ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook Facebook Twitter
"Και ο Ζάκερμπεργκ γνωρίζει και αυτοί που ασχοληθήκαμε με αυτή την κρίση το γνωρίζουμε, ότι δηλαδή ψευδείς ειδήσεις διέτρεχαν την πλατφόρμα μας καθ' όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου", δήλωσε στο BuzzFeed πηγή, η οποία προφανώς εξακολουθεί να εργάζεται στον τεχνολογικό κολοσσό του Ζάκερμπεργκ.
1

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υποβαθμίσει τον ρόλο που έπαιξε το Facebook στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο προεδρικό αξίωμα των ΗΠΑ, η συζήτηση για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω του κοινωνικού του δικτύου βαθαίνει και η συζήτηση αντί να κλείνει, ανοίγει.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Buzzfeed κατά το προηγούμενο διάστημα δεκάδες αξιόπιστοι εργαζόμενοι στο δίκτυο είχαν δημιουργήσει μία ομάδα κρούσης ακριβώς για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα. Κάποιοι από αυτούς, και ύστερα από τις πιέσεις του προηγούμενου διαστήματος, έχουν αρχίσει να μιλούν στα Μέσα Ενημέρωσης για την κρίση που εμαίνετο στο κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο. 

"Και ο Ζάκερμπεργκ γνωρίζει και αυτοί που ασχοληθήκαμε με αυτή την κρίση το γνωρίζουμε, ότι δηλαδή ψευδείς ειδήσεις διέτρεχαν την πλατφόρμα μας καθ' όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου", δήλωσε στο BuzzFeed πηγή, η οποία προφανώς εξακολουθεί να εργάζεται στον τεχνολογικό κολοσσό του Ζάκερμπεργκ.

Tο Facebook μπήκε στη διαδικασία να διαψεύσει πηγές που ισχυρίζονταν ότι, ναι μεν, δημιούργησε ένα εργαλείο, που θα βοηθούσε στην αποτροπή διασποράς ψευδών ειδήσεων, όμως αυτό διαφημίστηκε μόνο και μόνο για να καθησυχάσει όσους προεκλογικά επέμεναν περί λογοκρισίας των post που έβλεπαν να αναρτώνται στον τοίχο τους.

Για το συγκεκριμένο σχόλιο που είδε το φως της δημοσιότητας δεν υπήρξε καμία απάντηση ή έστω διευκρίνιση από τα κεντρικά του Facebook ούτε προς το δίκτυο που το δημοσίευσε, ούτε προς το BBC που επίσης ασχολήθηκε με το θέμα. Στο μεταξύ, μόλις τη Δευτέρα η Google ανακοίνωσε την απόφαση της να εξαιρεί από τους κανόνες της περί διαφήμισης sites, τα οποία διακινούν ψευδείς ειδήσεις. Με λίγα λόγια, ενημερωτικοί ιστότοποι και κοινωνικά δίκτυα που αναπαράγουν ή δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις, δεν μπορούν να χαίρουν διαφημιστικών εσόδων, μέσω της γνωστής υπηρεσίας της Google. Λίγες ώρες αργότερα, το Facebook εξέδωσε μία παρόμοια ανακοίνωση - περιορισμό...

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook Facebook Twitter
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υποβαθμίσει τον ρόλο που έπαιξε το Facebook στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο προεδρικό αξίωμα των ΗΠΑ, η συζήτηση για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω του κοινωνικού του δικτύου βαθαίνει και η συζήτηση αντί να κλείνει, ανοίγει.

Ωστόσο, ακριβώς την προηγούμενη Δευτέρα το Facebook μπήκε στη διαδικασία να διαψεύσει πηγές που ισχυρίζονταν ότι, ναι μεν, δημιούργησε ένα εργαλείο, που θα βοηθούσε στην αποτροπή διασποράς ψευδών ειδήσεων, όμως αυτό διαφημίστηκε μόνο και μόνο για να καθησυχάσει όσους προεκλογικά επέμεναν περί λογοκρισίας των post που έβλεπαν να αναρτώνται στον τοίχο τους. Μόλις το Σάββατο το βράδυ, ο Ζάκερμπεργκ προχώρησε σε μία μακροσκελή απάντηση από την προσωπική του σελίδα στο Facebook προκειμένου να υπερασπιστεί την αξιοπιστία του δικτύου του, όμως, απ' ό,τι φαίνεται αυτό δεν θα είναι αρκετό. 

"Από το σύνολο του περιεχομένου που ανεβαίνει στο Facebook, το 99% αυτού του περιεχομένου που βλέπουν τα μάτια των χρηστών είναι αυθεντικό και αξιόπιστο. Μόνο ένα αμελητέο ποσοστό είναι ψευδές ή περίπτωση hoax. Όσα για τα hoaxes, αυτά δεν περιορίζονται μόνο σε κομματικά ή πολιτικά θέματα. Σε γενικές γραμμές, αυτό το ποσοστό (σ.σ.: το 1%, δηλαδή) των ψευδών ειδήσεων αποκλείεται να επηρέασαν το αποτέλεσμα των εκλογών προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση", έγραψε ο Ζάκερμπεργκ και μεταξύ άλλων σε αυτή την απάντηση.  

Όμως, ακριβώς αυτό το 1%, που ο ιδρυτής του Facebook φαίνεται ότι θεωρεί αμελητέο, είναι η βάση των περισσότερων συζητήσεων που έχουν ανοίξει το τελευταίο διάστημα αμφιβάλλοντας σοβαρά για την αξιοπιστία των ειδήσεων που "τρέχουν" στο feed του Facebook και φυσικά για την αντικειμενικότητα των ανθρώπων που τις "φιλτράρουν".

Και κάτι ακόμη, που επισημαίνεται με κάποια ελαφρά ειρωνεία από τεχνολογικά sites: καλός ο διαφημιστικός αποκλεισμός που ανακοίνωσε το Facebook, όμως, όπως τονίζεται, οι εκδότες και οι διασπορείς περιεχομένου που θησαύρισαν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας των ΗΠΑ -κυρίως με κείμενα εναντίον της Χίλαρι Κλίντον- δεν στηρίζονταν εκεί για να κάνουν τα κείμενα τους viral, αλλά -εν πολλοίς - στον αλγόριθμο του NewsFeed του Facebook, και φυσικά στις αλλαγές που ο ιδρυτής του κάνει εδώ και καιρό σ' αυτόν... 

Με στοιχεία από BuzzfeedNews, BBC, Qz.com

Τech & Science
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Τech & Science / Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Η Ινδία ετοιμάζεται να στείλει τους πρώτους της αστροναύτες στο διάστημα μέσω της αποστολής Gaganyaan, η οποία θα τοποθετήσει τρεις αστροναύτες σε χαμηλή γήινη τροχιά για τρεις ημέρες
LIFO NEWSROOM
Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Δημοσιογράφος αναγνωρίζει πρόσωπα στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Το μέλλον είναι εδώ: Δημοσιογράφος ταυτοποιεί αγνώστους στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Σκανάρει πρόσωπα αγνώστων και τους αναγνωρίζει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα - Το βίντεο πυροδοτεί συζητήσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας που σχετίζονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου
LIFO NEWSROOM
Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Τech & Science / Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Από το JOMO, τον σωστό ύπνο έως τον συνεπή εμβολιασμό και από την κηπουρική ως την αλληλεγγύη και τον αλτρουισμό, υπάρχουν επτά απλοί τρόποι για να ενισχύσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας και τη συναισθηματική μας ανθεκτικότητα
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ