«Δεν έχω κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι. Αρκεί να είναι λειτουργική», τονίζει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».
Ο κ. Γαβρόγλου διευκρινίζει ότι δεν μίλησε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών. «Δεν μπορεί να άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος», λέει ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειές τους 2 δισ. ευρώ.
Επίσης ο υπουργός τονίζει ότι το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ' Λυκείου. «Παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτε και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής», εξηγεί.
Επιχειρηματολογώντας για τις διπλές εξετάσεις ο υπουργός ανέφερε: «Το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος η θέσπιση των διπλών εξετάσεων να ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι «η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία». «Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα;», αναρωτήθηκε.