«Τα Ρούχα»: Μια περφόρμανς για το ένδυμα από το 3.000 π.Χ. έως σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη

Τα Ρούχα: Μια performance για το ένδυμα από το 3.000 π.Χ. έως σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Φωτ.: Katerina Paras
0

«Τα Ρούχα», σε σκηνοθεσία Ευθύμη Θέου, είναι μια περφόρμανς θεάτρου/αρχαιολογίας για το ένδυμα και τη διαχρονική του παρουσία, που ανεβαίνει για έξι μόνο παραστάσεις, από τις 6 έως τις 9 Μαΐου, σε διαφορετικούς χώρους του Μουσείο Μπενάκη, για περιορισμένο αριθμό θεατών.

Η περφόρμανς εξετάζει τα ρούχα ως μέσο προσωπικής έκφρασης, εύγλωττο στοιχείο ταυτότητας, πεδίο κοινωνικής συνάντησης και σταθερό μάρτυρα κάθε βιογραφίας. Βαφτιστικά, σχολικά, του γάμου, η στρατιωτική στολή, το κοστούμι, τα ρούχα για τον ύπνο, η κλωστή, το ύφασμα, το ράψιμο, το ρούχο στο σώμα, συμπλέκονται και συνθέτουν ένα έντονα μουσικό synth pop έργο.

Το έργο αντλεί τα υλικά του από αρχαιολογικά ευρήματα γύρω από την υφαντική και το ένδυμα, και συγκεκριμένα από αυτά που ήρθαν στο φως στην αρχαιολογική θέση «Κοίμηση» στη Θηρασιά, απέναντι από τη Σαντορίνη. Πρόκειται για έναν οικισμό της 3ης και πρώιμης 2ης χιλιετίας π.Χ., μέρος του οποίου κατακρημνίστηκε κατά τη μινωική ηφαιστειακή έκρηξη.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της παράστασης, η δημιουργική ομάδα επισκέφθηκε τη Θηρασιά, όπου πραγματοποίησε συνεντεύξεις με τους αρχαιολόγους και τους κατοίκους της περιοχής, συμμετείχε στην ανασκαφή, παρατήρησε και κατέγραψε τις τοπικές συνήθειες ένδυσης, και στη συνέχεια συνέθεσε το πλούσιο υλικό που συνέλεξε σε ένα έργο που αποτελεί ταυτόχρονα και καταγραφή της εμπειρίας του μικρού αλλά τόσο ιδιαίτερου και γοητευτικού αυτού νησιωτικού κόσμου.

Η περφόρμανς θα κάνει μια «περιδιάβαση» σε τρεις διαφορετικούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη, εξερευνώντας τα διαφορετικά του περιβάλλοντα, με οδηγό πάντα το ρούχο: στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138 (6-7 Μαΐου, 20:30), στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού, Κουμπάρη 1 (8 Μαΐου, 18:30 & 20:30) και στο Μουσείο Μπενάκη / Νηματουργία Μέντης - Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.), Πολυφήμου 6, (9 Μαΐου, 18:30 & 20:30).

Συντελεστές
Σκηνοθεσία, ερμηνεία: Ευθύμης Θέου
Δραματουργία: Ηλέκτρα Αγγελοπούλου, Ευθύμης Θέου
Μουσική: Kamien Case
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Κίνηση: Νικολέτα Ξεναρίου
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Με τη συμμετοχή των:
Βιργινία Ματσέλη, Εθνολόγος-Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Υπεύθυνη της Νηματουργίας Μέντης-Αντωνόπουλος
Ξένια Πολίτου, Επιμελήτρια Τμήματος Νεοελληνικού Πολιτισμού Αιγέας ΑΜΚΕ 
Ίρις Τζαχίλη, Αρχαιολόγος, ομότιμη καθηγήτρια Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Με τη στήριξη του προγράμματος Αρχαιολογικής Έρευνας Προϊστορικής Θηρασίας, του Ιόνιου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Κρήτης και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, και της ομάδας Vasistas.

Λόγω του περιορισμένου αριθμού των θέσεων, η προπώληση θα γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο ticket.benaki.org

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο αρχαιολογικός χώρος της Σαντορίνης μέσα από τις μοναδικές εικόνες του Σπύρου Μελετζή

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο αρχαιολογικός χώρος της Σαντορίνης μέσα από τις μοναδικές εικόνες του Σπύρου Μελετζή

Ο τόμος «Σπύρος Μελετζής - Σαντορίνη» παρουσιάζει αθησαύριστο υλικό για το νησί μέσα από το αρχείο του φωτογράφου που διασώζει τη ματιέρα του δημιουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Από την ανάγκη στην απόλαυση: Τι έτρωγαν στην Σαντορίνη της Εποχής του Χαλκού

Αρχαιολογία & Ιστορία / Από την ανάγκη στην απόλαυση: Τι έτρωγαν στην Σαντορίνη της Εποχής του Χαλκού

Η μελέτη του Χρήστου Ντούμα για τις διατροφικές συνήθειες στο Ακρωτήρι Σαντορίνης της Eποχής του Xαλκού προσεγγίζει την καθημερινή ζωή μέσα από τα κατάλοιπα τροφής που βρέθηκαν στην ανασκαφή και αποδεικνύει πως οι κάτοικοι της περιοχής δεν έτρωγαν απλώς για να ζουν αλλά απολάμβαναν την τροφή και έδιναν μεγάλη σημασία στην προετοιμασία της.
ΒΙΒΙΑΝ ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ