Πάνω από το 50% των online χρηστών χρησιμοποιούν το facebook για τις ειδήσεις

Πάνω από το 50% των online χρηστών χρησιμοποιούν το facebook για τις ειδήσεις Facebook Twitter
0

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του «Reuters Institute for the Study of Journalism» που διεξήχθη σε 26 χώρες του κόσμου, τα social media ξεπέρασαν οποιαδήποτε άλλη πηγή ενημέρωσης μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι μάλιστα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα smartphones για να μάθουν ότι συμβαίνει στην καθημερινότητά τους.

Ωστόσο, η αύξηση στη χρήση των smartphones για δωρεάν ενημέρωση αλλάζει τα δεδομένα, υπονομεύοντας την προσπάθεια των εκδοτών για ποιοτική ενημέρωση.

Πιο συγκεκριμένα, πάνω από το 50% των χρηστών μαθαίνει τις ειδήσεις από το Facebook καθώς και άλλες πλατφόρμες των social media όπως το Twitter και το Youtube, αρνούμενο να πληρώσει για την ενημέρωσή του, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί plugins τύπου ad-blocker για να περιηγηθεί στο διαδίκτυο, γεγονός που κάνει ζημιά στα έσοδα των ενημερωτικών σελίδων τονίζει το Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ).

Επιπρόσθετα, όπως τονίζει η έρευνα, μπορεί τα social media να δίνουν τη δυνατότητα στις ενημερωτικές σελίδες να έρθουν σε επαφή με ένα μεγαλύτερο κοινό (σ.σ. σε σχέση με τους χρήστες που επισκέπτονται απευθείας τις σελίδες τους), ταυτόχρονα όμως τους δυσκολεύει στο να διαμορφώσουν το περιεχόμενό τους και να «συνδεθούν» με το κοινό τους.

«Αυτό συμβαίνει εξαιτίας μας», λέει ο Rasmus Kleis Nielsen, διευθυντής έρευνας του Ινστιτούτου Reuters μιλώντας στο Thomson Reuters Foundation. «Προτιμάμε τις ειδήσεις σε ψηφιακή μορφή γιατί είναι πιο βολική, αλλά και σε αυτή την περίπτωση ισχύει το ότι πληρώνεις, παίρνεις. H επαγγελματική δημοσιογραφία κοστίζει περισσότερα χρήματα».

Το Faceboοκ παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη διανομή των ειδήσεων, με το 44% των χρηστών να το χρησιμοποιούν ως κύρια πηγή ενημέρωσης, ενώ ακολουθούν το Youtube (19%) και το Twitter (10%).

Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται πως το 36% των ανθρώπων προτιμούν οι ειδήσεις που διαβάζουν να επιλέγονται για αυτούς με βάση τους αλγόριθμους των social media, ενώ το 30% βασίζεται στους σοσιαλμιντιακούς λογαριασμούς συντακτών και δημοσιογράφων. 

Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του RISJ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ξεπεράσει την τηλεόραση ως βασική πηγή ενημέρωσης για τους νέους.

Από τα άτομα 18-24 ετών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 28% δήλωσε ότι τα social media είναι η βασική πηγή πληροφόρησής τους, τη στιγμή που την τηλεόραση ανέφερε το 24%.

Συνολικά, πάνω από το 50% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα -που πραγματοποιήθηκε σε 26 χώρες σε όλο τον κόσμο (Ευρώπη, ΗΠΑ, Βόρεια και Νότια Αμερική)- απάντησαν ότι χρησιμοποιούν τα smartphones για να έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις, με τα υψηλότερα ποσοστά να συγκεντρώνονται στη Σουηδία (69%), την Κορέα (61%) και την Ελβετία (61%).

Στη Βρετανία και τις ΗΠΑ η χρήση των smartphones για την ενημέρωση των χρηστών ξεπέρασε για πρώτη φορά στα χρονικά τα desktop και τα laptop.

Mε στοιχεία από Reuters και Guardian

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

TV & Media / Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

«Θέλουμε παρουσιαστές που είναι ενθουσιώδεις για τον πολιτισμό, ευαίσθητοι και ικανοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες πολιτιστικές συζητήσεις», αναφέρουν
LIFO NEWSROOM
«Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

TV & Media / «Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, ο πλούσιος επιχειρηματίας Μπράιαν Τζόνσον θέτει το σώμα και την περιουσία του σε κίνδυνο για να παρατείνει τη ζωή του πέρα από όλα τα γνωστά όρια
LIFO NEWSROOM
Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για τη 3η σεζόν

TV & Media / Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για την 3η σεζόν

Η νέα σεζόν διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης, παρουσιάζοντας το πώς η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επηρεάζει τους νέους πρωταγωνιστές
LIFO NEWSROOM
Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM