωρεύοντας λεπτομέρειες πάνω σε λεπτομέρειες μέχρι να προκύψει μια συνολική εικόνα και εμπειρία».
Ο Στάινμπεκ είχε ήδη προσπαθήσει να γράψει για τη μεταναστευτική εμπειρία στο «L’Affaire Lettuceberg», αλλά δεν έγινε δυνατό να εκδοθεί το βιβλίο.
Ο συγγραφέας σημειώνει επίσης ότι γράφει με μεγάλα γράμματα, προκειμένου το χειρόγραφο να είναι ευανάγνωστο για να δακτυλογραφηθεί και να διορθωθεί από την πρώτη του σύζυγο Κάρολ Στάινμπεκ.
Ωστόσο, τα γράμματα γίνονται όλο και μικρότερα, καθώς πλησιάζει προς τον επίλογο, λείπουν κόμματα, κεφαλαία γράμματα, τελείες και αποσιωπητικά. Αυτό μπορεί να δείχνει τη βιασύνη να το ολοκληρώσει, αλλά δείχνει επίσης την προσήλωση και την αποφασιστικότητα να το τελειώσει δήλωσαν οι εκπρόσωποι του εκδοτικού οίκου που έχει κυκλοφορήσει τα πρωτότυπα χειρόγραφα των μυθιστορημάτων «Φρανκεστάιν» της Μαίρη Σέλλεϊ και «Πίτερ Παν και Γουέντι» του Τζέιμς Μάθιου Μπάρι.
Το χειρόγραφο που φυλάσσεται στα αρχεία του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια έχει ελάχιστα σημεία που έχουν ξαναγραφτεί ή διαγραφεί εξ ολοκλήρου, παράλληλα όμως φανερώνει ότι οι άνθρωποι στον εκδοτικό οίκο Viking Press επεξεργάστηκαν τις δεκάδες χρήσεις της λέξης "fuck", προκειμένου να παρουσιάσουν ένα μυθιστόρημα λιγότερο αμφιλεγόμενο.
Σύμφωνα με την μελετήτρια του Στάινμπεκ, Susan Shillinglaw, το χειρόγραφο αποκαλύπτει τη συμβολή της γυναίκας του Κάρολ, με την οποία χώρισαν το 1941. Η δουλειά της στο βιβλίο είναι σημαντική και η συμβολή της μεγάλη. Όχι μόνο έπρεπε σχεδόν να αποκρυπτογραφήσει τα γράμματά του αλλά και να δακτυλογραφεί το χειρόγραφο, κάνοντας συγχρόνως και επιμέλεια. Όπως σημειώνεται στην αφιέρωση του βιβλίου η Κάρολ ήταν αυτή που του έδωσε πνοή.