Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα

Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα Facebook Twitter
0

Η είδηση για τους θεατές που έχουν πάθει εμμονή με το Succession είναι φυσικά η έναρξη του πολυαναμενόμενου τρίτου κύκλου της σειράς.

Το τρέιλερ που δείχνει την οικογένεια των πολυεκατομμυριούχων Ρόι στην πλήρη απογύμνωσή τους, σε πλήρη ηθική κατάπτωση, με απαστράπτουσα την σκληρότητα, ενοχλητικά προκλητική την απουσία κάθε αισθήματος και τη μεγάλη οικογενειακή τους μάχη να κορυφώνεται, κάνει το Game of Thrones να ωχριά.

Η φωτογράφιση του τρίτου κύκλου για το New York Magazine είναι αποκαλυπτική. Την υπογράφουν ο σούπερ σταρ της τέχνης Μαουρίτσιο Κατελάν και ο Πιερ Πάολο Φεράρι και στο teaser φωτογραφίζουν την οικογένεια και τον στενό της κύκλο σε κατακόκκινο φόντο, αποκαμωμένους μετά από μια αιματηρή σύγκρουση με όλα γύρω τους, αγάλματα, βενετσιάνικους καθρέφτες, έπιπλα, έργα τέχνης, όλα κομμάτια.

ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του τρίτου κύκλου του Succession | Photo: Maurizio Cattelan and Pierpaolo Ferrari for New York Magazine
ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Τα γυρίσματα του Succession στην Ιταλία | Photo: Graeme Hunter/HBO

Η επιτυχία του Successsion προβλέπεται στον τρίτο κύκλο να είναι συντριπτική. Η σειρά σάρωσε κυριολεκτικά τα βραβεία Emmy του 2020, αποσπώντας μεταξύ άλλων τα καλύτερης δραματικής σειράς, πρώτου ανδρικού ρόλου σε δραματική σειρά για τον Jeremy Strong, για καλύτερο σενάριο δραματικής σειράς, για καλύτερη σκηνοθεσία δραματικής σειράς, επτά ΕΜΜΥ συνολικά και 2 Χρυσές Σφαίρες.

Κάποιοι από αυτούς κρατούν ακόμα στο χέρι τα «όπλα τους», μπαστούνια του ράγκμπι, αλλά και ποτήρια σαμπάνιας, μα και αυτά είναι όπλα της αδίστακτης αυτής οικογένειας μεγιστάνων. Στη δεύτερη φωτογραφία ο Κατελάν τους φωτογραφίζει σε μια θάλασσα δολαρίων, σε ένα σχεδόν «φυσικό» τους περιβάλλον, ξανά μέσα σε μια βίλα με ρωμαϊκή χλιδή να κοιτάζουν με απάθεια, σχεδόν ξεδιάντροπα.

Η έμπνευση προφανώς του καλλιτεχνικού ζευγαριού Κατελάν- Φεράρι προέρχεται από τα γυρίσματα της σειράς στην Τοσκάνη, στη Villa Cetinale στο Sovicille, μια μικρή πόλη μια ώρα νότια της Φλωρεντίας. Εκεί συγκεντρώθηκε η «οικογένεια Ρόι» σε μια βίλα 13 υπνοδωματίων του 17ου αιώνα της Τοσκάνης για να γυρίσει τα τελευταία επεισόδια του τρίτου κύκλου. Η απόφαση πάρθηκε και τα γυρίσματα έγιναν με το ίδιο συνεργείο που χρησιμοποιήθηκε στο House of Gucci, μόλις χαλάρωσαν τα μέτρα κατά του κορωνοϊού που καθυστέρησαν σημαντικά τα γυρίσματα της σειράς.

Γεννημένοι στην Ιταλία, στην Πάδοβα ο Κατελάν, στο Μιλάνο ο Φεράρι μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα από κάθε Αμερικανό νεόπλουτο -έστω και δισεκατομμυριούχο-, αυτό το περιβάλλον. Οι δυο τους έκαναν την πρώτη τους συνεργασία το 2009 στο ετήσιο Art Issue του περιοδικού W. Ήταν η αρχή για να δημιουργήσουν το Toiletpaper, ένα περιοδικό που γεννήθηκε από το κοινό πάθος τους για τη δημιουργία μοναδικών και εκπληκτικών εικόνων. Η εξαμηνιαία τους έκδοση είναι ένα έργο τέχνης, μια σύγχρονη ποπ αρτ έκδοση με στοιχεία σουρεαλισμού και πνευματώδεις εικόνες, άμεσα αναγνωρίσιμες.

ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Τα γυρίσματα του Succession στην Ιταλία | Photo: Graeme Hunter/HBO

Η επιτυχία του Successsion προβλέπεται στον τρίτο κύκλο να είναι συντριπτική. Η σειρά σάρωσε κυριολεκτικά τα βραβεία Emmy του 2020, αποσπώντας μεταξύ άλλων τα καλύτερης δραματικής σειράς, πρώτου ανδρικού ρόλου σε δραματική σειρά για τον Jeremy Strong, για καλύτερο σενάριο δραματικής σειράς, για καλύτερη σκηνοθεσία δραματικής σειράς, επτά ΕΜΜΥ συνολικά και 2 Χρυσές Σφαίρες.

Ήδη, ο Guardian, μόλις χθες, δημοσίευσε ένα κουΐζ στοιχηματικό, αναλύοντας κάθε χαρακτήρα, τον αυταρχικό, τερατώδη ιδιοφυή πατέρα, τον πατριάρχη Λόγκαν Ρόι που υποδύεται ο Μπράιαν Κοξ και τα τέσσερα άκαρδα παιδιά του για τα οποία ο δημιουργός της σειράς όταν ρωτήθηκε αν οι χαρακτήρες τους είναι εμπνευσμένοι από την περίφημη δημόσια διαμάχη της οικογένειας Μέρντοχ απάντησε: «Θα ήθελα να δούμε τη σειρά υπό ένα ευρύτερο πρίσμα και να παρατηρήσουμε αυτή τη νέα γενιά γιάπηδων, πλουσιόπαιδων που έχουν μεγαλώσει χωρίς κανένα ηθικό κώδικα αλλά μόνο με την αίσθηση του δικαιώματος στην εξουσία. Κοιτάξτε την οικογένεια Τραμπ, την Ιβάνκα, τον Τζάρνετ Κούσνερ…». Λόγια ειπωμένα εν μέσω της παντοκρατορίας της οικογένειας Τραμπ, που ευτυχώς αγνοήθηκαν ή δεν έπεσαν στην αντίληψη του τέως πλανητάρχη και δεν εισέπραξε ο συγγραφέας τζέσι Άρμστρονγκ το αναμενόμενο tweet «που του άξιζε».

Οι χαρακτήρες μπορεί να μην είναι αληθινοί, είναι όμως εμπνευσμένοι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό από οικογένειες που έχουν κατακτήσει τον κόσμο, και η πλοκή μπορεί να θυμίζει πραγματικά γεγονότα, αντανακλώντας όχι συγκεκριμένες ιστορίες, αλλά τον ανατριχιαστικό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα επίλεκτα μέλη των σύγχρονων κοινωνιών που πιστεύουν ακράδαντα ότι η γη εξακολουθεί και περιστρέφεται χάρη σε αυτούς και μπορεί να σταματήσει ακόμα και με ένα καπρίτσιο τους, ένα καψόνι που θα αποδείξει για άλλη μια φορά τη δύναμή τους. Η ωμότητα, η απροκάλυπτη αλήθεια με την οποία παρουσιάζει το Succession αυτό τον τρόπο ζωής είναι τόσο προκλητικός που μπορεί στα μάτια του θεατή να μοιάζει μέχρι και αστείος.

ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Ο Μαουρίτσιο Κατελάν φωτογράφισε το Succession, το Game of Thrones του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Τα γυρίσματα του Succession στην Ιταλία | Photo: Graeme Hunter/HBO

Όταν το Succession έκανε πρεμιέρα στο HBO το 2018, ορισμένοι θεατές και κριτικοί δεν ήταν σίγουροι πώς θα αντιδράσουν σε μια σειρά που απεικόνιζε τους πάρα πολύ πλούσιους του πλανήτη. Ο Τζέσι Άρμστρονγκ αφηγείται την ιστορία της οικογένειας ενός μεγιστάνα των media ο οποίος βρίσκεται λίγο πριν το τέλος της καριέρας και της ζωής του και η διευρυμένη οικογένειά του, ονειρεύεται ήδη την διαδοχή. Ο Άρμστρονγκ κατάφερε μέσα από τη χυδαία επίδειξη πλούτου που παρουσιάζει να ζουμάρει στο ψυχολογικό υπόβαθρο της υπέρμετρης δύναμης που σε αυτή την οικογένεια μεταφράζεται σε σχέσεις με διαρκή, ακατάβλητη δυσλειτουργία. Αυτό πολύ απλά σημαίνει «αίμα» για τη διαδοχή.

Πίσω από όλο αυτό το δράμα το Succession είναι ένας σαρκαστικά κωμικός αγώνας με τρομακτικούς ανθρώπους που έχουν τρομερές ιδέες για το πώς να σώσουν την οικογένεια, την πιο προσοδοφόρα επιχείρηση που έχουν γνωρίσει.

Ο δεύτερος κύκλος της σειράς κλείνει με τον συνήθως σιωπηλό Κένταλ Ρόι να διαπράττει εν ψυχρώ πατροκτονία με μια συνέντευξη τύπου. «Η αλήθεια είναι ότι ο πατέρας μου είναι μια κακοήθης παρουσία, ένας νταής και ένας ψεύτης Αυτή είναι η μέρα που τελειώνει η βασιλεία του», λέει στους δημοσιογράφους, παίρνοντας θέση για την αχαλίνωτη διαφθορά και σεξουαλική βία σε ένα τμήμα των επιχειρήσεών τους, στις κρουαζιέρες.

Και ο τρίτος κύκλος; Η ατάκα του πατέρα προς τον γιο στο τρέιλερ τα λέει όλα: «Θα αλέσω τα κόκκαλά σου για να φτιάξω το ψωμί μου». Ο Λόγκαν Ρόι εξακολουθεί να είναι επικεφαλής της  Waystar Royco και τα τρία παιδιά του θα εξακολουθήσουν να ιδρώνουν για να ξεπεράσει ο ένας τον άλλο στο μοχθηρό παιχνίδι που έστησε ο πατέρας τους. Θα δούμε λευκό καπνό μέχρι το τέλος της σειράς ή θα έχουμε και άλλο κύκλο; Το Indiewire γράφει τα λόγια της παραγωγού Τζόρτζια Πρίτσετ : «Βρισκόμαστε στο τέλος της παραγωγής του τρίτου κύκλου, οπότε σε αυτό το σημείο ο Τζέσε Άρμστρονγκ λέει πάντα ότι απομένει μία ακόμα σεζόν και τέλος. Αλλά αυτό συμβαίνει κάθε φορά, οπότε θα δούμε». Άλλωστε το κοινό σχολιάζει με τόσο μακιαβελικό τρόπο, που δίνει αληθινή έμπνευση στον συγγραφέα. Η φαντασίωση του κακού είναι αξεπέραστη.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ